mikä minä olen?

• Viestiketjun aloittaja muhoksenmimmi
  • Ensimmäinen viesti
muhoksenmimmi
Olemme uusperhe, jossa miehen lapset jo aikuisia ja heillä omia lapsia.
Miehen tyttär ei halua kutsuttavan minua mummoksi omalle lapselleen, no tämäkin asia minulle sopii... mutta miehen pojan lapset kutsuvat mummoksi ja nyt on tämä pieni Sara-tyttö ihmeissään mix sä et haluu olla mun mummo..... siinä sitte ihmetellään mikä minä oikeen olen????

mulla viisi
Ehdotappas tuolle miehesi tyttärelle jos vaikka saisat olla mummopuoli tai sitten varamummo. vaan jos ei tytär suostu niin minkäs teet-olet oma itsesi=nimelläsi.
nämä ovat todellakin uusperheiden ongelmallisia kysymyksiä. Näin uusperheen äitinä on tullut törmätyksi vaikka mihin. :headwall:

Niin muuten tuolle pienelle Sara-tyttöselle voisi kyllä kertoa rehellisen totuuden, niin kuin asia on. Hän varmaan asiaa ihmettelee ja lisää kyselee. Vaan totuus on totuus, eipä jää asia sitten arvailujen varaan se hämmentää vain entisestään. :ashamed:

anne-68
Voisitko mahdollisesti olla jonkun muun niminen kuin mummo?Joku kiva kompromissi?Ja jollei sellainen tytärpuolellesi kelpaa,voit hyvin pikkuiselle selittää miksei hän sinua voi mummoksi kutsua.Eihän hyvänen aika sun tarvitse ottaa syitä niskoilles jos hänen äitinsä on lapsellinen.Mulla on anoppi-puoli,jota pyysin lapseni saavan kutsua mammaksi.Oli tosi otettu ja onnellinen tästä ehdotuksesta.Kuulemma miehensä tytär kielsi ehdottomasti lapsiaan kutsumasta häntä sellaiseksi,heillä kun on oikea MUMMO jo.No niin on minunkin pojallani,mutta oikeaa mammaa ei ole,joten hän sai sen tittelin.Ja kaikki olemme tyytyväisiä...

Joo, meillä taas "oikea" mummo ei halua olla mummo vaan mamma joten suotakoon se hänelle, mummo, mummi, mummu, mamma, pappa, paapa, vaari, ukki..etunimiliitteillä tai ilman, luulisi, että löytyy kaikille oma "nimike" =)
Itse pienenä sanoin aina vahingossa isäni tätiä mummoksi, koska olimme hänen kanssaan niin paljon, niinpä aloimme kutsua häntä "leikkimummuksi".

Yhteistyössä