Mikä kuvotti eniten?

• Viestiketjun aloittaja kyselyikä
  • Ensimmäinen viesti
kyselyikä
Pikku-galluppi lauantain ratoksi: Mikä haju ällötti eniten raskausaikana?

Oudoin minkä olen kuullut on talouspaperi :D

Itse kärsin aikamoisesta kuvotuksesta varsinkin alkuraskaudet mutta nämä pahimmat yököttivät ihan loppuun asti:

Esikoista odottaessa pissa

ja

Toista odottaessa kakka

Etenkin yleisissä vessoissa käyminen oli yhtä tuskaa!

vierassss
En voinut matkustaa julkisilla, kun kaikki pienetkin hajut sai välittömän yökkäysreaktion aikaan. Siis ihan kaikki purukumista hajuvesiin ja ihmisten normituoksuihin (ominaishajuihin), kun ne oli suljetussa tilassa ja lähellä.

vieras*
purkka. Siis kaikki mentolminttupurkat etenkin.
Vielä päälle siihen monien ihmisten oksettava tapa mätkyttää sitä limaista lönttää suu auki :x

vaikka mä en polta, enkä ole ikinä polttanut, tupakansavu haisi raskaana ollessa äärimmäisen hyvälle :eek:

Yökki...
Perunasalaatti! Haistoin ulko-ovelle asti jos joku avasi jääkaapin missä oli avattu rasia. Kaikki paistonkäry oli myös kuvottavaa. Oksentanut en kyllä kertaakaan :).

Nuudelipussit. Niissä oli joku, ehkä natriumglutamaatti tmv. jota en sietänyt. Mulla meni monta vuotta toipua siitä inhosta. Nykyään pystyn taas olemaan, vaikka joku tekisikin nuudeleita ja pystyn jopa syömään niitä itsekin.

Se voimistunut hajuaisti muutenkin ihmetytti, kun pystyi haistamaan tupakansavunhajun aika kaukaa. :D

352
Alussa kuvotti ainakin juusto. Juuston haju, maku, koostumus.. Ja auta armias kun mies pisti lasagnen uuniin, ja päälle latoi PALJON juustoa.. Se juuston haju kun tulvi sieltä uunista niin piti rynnätä juttusille vessanpöntön kanssa..
Monta viikkoa meni että juusto vaan etoi ja etoi. Nyt (rv 21) pystyy jo juustoa syömäänkin :D

yhnyhpyh
Kaikki pesuaineet, hajusteella varsinkin mutta hajusteettomat myös. Yökin aina ku piti vaikka käsiä pestä. :D Olen päiväkodissa töissä, joten käsienpesua ei voi välttää mitenkään. Tekstiilit tuoksulla tai ilman. Vaatekaappi aiheutti yökkäyksen ja oli tosi vaikeaa välillä pitää vaatteita edes päällä. Hoitolasten pesuainetuoksuiset vaatteet kuvotti. Hien haju :x

Ehkä erikoisin kuvotuksen aiheuttaja oli laulu "muru hei takki auki, täältä tulee hauki". Vieläkään en mielelläni sitä kuuntele ja pelkkä ajattelukin sai kitalaen valmistautumaan yökkäykseen.

Mulla oli myös "yllätys-ykiä", eli täysin ilman ennakoivaa tunnetta tuli oksennus. Kaupassa, parkkiksella, töissä.. Ihan mahtavaa aikaa!

-.-
mä olen hyvin hajuyliherkkä aina raskaana.

Alan yökkimään jos kaupassa menee ohi ihminen jolla on sellaiset ummehtuneen hajuiset vaatteet tai joku haisee hieltä.

Jopa mieheni pierut saa aikaan yökkimistä :D

Ekassa nyt oksensin koko raskauden muutenkin mutta erityisen pahana jäänyt mieleen jauheliha: jos tein ruokaa mihin tuli jauhelihaa niin miehen (tai jonkun muun) piti paistaa se.

Toinen raskaus ei ollut niin paha mutta pahinta oli ne spagetti- tai lasagnette-piltit. Ihan hirveetä olla edes samassa huoneessa. Ja niinä kertoina kun pyysin miestä ostamaan mulle pilttipurkin mukaan kun olin menossa vauvakerhoon vaikkapa niin arvatkaapa mitä se joka hiton kerta osti..!!

Yhteistyössä