Mikä mun vaimoa vaivaa??

• Viestiketjun aloittaja Kertokaa naiset!!
  • Ensimmäinen viesti
Kertokaa naiset!!
Se on nykyään koko ajan kiukkunen, äyskii minulle ja joskus myös lapselle. Kun kysyn mikä on, ei osaa sanoa, tai keksii jonkun pienen syyn (imurointi, tiskit ym.) jotka sen saa niin raivoihinsa. Seksiä ei halua, jos koitan halata, vetäytyy pois. Viihtyis vaan salilla tai lenkillä, ei kiinnosta perheen kanssa olo. Mikä ihme tota akkaa vaivaa????!

Nainen
Väsynyt kotona olemiseen. Ajattelee että mitäs nyt sitten, onko mun elämä tässä? Joku miekkonen on jutellut hälle kaupassa ja tekis mieli koittaa että onko mussa vielä vetovoimaa. Semmosta.

r
Kyllästynyt kotona olemiseen ja niihin ainaisiin samoihin juttuihin ja rutiineihin jotka toistuu ja toistuu ja toistuu.... Kaipaa omaa aikaa ja rauhaa, ja varmaankin myös yhteistä lapsivapaata aikaa miehen kanssa. On väsynyt pyörittämään arkea. Anna vaimolle vapaata! Ota vastuu kodista ja lapsesta pariksi päiväksi, ja anna vaimon tehdä sinä aikana kotona mitä haluaa ja olla ja mennä vapaasti. Järjestä lapselle hoito ja vie vaimo vaikka kylpylään, tai hemmottele häntä kahden kesken kotona. Anna vaimon hetken aikaa tuntea olevansa se jota passataan ja palvotaan.

ii
Mutta imurointi ja tiskit ei ole pieni syy raivota! Itseasiassa ne ovat avainasemassa siihen, jaksaako miehenkutaleelle antaa parhaintaan sängyssä :)

Stressiä vaimolla on varmasti, joten koetahan lieventää sitä.

Kohta kolmen äiti
No varmaan on aika piipussa, jos joutuu kaikki siivoukset ja kodin hoitamaan ilman sinun apua! Aika viattomalta kuullostaa toi että haluaa sitten omaa aikaa ja käyttää sen liikuntaan, ois hiukan eri asia jos juoksis baarissa kaiken oman aikansa!
Alapa arvostaa häntä ja toimia myös sen mukaan!

ap
Oho, tänne vastataan nopeasti. Mutta miksei nainen voi sanoa ääneen jos tarvitsee jotain? ja on aina sanonut, että koska on lapsen kanssa kotona, voi samalla tehdä kotityöt. Nyt kuitenkin näitä kiukkuraivareita, tai oikeestaan nyt eletään mökötys-vittuilu vaihetta, ei puhuta tai kosketa..Huoh..

kk
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Oho, tänne vastataan nopeasti. Mutta miksei nainen voi sanoa ääneen jos tarvitsee jotain? ja on aina sanonut, että koska on lapsen kanssa kotona, voi samalla tehdä kotityöt. Nyt kuitenkin näitä kiukkuraivareita, tai oikeestaan nyt eletään mökötys-vittuilu vaihetta, ei puhuta tai kosketa..Huoh..
no käyppä katsoon sinne peiliin..

r
Nainen toivoo että mies olisi niin fiksu, että tajuaisi nämä asiat ilman että tarvitsee erikseen sanoa. On ihan eri asia jos mies imuroi (tai tekee mitä tahansa) oma-aloitteisesti, kuin että vaimon tarvitsee pyytää tekemään.

Koska miehen tulisi lukea ajatuksia tai vähintään oivaltaa käytöksestä. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja kk:
Mutta miksei nainen voi sanoa ääneen jos tarvitsee jotain?
no käyppä katsoon sinne peiliin..
Koska se odottaa, että luet sen ajatuksia. Hän olettaa ja arvaa, mitä sinä tarvitset ja odotat ja odottaa sinulta samaa.
Kommunikoinnin opettelu on vaikeaa.
Ja peiliin katsomista suosittelen sille, joka väheksyy suoran taroeidensa kertomisen merkitystä parisuhteessa.
Pienet asiat paisuu järkyttäviksi, kun toinen ensin salaa paha olon jostain pikkuaisasta (vaikka siitä että toinen ei tiskannu pyytämättä, niinkun hän nyt tälläkertaa oli ajatellu), se pieni lopukkaus kostetaan jotenkin (vaikka kieltäytymällä seksistä, vaikka itsekkin oikeasti haluasi) ja koston kierre on valmis! Kun ei toinen, niin en mäkään. Ja kun molemmat ajattelee noin, kierre ei lopu ikinä, se pitää päättää katkaista omaltakohdaltaan ja antaa toiselle tarpeeksi aikaa lähteä mukaan. Ja ehdottomasti asiasta pitää puhua!

ii
Alkuperäinen kirjoittaja r:
Nainen toivoo että mies olisi niin fiksu, että tajuaisi nämä asiat ilman että tarvitsee erikseen sanoa. On ihan eri asia jos mies imuroi (tai tekee mitä tahansa) oma-aloitteisesti, kuin että vaimon tarvitsee pyytää tekemään.
JUURI NÄIN. Pyytäen tehty ei lämmitä mieltä yhtään, kun olettaa että perheessä olisi kaksi ihmistä jotka hoksaavat asioita ;)

minna
Mä käyttäydyn varmaan just tuolla tavalla. Mä olen kyllästynyt kun saan itse hoitaa kaiken. Mies käy töissä, mä olen kotona lasten kanssa. Mutta mun vastuulla on ihan kaikki, kotityöt, lasten hoito, laskujen maksu ym. Jos mä pyydän apua, mies vastaa että joo, mutta mitään ei tapahdu. Sit mies kyselee, että mikä mua vaivaa, mä kerron. Seuraavana iltana taas sama kysymys, ei oo kuunnellu yhtään mitä edellisenä iltana oon puhunu. Tässä syitä miks mä käyttäydyn noin. Vaikea sanoa teiän tilanteeseen mitään. Ei voi tietää, millainen sinä olet miehenä, koska todennäkösesti sä et kaikkea tänne kerro, etkä välttämättä ees tiedosta omaa käyttäytymistäs. Ja vaimoakaa me ei tunneta, joten vaikea sanoa mitää.

Yhteistyössä