mikä mun vauvaani vaivaa?

voi ei nyt tääl itkee jo äitiki..:(poika on 3,5kk ja tosi tempperamenttinen..jo synnärillä sanottiin et voitte olla viel pulas hänen kans on meinaa pojalla tota tempperamenttiä mua huvitti mut totta se oli..!!saa ihan tajuttomii raivareita jos kaikki ei tapahdu sadasosa sekuntissa ja loppua ei sit tuu ku se huuto raivari alkaa ei auta sylit ei mikään huutaa niin kauan ku haluu ..huutaa suoraa huutoa naama punasena hiestä märkänä rimpuillen..yritän tietty kaikkeni pidän sylissä eri asennoissa laitan hoitotasollyms.mikään ei auta kunnes sit lopetta kun haluaa..on ku olis ihan muissa maailmoissa sillon tosi pelottavaa ..!just rauhottu ja söi ja nukahti itkin jo itekkin kun eimillään lopettanu pelottaa et onks hänel tosiaan kaikki hyvin?korvissa ei oo mitään ei oo masu vaivoja eikä mitään muutakaa mun mielestä et häntä sattuis ainakaan..voiko olla noin tempperamenttinen vaan?tappelee aina syömistä vastaan(paitsi yöllä syö kerran)ja unta vastaan iltaisin ja esim.kylvystä tullessa hirvee kohtaus,nauttii kylvystä..ei viihdy oikeen lattialla kun ihan hetken ja hermostuu aika pian..aamulla on kaikki hyvin höpötellään ja hymyillään sit jo alkaaki kiukkuaminen ja syli voi auttaa tai kanniskelu mut ei aina sekään...onko kellään kokemusta vastaavanlaisesta?mitä mä teen?alan olee itekki aika poikki...
 
kuulostaa meidän pojalta... maitoallergiaa epäillään täl hetkel, ilmeisesti huutanut kipuaan ja tappelee syömistä vastaan ja toisaalta kuitenkin haluaa ahnaasti syödä, ei nuku öitä kunnolla vaan itkee ja ma-ti yönä ryhtyi kirkumaan ja tuli helvetillinen kiire lääkäriin ja allergiaepäilyt nyt sitten päällä... voimia, koeta jaksaa ja jos vauva tosiaan vaan itkee, eikä nuku, siitä et maininnut, niin kyl lääkäris kannattaa käydä... ja jotkut lapset vaan huutaa eikä koskaan mikään selviä..
 
poika kyl nukkuu yöt hyvin syö kerran ja nukahtaa samantien ja sillon ei tappele vastaan...aamullakin on viel tyytyväisen olonen heti herättyään ja syökin hyvin sen jälkeen tapahtuu jotain ku poika vaihtuis..:(en tiä täytyy aatella kyl silti noita tesejäkin ettei ainakaa kärsi pieni vaikka epäilen vahvasti ite ihan luonnetta mut hirveetä on ku ei autta pysty johtu mistä johtu..!!toivottavasti emppu teillä saadaan pian apua,koita jaksaa sinäkin!!
 
joskus vauvat rintaraivarikausinaan suostuvat syömään vain yöllä ilman raivoamista ja huutoa, toivottavasti teilläkin rauhoittuu tai ainakin keksit miten vauvan saa hieman tyytyväisemmäksi, meillä tosiaan jonkinmoinen allergiahelvetti vasta aluillaan ja nyt jo väsyttää niin etten jaksa mitään!
 
Voiko olla silent refluksi? Meillä tyttö kiljui niin kimeää huutoa, että korvissa soi ja itseä itketti, ennen kuin tajuttiin mistä kyse ja sai lääkettä. Meilläkin nukkui yöt hyvin, mutta päivät ja illat olivatkin tosi vaikeita. Silent muoto on vielä siitä hankala, että sitä ei helposti heti huomaa. Toivottavasti saat jostain apua, mikä syynä nyt sitten onkaan. Paljon sympatiahaleja teille (,vaikkei niistä nyt hirveästi apua olekaan).
 
Meidän esikoisestako puhut?! On edelleen todella tempperamenttinen tapaus.

Jälkeenpäin en voi sanoa kuin että onneksi uskalsin tehdä lisää lapsia.

Kun apua yritin hakea neuvola ja lääkäri olivat sitä mieltä että äidillä on synnytyksen jälkeinen masennus...(kyllä sillä huutamisella) :headwall:

Lopulta tajusin kuinka herkästi hänellä tulee korvatulehdus. Kun vein joka flunssan/nuhan yhteydessä lääkäriin saatiin aina kuuri. Kuurin loputtua tuntui sama jatkuvan ja saatiinkin lähes poikkeuksetta uusi kuuri kuukauden päästä tai ennen virallista kontrollia. Lopulta eräs lääkäri tajusi antaa pidemmän ja vahvemman kuurin ja sitten helpotti..ennen uutta nuhaa. 2v3kk ikään asti nukuttiin miten nukuttiin kunnes kesä vei viimeisen tulehduksen. Nuha hänellä edelleen valuu sisäänpäin eli kun muilla tulee tankoa nenästä hän rohisee ja ehkä pari tippaa näkyy.
Näin 5 vuotta pojan kanssa olleena veikkaisin myös silent refluksia tai sitä että syötin poikaa liian usein. Rinnalla kun oli ja se oli kahdesta keinosta toinen jolla sai itkun laantumaan. Toinen oli harhauttaminen että poika vaan "unohti" itkun. (veden lorina, kirja, paikan vaihto jne.) Nukkui todella hyvin autossa. Se olikin ainoa hyvä nukutuskeino äänekkään vaunujen työntämisen ohella.
Kaikkea tähän ihmiselämään mahtuu. Iloja onneksi on myös vaakakupissa. Nykyään todella menevä tapaus.
Paljon jaksamista ja älä suotta huoli. p.s.osta korvatulpat ja hyvää musiikkia! :heart:
 
korvatulpat on ostettu jo aikaa sitten..:) mäkin varmaan syötän liikaa tai siis syötänki ku huutaa niin ni aina kuiteski aattelee et oisko nälkä kuitenki...ja jos huutomvaan lakkaa ni hyvä!nyt on ikää 4kk pikkasen reilu ja pahemmax on menny...on tää oikeesti aikamoista huh huh,oon miettiny ihan et selviinkö täst no päivä kerrallaan mennään ja kyllähän täst selvii pakkohan se on ja onnex mul on tooooosi pitkä pinna auttaa vähän..!!neuvolas oon asiast maininnu mut tuntuu et ei oikeen tajuu tai luulee varmaan et kyse on vauvan itkusta itkeehän vauvat...no mies onnex auttaa minkä töiltään ehtii!rakkaus poikaa kohtaan vie eteenpäin <3 haaveilin ainakin kahdesta lapsesta ehkä jopa kolmesta nyt on pelko ettei vaan vahingossakaan tuu raskaakisi!
 
teresatäti meil on toi harhautus ja käytös...toimii joskus..mites teil ku sit ikää tuli ja ruvettiin ite syömään?kävelee?mul pyörii jo mieles et varmaan suuttuu niin ku ei onnistukkaan ja kaatuu tai ruoka lentää seinille yms,ku kiukku iskee..:)mites sun toisen lapsen kans?luulen et ite täs pärjäis vaikka vitosten kans tän jälkeen..:)onko yhtä tempperamenttinen tapaus?
 

Yhteistyössä