Mikä lapsella jalassa?!

  • Viestiketjun aloittaja hoplaalaa
  • Ensimmäinen viesti
hoplaalaa
Onko kokemusta ja turhaa huolestua tällaisesta? Alaluokkalaisella lapsella jalkapohjien nahka "rullautuu" pois. iho ei ole vereslihalla vaan alta tulee uutta ihan normaalinnäköistä nahkaa tilalle. ihan "kesii" jalkapojat molemmat. ei varpaiden välit vaan ihan ne pohjat. myöskin punoittaa ja on kuulemma vähän aristavat.

Ollaan nyt rasvattu ahkerasti iltaisin ja sukkaa laitettu päälle yöksi mutta en tiedä onko tästä hyötyä.

Ajattelin itse kun pois kovin kova ulkoilemaan ja hikoilemaan että onko jalat ja sukat vähän kosteana ulkona jolloin ne ikään kuin "muhinoivat" siellä toppakengissä.

Onko kellään kokemusta tällaisesta?
 
"nappe"
Onko ollut flunssaa lähiaikoina? Meillä oli joskus samanlaista ja varasin ajan terkalle, kun pelkäsin sientä jne.. Hän vain totesi, että joskus flunssan jälkeen voi "oireilla" jalat noin, ja niin meilläkin meni ihan itsellään ohi..
 
Minulle tulee tuollaista kun teen pitkää työpäivää turvakengät jalassa. Jalkapohjien nahka siis kesii, koska nahka uusiutuu kovassa kulutuksessa ja turhan tiiviissä kengissä nopeammin. Kunhan nahka alla on tervettä niin nou hätä. Hyvin lievä aristuskin voi kuulua asiaan ihan vain siksi koska jalkapohjat ovat olleet niin kovalla kulutuksella.
 
vvvvv
Miten mullekin tuli sellainen "tuttu tunne"-fiilis. Sen muistan, että veljeltä lähti isoina paloina. Isä taisi joskus liotella meidän jalkoja jalkasuolavedessä.

Eihän teillä ole ollu enterorokkoa joskus kuukausi sitten...?
 
"yks"
Mä olen allerginen mm. kumille yms jutuille. 'Kosketusallerginen' siis. Silloin kun jostain syystä saan ihottumaa jalkapohjiin, se ilmenee yleensä vesikelloina, jotka voivat olla myös 'sisäänpäin' eli iho näyttää sileältä, mutta tarkemmin katsoen huomaa että pinnan alla on alue täynnä vesikelloja.
Tällaien reaktion jälkeen iho kuorituu vähintään siltä alueelta, jossa ihottumaa on ollut. MOnesti laajemminkin.

Sama juttu niin käsissä kuin jaloissa.
 

Yhteistyössä