Mikä miehellä? Parisuhdeasiaa

  • Viestiketjun aloittaja "ihme"
  • Ensimmäinen viesti
"ihme"
Miten tuota miestä voi ymmärtää?

Tänään hän ehdotti, että nukuttaisin lapsen pihalle vaunuihin päikkäreille. Tietysti siitä syystä, että saataisiin kolme tuntia ihanaa aikaa vain kahden, vailla pelkoa lapsen heräämisestä. Nukutin, huikkasin miehelle, että nukkuu jo. Mies tuli sisään, kävi vessassa ja sieltä tullessa halasin oikein kunnolla aikomuksenani ryhtyä vähän "lämmittelemään" häntä. Mitä tekee mies? Seisoo kuin tikku paskassa, katsoo minua kuin sonni uutta veräjää eikä takuulla tee elettäkään halatakseen takaisin. Väistin lopulta, mies meni nettiin. Istui aikansa ja huokaili kovin raskaasti ja mielenosoituksellisesti. Sitten hän otti lakkinsa ja takkinsa ja lähti ulos. Kun kysyin, mihin ja miksi hän lähtee, vastaus kuului, että "ei täällä näytä mitään tapahtuvan" Tarkoitti arvatenkin sitä, että seksiä puuttui. Muistutin, että siihen tarvitaan kaksi, mutta ovi kävi jo.

Mies pysyi poissa koko iltapäivän ja illan. Tullessaan hän melkein heti tuli pyytämään anteeksi, miten oli käyttäytynyt. Oletin, että asia on oikeasti rassannut häntäkin, sillä hän ei todellakaan ole mitään anteeksipyytäjätyyppiä. Ilta sujui rattoisasti sulassa sovussa ja hiukan vihjaillen tulevasta. Ajattelin yrittää laittaa muksun ajoissa yöpuulle, mutta tunnelma muuttui kuin salaman iskusta. Yhtäkkiä "ei kiinnosta mikään, eikä ainakaan mikään semmoinen. ei nappaa."

Jaa-a? No ei sitten. Eihä aina huvita. Lapsi meni ajallaan maate ja minä harkitsin, mitä tekisin. Päätin kokeilla kepillä jäätä ja menin tv-huoneeseen miehen seuraksi. Mies ei reagoinut kosketukseen millään tavalla. Istuttiin ja katseltiin jotakin paskaa komediaa. Jossakin vaiheessa nousin ja toivotin hyvää yötä. Vastaus: "Niinpä niin", äänensävyllä "arvasinhan, ettei vieläkään saa seksiä"

Jäin sitten juttelemaan, muistutin ihan ystävällisessä sävyssä pikkuisen kyhnytellen, että jos olisi edes huomaavinaan minut, oltaisiin jo askel lähempänä tositoimia jne. Mihinkään ei tullut mitään muuta vastausta kuin "jaa." No, äänensävy ei ollut ilkeä, mutta mökötystä se kumminkin oli.

Toivotin hyvät yöt ja lähdin. Mies nukkuu, ja minä mietin, mikä ihme nyt on vikana. Ei hän koskaan käyttäydy noin. Miksi nyt sitten? Ja miksi pyytää anteeksi ja saman tien tehdä samoin kuin teki aiemmin, jonka takia siis ylipäätään joutui pyytämään anteeksi?

Luulen, että jos olisin saanut itsestäni irti käydä puoliväkisin kimppuun, olisi hän lämmennyt ennen pitkää, eikä tässä tilanteessa oltaisi nyt, mutta kantti ei anna periksi ryhtyä mihinkään imutussessioihin, jos toinen esittää kuollutta kalaa. Enkä halua opettaa miehelle, että noin käyttäytymällä saa seksiä. Olen enemmän arvoinen, ja mieskin tietää sen. Mutta mikä hitto sillä on?
 
lks
Todella erikoisesti miehesi kyllä käyttäytyi, jotain ihan omaa ongelmaa täytyy hänellä olla, minä en ainakaan keksi tuohon mitään järkevää selitystä että miten sinä olisit pilannut nuo tilanteet.
 
"leo"
Niin no siis ehkä mies on toivonut sinun tekevän aloitteen useammin ja toiseksi haluaisi sinun toimivan seksuaalisti miehen tavoin, eli syttyvän kuin salaman iskusta. Tänään vain nuo miehen epärealistiset toiveet purkautuivat tuollaisena käytöksenä. On jäänyt luultavasti ilman muutamasti kun olisi toivonut jotain tapahtuvan. Ei kuitenkaan voi olettaa, että molemmat olisivat aina valmiita seksiin samaan aikaan.

Se nyt on vaan aivan normaalia, että mies ja nainen ovat erilaisia seksuaalisuudeltaan. Usein nainen toivoo ensin hellimistä, syttyy mieheen verrattuna hitaasti. Kärsimätön mies ei tuollaista ymmärrä, vaan miettii, että pitääkö nainen hänestä kun ei ole heti valmis.

Eräs hyvä keino parantaa suhdetta olisi lukea kirjoja, joissa on parisuhdeneuvoja ja selitetään miehen ja naisen käyttäytymistä. Kuten siis John Grayn kirjoittamissa Mars ja Venus kirjoissa, joita voin lämpimästi suositella. Lue kirja ensin itse ja suostuttele sitten miehesi lukemaan se.
 
"ihme"
Mulla rullaa mielessä vaihtoehtoja alkaen stressistä ja masennuksesta päättyen erektio-ongelmien pelkoon. Voihan olla, että ei vaan tosiaan huvita, mutta tähän asti on kyllä riittänyt, että sen sanoo, ei ole tarvinnut alkaa vaikeaksi. Ja jos kyse on pelkästä stressistä, voiko sittenkään muuttaa mieltään kolmen minuutin välein - vielä kahdesti? Luulisi, että edes tokalla kerralla olisi saanut jälleen kerran vain sanotuksi, että hei, ei sittenkään, jooko.
 
mun teoria
Se yrittää kehitellä seksistä riidan väenväkisin. Että saa syyn lähteä höyläämään jotain muuta naista. liekkö jo päivällä kävi painamassa kun tuli niin lauhkeena takas.
 
"ihme"
Leolla on tuossa pointtiakin, myönnän. Ainakin, mitä tähän arkeen tulee. Spontaanius eritoten kärsii väkisinkin, kun vaahtosammuttimen mittainen pyörii jaloissa. Oikeastaan mua hämmästyttää nyt eniten se, että saan niin kovin ristiriitaista signaalia. Aloitteeni torjutaan, tai paremminkin jätetään huomiotta, ja silti mies sitten huokuu pettymystä, kun ei seurannutkaan seksiä. :| Mun on nyt vähän vaikea tajuta tätä.
 
"ihme"
Se yrittää kehitellä seksistä riidan väenväkisin. Että saa syyn lähteä höyläämään jotain muuta naista. liekkö jo päivällä kävi painamassa kun tuli niin lauhkeena takas.
Ähäs, eikä käynyt ;)

En ihan ensi hätään usko. Ja kyllä se omalla tontilla on pysynyt, täältä ei niin vaan kävellä naisiin ja auto on ollut pihassa koko ajan. Sitä paitsi jos se olisi jostain saanut seksiä, hyvä mieli olisi riittänyt pidempään. :D
 
IhanaValo
Miehet, ota noista nyt selvää..:headwall:
Kummia otuksia, yritä jutella miehes kanssa varovasti..oudolta kuulostaa tuo käytös. Kysy mitä siun pitäis oikeen tehdä että menis sen mielestä hommat oikein :)
 
"ihme"
Jos vaikka parin päivän päästä ottaisin asian puheeksi, ellei tilanteita tule sitä ennen. Yleensä tuon miehen kannattaa antaa hautua hiukan, jos aikoo saada irti muutakin kuin sen "jaan"
 

Yhteistyössä