Mikä noita hoitajia vaivaa??????

  • Viestiketjun aloittaja huhhuh
  • Ensimmäinen viesti
huhhuh
Ääliötä porukkaa!! 20% korotusta vaativat!! Pikkasen liioteltua.
En väitä, että heillä olisi kamalan hyvät palkat, mutta taitaa olla ahneudesta kysymys, ei mistään tositarpeista...lapsellista.
 
vieras
Joo, jokaiselta hoitajaltahan on nimenomaan erikseen kysytty, että millaista prosenttiosuutta pyydetään. Kyllä on ahnetta porukkaa niin.

Mutta lapsellisuutta näen nyt kyllä jossakin ihan muualla, esim. teidän vessan peilissä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi ku karjatilallisetkin sais edes pari-kolme prosenttia...
Ja lakaisinlakaisinkoneiden kuljettajat!
No vaikka nekin, jos niillä on pienet palkat.
En karehdi ketään, haluaisin vain omiakin tuloja pikkuisen normaalimmalle tasolle, ettei tarttisi tehdä ympäripyöreätä päivää selviytyäkseen kaikista menoista.

Kymmenen vuotta sitten pääsi samoihin tuloihin yli puolta vähemmällä lehmämäärällä. Ja kun lehmiä on nyt enemmän kuin tuplaten lisää, niin tietty työmäärääkin on enempi.
Kauppa vetää maidon ja lihan hinnasta leijonanosan ja tuottaja saa rippuja.

 
Tottahan on se,että monissa euroopan maissa hoitajille maksetaan peruspalkkaa useita satoja euroja enemmän. Suomikin on korkean elintason maa ja pystyy kyllä maksamaan hoitajille muiden maisen tasoista palkkaa. Hyvähän se on että Tehy heräsi asiaan edes nyt. Toivon sairaanhoitajille kunnon palkkaa, niin varmasti työssäjaksaminen ja työn mielekkyys pysyy paremmin yllä.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja no mutta:
no mutta miksi puollatte korkeita korotuksia? sehän on pois meidän muiden pussista!! kiva.
Mä puollan sen vuoksi, että kaikilla muillakin on oikeus vaatia korkeita korotuksia. Miksi ei siis hoitajillakin? Ja meidän muiden pussista on aina tavalla tai toisella pois, kun palkkoja korotetaan.

 
huhhuh
Alkuperäinen kirjoittaja haloo:
hoitajat tekee tärkeetä työtä! mene ite raatamaan minimipalkalla kuukaudeksi niin et narisisi täällä!!
Niin tekevät!! Tuo 20% vaan kuulostaa tosi hurjalta!
Toki soisin heille paremman palkan, mutta sillä ehdolla, että korotuksen myötä lupaisivat nostattaa myös sitä hymyä huulille ja panostaisivat potilaiden hyvään kohteluun! (nirppanokkaisten hoitajien kynsissä monesti ollut...)
 
Valitetaan kun on lääkäriin pitkät jonot, päivystyksessä saa odottaa tuntitolkulla sun muuta, mut kunnon liksaa ei hoitajille ja lääkäreille sais maksaa. Mun puolesta vois jokaisen veroprosenttia korottaa parilla pykälällä ja pistää ne rahat suoraan hoitajien ja poliisien palkkoihin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Ääliötä porukkaa!! 20% korotusta vaativat!! Pikkasen liioteltua.
En väitä, että heillä olisi kamalan hyvät palkat, mutta taitaa olla ahneudesta kysymys, ei mistään tositarpeista...lapsellista.
no tervetuloa kokeilemaan hoitajan työtä käytänössä! sitä ei monesti ymmärrä mitä kaikkea hoitajat tekee vuoron aikana. et helppo on hoitajia syyllistää asiasta tietämättä!
 
tsi
voi vitsin tehy ja super, kun taisteluillaan saivat kaikille kunta-alan työntekijöille esim sen joulurahan, ollaan katkeria!

Musta kunnon korotus hoitoalalle, se on palvelus kaikille. Ala on semmoinen missä on kohta huutava pula työntekijöistä, ennaltaehkäisyä, työ houkuttelevammaksi vaan palkankorotuksilla!
 
jepu
mutta sehän on ihan fakta että Suomesta loppuu hoitajat jos palkat ei nouse muiden maiden tasolle!!! Munkin kavereita on lähtenyt Norjaan, Ruotsiin ja Englantiin hoitsunhommiin kun niissä tienaa oikeesti, toki Norjassa on elinkustannukset kovat Suomeeen verrattuna mutta silti käteen jääkin jotain....

mä kyllä mielummin asioisin jatkossakin TK-ssa ja sairaalassa omalla äidinkielelläni kuin vääntäisin esim enkkua jonkun filippiiniläisen kanssa...
 
vieras
Mun mielestä olisi hyvä kompromissi semmonen, että hoitajat tyytyisivät pienempään korotukseen vaikka siihen 11% mikä on nyt tarjottu ja sitten jokaiseen kuntaan annettaisi rahaa siihen että saataisiin palkata lisää hoitajia. SE olisi niin hoitajien etu kuin myö asiakkaiden etu.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja jepu:
mä kyllä mielummin asioisin jatkossakin TK-ssa ja sairaalassa omalla äidinkielelläni kuin vääntäisin esim enkkua jonkun filippiiniläisen kanssa...
Mä taas asioisin mielelläni tk:ssa vaikka mandariinikiinaksi, jos sinne tk:hon joskus edes pääsisi. Mutta kun ei pääse puhelimitse edes ajanvarausjonoon.

 
suomen verotus toimii niin, että jos oikein kovasti palkkaa korotellaan niin samoin nousee sit verotusporras ja koko korotus häviää sit sinne veroihin, eli tarkkaan kannattaisi laskea miten paljo on fiksua vaatia. ja toiseksi voisivat vaatia lisää virkoja täytettäväksi sillä hieman paremmalla palkalla et tulis myös potilaat sit hoidettua kunnolla sairaaloiden ja vanhainkotien osastoilla..
 
Hoitajien työ todella raskasta, alipalkattua ja aliarvostettua.
Itse hoitsujen työtä läheltä nähneenä ja työn seuraukset myös nähneenä tuo 20% palkankorotus ei ole todellakaan liioiteltua eikä lapsellista. Ap jos et ole hoitajana työskennellyt, käypä kokeileen! Kiirettä pukkaa, paskaa sataa niskaa jne.

Tosin minun lähipiirini henkilöt aikoivat erota liitosta, jos esim. lakko tulisi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä olisi hyvä kompromissi semmonen, että hoitajat tyytyisivät pienempään korotukseen vaikka siihen 11% mikä on nyt tarjottu ja sitten jokaiseen kuntaan annettaisi rahaa siihen että saataisiin palkata lisää hoitajia. SE olisi niin hoitajien etu kuin myö asiakkaiden etu.
löytäsiköhän ne tarpeeks niitä koulutettuja hoitajia jotka tulis töihin? mistä niitä riittää kun isot ikäluokat jää eläkkeelle. Ei tämä ala houkuta nuoria. Nytkin on pula hoitajista.
 

Yhteistyössä