Mikä mun vaimoa vaivaa??

• Viestiketjun aloittaja Kertokaa naiset!!
  • Ensimmäinen viesti
:)
Veikkaanpa että hän kaipaa huomiota ja hellyyttä sinulta. Minusta tulee ainakin kiukkunen ellen saa läheisyyttä ja joudun hoitamaan koko huushollin yksinään. Ja todellakin toivon, että mies ymmärtäisi tarttua imurinvarteen ihan oma-aloitteisesti. Se jos joku lämmittää mieltä...

hänellä voi olla myös "kriisi" suhteessa omaan vartaloonsa? anna ymmärtää hänelle että pidät hänestä juuri sellaisena kuin nyt onkin.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Ei vaimnolla ole, vaan teillä on: kommunikointikatkos.
Näin juuri. Jos meillä joskus jommalla kummalla alkaa hiertää joku juttu, niin me otetaan aikalisä ja istutaan kaikessa rauhassa alas juttelemaan ja ollaan tähän mennessä aina keskusteltu KAIKKI asiat halki, poikki ja pinoon. Ja korjattu jos jotain korjattavaa on ollut. Puoli vuosikymmentä kohta ollaan yhdessä oltu ja meillä ei kertaakaan ole vielä ollut sellaista riitaa että esim. olta haukuttu/huudettu toisillemme. Puhuminen ja avoimuus, avainsanat.

:)
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Veikkaanpa että hän kaipaa huomiota ja hellyyttä sinulta. Minusta tulee ainakin kiukkunen ellen saa läheisyyttä ja joudun hoitamaan koko huushollin yksinään. Ja todellakin toivon, että mies ymmärtäisi tarttua imurinvarteen ihan oma-aloitteisesti. Se jos joku lämmittää mieltä...

hänellä voi olla myös "kriisi" suhteessa omaan vartaloonsa? anna ymmärtää hänelle että pidät hänestä juuri sellaisena kuin nyt onkin.
Ja lisään vielä että todennäköisesti se salilla ja lenkillä käyminen on vaimolles henkireikä ja ellei niitä olisi hällä leviäisi pää kokonaan.

vieras vaan
Alkuperäinen kirjoittaja Pöllö pöö:
Sillä on joku näistä tai kaikki: ikäkriisi, suhde, masennus, uupumus, epäilee sinulla olevan suhde
Näitä minäkin veikkaisin. Tai saattaa olla vaan väsynyt kotona olemiseen ja kotitöistä yksin huolehtimiseen.

Itsellä on kokemusta tuollaisesta käytöksestä.. :shame: koin, ettei mieheni enää huomionut minua naisena, vaan enemmän kumppanina ja kaverina. Mikä on sinänsä ihanaa, mutta väittäisin kaikkien naisten joskus kaipaavan positiivista palautetta tai "turhaa" huomioimista, olipa se sitten uuden kampauksen tai vaatteen huomaaminen ja kehuminen, kukkien tai pienten yllätysten ostaminen tai ihan vaan sanominen ääneen, miten toinen on kaunis/ihana/mitä tahansa positiivista.

Nainen saattaa pohtia, ovatko tehdyt valinat oikeita. Tuossa tilanteessa saattaa helposti tulla mieleen pettäminen, jättäminen ja lähteminen. Kärttyisyys voi olla merkki siitä, että nainen ehkä alitajuisesti haastaa riitaa, jotta lähteminen olisi helpompaa ja "oikeutettua".

Järjestä teille kahdelle laatuaikaa kaksin, vie vaimosi vaikka syömään, kysy mitä hänelle kuuluu, mitä teidän suhteellenne kuuluu, miten sitä voisi kehittää ja parantaa. Kerro naisellesi, kuinka tärkeä hän on sinulle ja kuinka paljon häntä arvostat ja rakastat, ja perustele vielä, miksi. Sanat ovat monille naisille paljon tärkeämpiä kuin miehille, eli vaikka nämä em. asiat olisivat itsestäänselvyyksiä, naisesi ehkä haluaa kuulla ne suustasi ääneen. Tai kirjoita vaikka kirje, jossa kerrot tunteistasi.

Onnea! Tulepa kertomaan myöhemmin, selvisikö syy.

:/
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Mä käyttäydyn varmaan just tuolla tavalla. Mä olen kyllästynyt kun saan itse hoitaa kaiken. Mies käy töissä, mä olen kotona lasten kanssa. Mutta mun vastuulla on ihan kaikki, kotityöt, lasten hoito, laskujen maksu ym. Jos mä pyydän apua, mies vastaa että joo, mutta mitään ei tapahdu. Sit mies kyselee, että mikä mua vaivaa, mä kerron. Seuraavana iltana taas sama kysymys, ei oo kuunnellu yhtään mitä edellisenä iltana oon puhunu. Tässä syitä miks mä käyttäydyn noin. Vaikea sanoa teiän tilanteeseen mitään. Ei voi tietää, millainen sinä olet miehenä, koska todennäkösesti sä et kaikkea tänne kerro, etkä välttämättä ees tiedosta omaa käyttäytymistäs. Ja vaimoakaa me ei tunneta, joten vaikea sanoa mitää.
Niiiiin tutun kuulosta, tosin mä käyn töissä..
Mies ei tee mitään oma-alotteisesti, aina pitää pyytää, että voisitko tyhjätä tiskikoneen, vaihtaa vaipan.. Ja sitä ei haittaa vaikka koko talo olis yltä päältä paskassa, kunhan taloon mahtuu sisälle.... huoh!

,....
Alkuperäinen kirjoittaja :/:
Mä käyttäydyn varmaan just tuolla tavalla. Mä olen kyllästynyt kun saan itse hoitaa kaiken. Mies käy töissä, mä olen kotona lasten kanssa. Mutta mun vastuulla on ihan kaikki, kotityöt, lasten hoito, laskujen maksu ym. Jos mä pyydän apua, mies vastaa että joo, mutta mitään ei tapahdu. Sit mies kyselee, että mikä mua vaivaa, mä kerron. Seuraavana iltana taas sama kysymys, ei oo kuunnellu yhtään mitä edellisenä iltana oon puhunu. Tässä syitä miks mä käyttäydyn noin. Vaikea sanoa teiän tilanteeseen mitään. Ei voi tietää, millainen sinä olet miehenä, koska todennäkösesti sä et kaikkea tänne kerro, etkä välttämättä ees tiedosta omaa käyttäytymistäs. Ja vaimoakaa me ei tunneta, joten vaikea sanoa mitää.
Niiiiin tutun kuulosta, tosin mä käyn töissä..
Mies ei tee mitään oma-alotteisesti, aina pitää pyytää, että voisitko tyhjätä tiskikoneen, vaihtaa vaipan.. Ja sitä ei haittaa vaikka koko talo olis yltä päältä paskassa, kunhan taloon mahtuu sisälle.... huoh!
:D :D voieiiiii!!! Toi viimenenn lause sai mut tikahtumaan naurusta.. ukot on ukkoja.

tuplis

Tämä kirjoitus oli kun mun elämästä, sillä erolla, että mun lapset on koulussa päivisin, mutta kun lapset on koulussa, mä teen kaikki kotityöt, teen ruoat, käyn kaupassa, maksan laskut, siis käytännössä katsoen teen kaiken, mitä tekee mies, vastaa juts tollai samalla lailla ja kuitenkaan mitään ei tapahdu. Ja siksi myös minä räjähdän usein

maumau
Ja jo sekin tuntuu hyvältä, (vaikka ei mies tekiskään mitään kotona ), kunhan mies sanoo, että huomaa kuinka paljon minä teen asioita kotimme eteen ja arvostaa sitä todella paljon ja on kiitollinen että jaksan kaiken hoitaa.

(mä siis itse rakastan tehdä kotihommia ja mies on päivät töissä, mutta kun se välillä sanoo noita asioita mulle niin oon ihan sulaa vahaa ja meinaan käydä itkemään liikutuksesta että se huomaa ja arvostaa! mitä oon kattellu ja juttellu niin monen miehet ei ees huomaa kuinka paljon työtä nainen tekee kotona )

hoh hoijaa
Alkuperäinen kirjoittaja Kertokaa naiset!!:
Se on nykyään koko ajan kiukkunen, äyskii minulle ja joskus myös lapselle. Kun kysyn mikä on, ei osaa sanoa, tai keksii jonkun pienen syyn (imurointi, tiskit ym.) jotka sen saa niin raivoihinsa. Seksiä ei halua, jos koitan halata, vetäytyy pois. Viihtyis vaan salilla tai lenkillä, ei kiinnosta perheen kanssa olo. Mikä ihme tota akkaa vaivaa????!
anna mä arvaan.et osallistu kotitöihin pätkääkään,et lastenhoitoon et mihinkään.vaimosi pyörittää taloutta yksin-on siis yksinhuoltaja,paitsi että virallisesti jos ois yksinhuoltaja sais paremmin kelasta rahaa.voivoi hyvä "mies".aikuistu ja ala ottaa vastuuta tai olet kohta sinkku.näitä tapauksia nähty valitettavan usein.(usein syynä kotikasvatus,lapsena ei ole tarvinnut ottaa vastuuta mistään,äiti passaa pilalle.tämä yleensä jatkuu vielä pojan aikuistuttuakin).

vieras
on ihan mahdollista että vaimo on vain hankala ja v-mäinen ihminen.
se, että on huonolla tuulella, ei anna oikeutta purkaa sitä puolisoon. Musta on kummallista että puolisoa kohdellaan usein huonommin kuin ystäviä vaikka puolison pitäisi olla se tärkein

Mä teen lähinnä kaiken, tai ainakin nykysin. Meillä on kohta muutto edessä ja täällä oon nyt monena päivänä pakkaillu tavaroita pahvilaatikoihin yksin, siinä sivussa hoitanu meijän 5kk tyttöö, tiskannu, pessy pyykkiä ja kaikkee muuta. Väsyttää ja välillä kiristää pinnaa. Sillon en yleensä välttämättä jaksa olla niin ihana ja rakastava. Iltasin oon kaatunu sänkyyn ja ollu samantien untenmailla. Uudella asnnolla tietysti mää laitan taas tavarat järjestykseen, mies on selittäny niin et hän käy töissä ja on väsyny, niin haluu huilata viikonloppusin. Mietin vaan et muutto jäis tekemättä varmaankin, jos en pakkais noita tavaroita. Onneks sentään kattoo ton tytön perään sillä aikaa kun teen hommia.

Yhteistyössä