Mikä lämpöpussi hyvä?

Olen harkinnut hankkivani 1,5 kk:n ikäiselle vauvallemme lämpöpussin, jotta pukemisrumba helpottuisi talvella. Esikko on reilu 2 v. Meillä on Brion Kombit kovalla kantokopalla.

Tähän asti olen selvinnyt äitiyispakkauksen makuupussilla niin, että vauva on nukkunut pelkissä sisävaatteissa. Olen laittanut pelkästään lakin ja lapaset päälle. Pakkaskeleillä pitäisi varmaan olla jokin lämpimämpi systeemi. Ovatko lämpöpussit oikeasti niin eristäviä, että niissä vauvaan voi pitää kovemmillakin pakkasilla pelkissä sisävaatteissa? Kertokaahan kokemuksianne.
 
Me saatiin risitäislahjaksi Billi XL merkkinen lämpöpussi ja olen ollut siihen todella tyytyväinen! On erittäin lämmin ja ei läpäise kosteutta. Talvisin olen kuitenkin pitänyt tytöllä sisävaatteiden päällä vielä villapukua ja sit pussi päälle ja vaunuihin. Ohjeiden mukaan ei tarvitsisi muuta kuin sisävaatteet, mutta silti olen arastellut vain niiden käyttöä pakkasilla. Ja on tyttö ollut kyllä lämmin sieltä pois otettaessa et ei ole kylmä tullut kertaakaan! Meillä helpotti kyllä huomattavasti tuota pukemis rumpaa kun tyttö ei siitä oikein pidä =) Suosittelen kyllä lämpöpussin ostoa. Halpa se ei ole, mutta meillä ollut kyllä todella kovassa käytössä, joten mielestäni on kyllä maksanut itsensä takaisin. Ja hyvä puoli siinä on vielä se, että siitä voi pujottaa rattaiden valjaat läpi kun niille on paikat. Eli sitä voi käyttää vielä rattaissakin vaunujen jälkeen. Ja pussista saa otettua jalkopäästä "pohjan" pois niin se menee pidempään.
 
Meillä on käytössä Emman lämpöpussi. Piti ostaa Eisbärchen, mutta onnistuinkin ostamaan täältä myydään-palstalta edullisesti yks.hlö:ltä Emman pussin. Molempia olin katsellut lastentarvikeliikkeessä ja vaikuttivat melko samanlaisilta.

Pussi on käytössä rattaissa 5 kk ikäisellä tytöllä. On laittanut tytölle sisävaatteet ja pipan. Nyt viileämmillä olen laittanut fleecehaalarin, koska pussin yläosa jää pään ympäriltä hieman avoimeksi ja siitä menee hieman viileää hartioille. Jos löytäisi jostain sellaisen ison kaulurin joka tulisi hartioille asti, riittäisi pelkästään sisävaatteet ja pipa.

Talven kovina pakkaspäivinä olen kyllä ajatellut laittaa jonkun ohuen toppahaalarin ja jotkut ohuet töppöset ja hanskat. Kokeilemalla taitaa löytyä sopiva vaatetus,tarkistelen ainakin itse välillä pussin sisältä, että korvat ja hartiat/rintakehä eivät ole kylmät.

Meillä ulkoilemaan lähtö on helpottunut huomattavasti tuon pussin käyttöön oton jälkeen. Tosin tyttö aina vähän ensin kertoo mielipidettään, kun laitan pussiin, mutta vaikuttaa tyytyväiseltä, kun lähdetään liikkeelle ja monesti siellä lämpimässä vetää unta.
 
Meillä on Eisbärchen ja olen siihen tyytyväinen. Materiaali on hyvä ja valjaat saa pussin läpi. Brioihin sopii, samoin matkarattaisiin.
On käytössä jo nyt ja ihanan lämmin pikku-ukko 10kk heräilee aina vaunuista. Tänäänkin nukkui 4 tunnin päikkärit =)
 
Me tilattiin juuri sama lämpöpussi, kun teillä. Laitetaan se vaunujen ratasosaan. Mietinkin tässä, kuinka paljon vauvalle vaatteita päälle pussiin, onko se paljon lämpimämpi kuin makuupussi? Tietenkin vauvat yksilöitä, mutta kysympä kuitenkin!
 

Yhteistyössä