Mikä läke on Cipralex, onko masennuslääke?

  • Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
Käyttö lapsilla ja alle 18-vuotiailla nuorilla

Cipralexia ei tulisi käyttää lasten ja alle18-vuotiaiden nuorten hoitoon. Itsetuhoisuutta (itsemurhayrityksiä ja itsemurha-ajatuksia) sekä vihamielisyyttä (pääasiassa aggressiota, vastustavaa käyttäytymistä ja vihaa) on havaittu kliinisissä tutkimuksissa useammin masennuslääkkeitä saaneilla lapsilla ja nuorilla kuin lumelääkettä saaneilla lapsilla ja nuorilla. Jos hoitopäätös kliinisen tarpeen perustella kuitenkin tehdään, pitäisi potilasta seurata tarkasti itsetuhoisten oireiden ilmaantumisen varalta. Lisäksi pitkän aikavälin turvallisuutta koskevat tiedot lasten ja nuorten kasvamisesta, kypsymisestä sekä kognitiivisesta kehityksestä ja käyttäytymisen kehityksestä ovat puutteelliset.

http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/5/393695.shtml
 
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Jotain sellaista ajatelinkin. tyttö asuu perhekodissa ja on kärsinyt masennuksesta sen jälkeen ku hänelle tehtii abortti.
NÄin siisnä kä kun saa vapaan kaavatuksen
Jaahas..sulla on ollut sitten tiukka kasvatus niinkö? Et ole sitten tuohon oikeinkirjoitukseen panostanut... :whistle:
 
Lunatic
Mua jotenkin arveluttaa kun nykyään lykätään masennuslääkkeitä ahkerasti teini-ikäsille. Masennushan kuuluu ihan luonnostaan teini-ikään, se on vaan lusittava läpi se helvetti. Teinin aivothan ovat käymistilassa, aika vaarallista sorkkia sitä käymistilaa mielialalääkkeillä.
Eri asia kun aikuisikänen on depression kourissa, se on sitten jo huonompi homma.

T:Cipralexin käyttäjä
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
ai että masennus, paniikkihäiriöt ym mielenterveysongelmat on vapaan kasvatuksen tuloksia.

huoh :/
ei vaan se abortti
tyttö on 12-vuotiaasta asti saanut äidin luvalla seuruistella jopa 20 vuotiaiden kanssa.
Jos seurustelee, pitää osata käyttää ehköisyä. sen verran meisänkin tytölle on mennyt hjakeluun. toistaiseksi sitä ei vielä ole kiinnostanet edes ne hommat,vaan koulu ja judo vie voiton
 
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
ai että masennus, paniikkihäiriöt ym mielenterveysongelmat on vapaan kasvatuksen tuloksia.

huoh :/
ei vaan se abortti
onko koskaan tullut mieleen et hoitamattomat mielenterveysongelmat, paniikkihäiriöt, masennukset ym saavat ihmiset tekemään asioita joita ei normaalilla mielentilalla tulis tehtyä?

 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Mua jotenkin arveluttaa kun nykyään lykätään masennuslääkkeitä ahkerasti teini-ikäsille. Masennushan kuuluu ihan luonnostaan teini-ikään, se on vaan lusittava läpi se helvetti.
Eri asia kun aikuisikänen on depression kourissa, se on sitten jo huonompi homma.

T:Cipralexin käyttäjä
vähän muaki ihmetyttää, ku kyse on 15 vuotiaasta tytöstä. tyttö ei ole koskaan tulut toimeen sisarpuoiliensa kanssa , eikä isäpuolensa kanssa. asustel nyt viikot perhekodissa, kun ei kotona pysyt asumaan
 
mun veljelle tuota määrättiin.. meni lääkäriin ihan muissa asioissa ja sai masentuneenpaperit. nyt herra sitten ei voi mitään tehdä ja kaikki ahdistaa, kun on niin masentunut voi voi ja aiaia :headwall:
et mulle tuli kyl mieleen, että kyllä aika helposti laitatetaan pilleri poskeen, kun vähän joku näyttää siltä, että ei oo into pinkeenä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Mua jotenkin arveluttaa kun nykyään lykätään masennuslääkkeitä ahkerasti teini-ikäsille. Masennushan kuuluu ihan luonnostaan teini-ikään, se on vaan lusittava läpi se helvetti.
Eri asia kun aikuisikänen on depression kourissa, se on sitten jo huonompi homma.

T:Cipralexin käyttäjä
meiltäkin on kyselty monta kertaa et onhan tuolla Sällillä lääkitys, ym ja sit ihmetellään mun asennetta kun mä sanon et ei oo eikä tuu, niinkauan kun ilman niitä pärjää..
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
vähän muaki ihmetyttää, ku kyse on 15 vuotiaasta tytöstä. tyttö ei ole koskaan tulut toimeen sisarpuoiliensa kanssa , eikä isäpuolensa kanssa. asustel nyt viikot perhekodissa, kun ei kotona pysyt asumaan
:/
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
meiltäkin on kyselty monta kertaa et onhan tuolla Sällillä lääkitys, ym ja sit ihmetellään mun asennetta kun mä sanon et ei oo eikä tuu, niinkauan kun ilman niitä pärjää..
Joo pidä vaan sama linja. Ei tuu mitään että teini-ikää aletaan korjailemaan lääkityksellä. Kohta annetaan tolla menolla jo uhmaikäsille pilleriä poskeen! :headwall:
 

Yhteistyössä