Mikä mulla on

  • Viestiketjun aloittaja Ahdistaa
  • Ensimmäinen viesti
Ahdistaa
mua ahdistaa ajatella että joku päivä me kuollaan ja ei enää ikinä päästä takaisin tänne :(

Ja se että mikä ikävä tulee läheisiä heidän pois menonsa hetkellä.

Tuo ahdistuksen tunne on tosi kova kun joskus oikein pysähdyn miettimään, että en halua kuolla ja joutua eroon rakkaista.

Vaikka tiedän että jokainenhan meistä kuolee, mutta kuolema tuntuu niin lopulliselta, että tässäkö kaikki ja menee tuhansia vuosia ja taas tuhansia ja meitä ei enää ole.... :(

Olen tosi onnellinen ja minulla on ihana mies ja 3 ihanaa lasta mutta aina ajoittain valtaa kauhea paniikki etten halua menettää tätä kaikkea, haluaisin elää vielä tosi pitkään...enhän tietysti tiedä kuinka kauan eloa suotu, mutta.....

Onko kellään muulla vastaavaa??
 
toi ahdistus on aika paljon sun omasta uskonnollisesta vakaumuksesta kiinni, luulisin. Mua ei ahdista kuolema yhtään. Mun mummu pelkäs kuolemaa ihan kamalasti kun sitä oli aina helvetillä peloteltu :eek:
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
välillä tulee...
tai oikeastaan tulee mietittyä että syntyykö ihminen uudestaan...ettei muista tätä aikaa...
en siis ole ainoa joka miettii asiaa. kamulle kerroin niin sanoi ei hän ole koskaan miettinyt tuollasta, olin ihmeissäni että olenko ainoa joka pohtii...välillä vaan ahdistaa että kaikkiko loppuu, just kun elämä niin ihanaa, että vois elää vaikka kuinka kauan.

ja sekin että syntyykö uudelleen ja tapaa rakkaansa jossain....
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Becka:
toi ahdistus on aika paljon sun omasta uskonnollisesta vakaumuksesta kiinni, luulisin. Mua ei ahdista kuolema yhtään. Mun mummu pelkäs kuolemaa ihan kamalasti kun sitä oli aina helvetillä peloteltu :eek:
ennen pelkäsinkin itse kuolemaa, mutta en enää, nyt pelkään vaan kun joudun eroon rakkaistani sillon, vaikka tiedän ettei sitä sillä hetkellä tiedosta itse mutta silti....
Kaverini kuoli puoli vuotta sitten ja tuntui että en kestä sitä surua, saatika jos perheenjäseneni kuolisi :( ja kaverin sisko sanoi sillon että kaverin sielu meni sinne missä parempi olla...onkohan näin...näitä kun ei tiedä...
 
a
mulla oli joskus samoin,pääsin omalla tavallani siitä.ystäväni kuoli 2v sitten enkä ole päässyt siitä tuskasta..enkä varmaan pääsekään.välillä tuntuu et kaikki kaikkoaa ympäriltä..
 
Joo
Voimakas kuolemanpelko voi olla myös masennusoire. Mutta varmaan kaikille tuollaista tulee. Itselläni auttaa usko kuoleman jälkeiseen elämään, vaikka epäuskon hetkiäkin tulee.
 

Yhteistyössä