mikä noita meidän koiria vaivaa kun niille ei MIKÄÄN RIITÄ?!

• Viestiketjun aloittaja hermo menee
  • Ensimmäinen viesti
hermo menee
ne saa kyllä ihan riittävästi liikuntaa ja aivojumppaa, huomiota ja omaa rauhaa ja mikään ei ***** riitä!!! mulla palaa käämit ihan täysin.

mun ei tarvi kun kääntää sängyssä kylkee niin ne sekoaa.
mun ei tarvi kun vaihtaa sohvalla asentoa niin ne sekoaa.
mun ei tarvi kun käydä juomassa niin ne sekoaa.
mun ei tarvi kun käydä vessassa niin ne sekoaa.
jopa haukottelu voi saada ne sekoamaan.

ja sekoamisella tarkoitan sellasta hyperaktiivista hillumista ja koheltamista "jokomennään? joko? joko? joko? mihnne mennään? mennään jo!!!"
vaikka edellisestä lenkistä olis 15 minuuttia.

MITÄ MÄ OON TEHNY VÄÄRIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!

(joo ei tällaselle hullulle pitäs ees koiria antaa kun tällasia ajatuksia on, säästän teidän sanomisen vaivalta. eikä tarvi vaivautua ehdottaan pehmolelua. kaikki näsäviisastelut voi jättää kirjottamatta, kiitos)

Koissu
Oletko reagoinut noihin puuskiin aktivoimalla koirat? Siis leikittämällä niitä tms. Lopeta se. Älä kiinnitä koitiin mitään huomiota. Se on aluksi vaikeaa, mutta koirien kanssa täytyy olla systemaattinen.

Ja kannattaa toki jutella eläinlääkärin kanssa, ettei taustalla ole jokin hoitoa vaativa asia. Joskus riittää kun toisella koiralla on vaiva ja hypettää sen vuoksi. Toinen koira sitten komppaa sitä samalla tavalla.

hermo menee
eläinlääkärissä tarkistettu kumpikin koira keväällä eikä mitään vikaa löytyny.
koirat on alle 5v kumpikin, mutta suurta rotua joten ovat jo keski-iässä.

aamulla n.15-30min aamupissatus, työpäivän jälkeen joko n.tunnin remmilenkki tai vapaata metsässä/mökillä/soramontulla juoksemista, illalla vielä 30min-1,5h lenkki riippuen päivästä.

niillä on leluja ja luita joita vaihtelen viikottain, talvella ollaan menty jälkeä lumihangessa lihanesteellä yms. niitä rapsutellaan ja rupsutellaan, ruokitaan ja rakastetaan.

siks mä en tajuakaan.

Laita koirat hetkeksi toiseen huoneeseen, kun olet kotosalla. Ei tarvi katsella koheltavia koiria ja hermosi lepäävät. Samalla koirat saavat huomata, että joskus voi vain "ollakin", ei tarvi olla valppaana jatkuvasti.

Meillä on YKSI keskenkasvuinen ADHD koira, jonka kanssa mulla leviää pää ihan justiinsa.
Rotu on yltiöaktiivinen karkeakarvainen saksanseisoja.

MÄ tiesin kyllä, mutta ajattelin aktiivisuuden ja tarmokkuuden (rotumääritelmästä suoraan) olevan jotain hillitympää silti :D

"xxxx"
Mä komennan meidän laumakoiran omalle paikalleen, kun alan huomata et höseltää. on pikkuhiljaa rauhoittunut sillä konstilla. Ja kun tulen kotiin tms, saavat huomiota vasta kun annan luvan tulla tervehtimään - tää oli meillä ehkä tärkein johtajuuden kompastuskivi.

Kui ihmiset pyytää tääl apua koiraongelmiinsa, mutta se koiran rodun kertominen on niin helv***n vaikeeta? Kun on vähän eri asia antaa neuvoja jonkun staffin omistajalle kun esim. jonkun noutajan tai laumanvartijakoiran -.-

"polli"
Minä taas olen niin turhautunut kolmen koirani haukkumiseen. En ota enää ikinä koiria. Jos nyt näistäkään selviää kunnialla loppuun asti. Uskomattoman turhauttavaa!

Yhteistyössä