Mikä joulusiivous?

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
`Siis miten voi olla joulusiivous tehty jo kuun puolivälissä? Eikö teillä tuu sotkua joka päivä?
No tulee ja lattiapinnat ja pölyt siivotaan vielä 22.12., mutta meillä tämä isompi siivous tarkoitti kaappien pesua, saunan pesua, seiniä, kattoa jne. Semosia mitä ei nyt joka viikonloppu pestä.

Mun joulusiivous sisältää lähinnä romun pois heittämistä (kirjahyllyt, laatikot, tasot... ) ja lasten lelujen vähentämistä. Sit kun ei ole kasoja näkyvissä niin voi laittaa joulukoristeet ilman että ne sekottuu romuun :whistle:
Ei siis mitään ihmeempiä pesuja tai kuurauksia. :|

Joulusiivous on parempi siivous jotta joulunaika ois kiva olla puhtaammassa kodissa. Mä tosin teen vasta ens viikolla sen paremman siivouksen ja leipomukset. Tämä viikko menee ihan muihin asioihin. Eikä mua silleen stressaa kun se kuuluu meidän perheessä siihen kutkuttavan jännään joulunodotukseen :D

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
`Siis miten voi olla joulusiivous tehty jo kuun puolivälissä? Eikö teillä tuu sotkua joka päivä?
No tulee ja lattiapinnat ja pölyt siivotaan vielä 22.12., mutta meillä tämä isompi siivous tarkoitti kaappien pesua, saunan pesua, seiniä, kattoa jne. Semosia mitä ei nyt joka viikonloppu pestä.
Näin meilläkin, pestiin miehen kanssa kaikki katosta lattiaan, siis seinät, ovet, ovenkarmit, sauna, kaapit jne. Muuten meillä kyllä siivotaan jatkuvasti siis päivittäin imuoridaan ja joka toinen päivä pestään lattiat ja pyyhitään pölyt jne.

hei
Mä ajattelin ens viikonloppuna raijata matot pihalle, pyyhkiä pölyt ja pestä lattiat. Vaihdan lakanat. Siinä mun joulusiivous. :D (eikä kannata tehdä ennen tuota ens viikonloppua, koska muuten on jouluksi jo ihan paskaista)

Mä teen tänä vuonna, koska remonttia ollut koko syksyn, niin nyt tarkemman siivouksen etukäteen jas itten vaan normaalin imurisiivouksen ja keittiön lattian pesun sitten aaton aattona. Petivaatteet vaihdetaan jo kanssa aaton aattona.

Se on sitä, kun heitetään pari kuutiota vanhoja lehtiä ja muuta rojua kaapesta pois, että lattialla vyöryvät tarpeettomat kulutushyödykkeet sarjassa "ei varmasti koskaan tarvita, mutta ei raaski heitää pois" sadaan sinne kaappiin.

mä en jouluks kaappeja siivoa, muuten kyllä sellainen isohko perus siivous.. juuri ennen aattoa ja aatonaattona vielä illalla pitää siistiä et aamulla olis jouluista. Ei täällä muuten pysy koti kunnossa todellakaan. Kaapit siivoan paremmin aina kun pitää vaihtaa erilaiseksi vaatetusta, esim. talveksi, kevääksi, kesäksi.
Ennen joulua kyllä heitetään ylimääräistä pois ja lasten lelulaatikot siivotaan tarkasti, rikkinäiset pois ym.

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tattimus:
oletteko joulunne kaapissa?
mä en jaksais jouluksi siivota kaappeja. ei vaan kiinnosta, joulu tulee silti vaikka siellä muhii pölypalleroita.
Yök, milloin sitten siivoatte kunnolla?
Vaikka meillä nyt pestiin katot, seinät sun muut niin kaappien siivousta yms. tehdään jatkuvasti. Ja siksi meillä ei mitään ylimääräistä roinaa tai paskaa olekaan. =)

.

Rupesin tässä miettimään, että kun muutenkin siivotaan kunnolla kerran viikossa, niin ei kait meillä sitten edes mitään joulusiivousta ole. Saunan ajattelin jynssätä oikein kunnolla kunhan joudan, mutta ei muuta.

Aattelin siivota sellsta, mitä en yleensä ikinä siivoa. :ashamed:
Kuten pesuhuoneen lattia, sen yleensä vaan suihkutan suihkussa käynnin jälkeen. Yks päivä kattelin jo kaappeja ja otin sieltä kesähattuja pois ja hattuja ja rukkasia, mitkä ei mahdu kellekkään jne.

Yleensä en kyllä kaappeja siivoo jouluks. Muutenkin siivoon aina kun sille päälle tulen. Yleensä se on klo. 23 yöllä. :ashamed: :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Näin meilläkin, pestiin miehen kanssa kaikki katosta lattiaan, siis seinät, ovet, ovenkarmit, sauna, kaapit jne. Muuten meillä kyllä siivotaan jatkuvasti siis päivittäin imuoridaan ja joka toinen päivä pestään lattiat ja pyyhitään pölyt jne.
Juu, imuroidaan meilläkin joka päivä, mutta ei silleen kamalan pikkutarkasti, eli tässä pikkuhiljaa siivoillaan...

Mun joulusiivoukseni käsittää lattioiden pesun ( jos vaan jaksan ), imuroinnin, pölyjen pyyhkimisen ja kamat ojennukseet, ts. tungen tavaraa kaappeihin ja sitten joulun jälkeen mietin missä on mitäkin.. :D
Petivaatteet vaihdetaan ja jos sais jouluverhot keittiön ikkunaan niin kiva. :xmas:

Mulla toi joulusiivous on varmaan ens viikolla joka päivä jotain pientä (tai siis) sauna+ kylppäri yhtenä päivänä, sit keittiö yhtenä pinnat pyhin ja jos muistaisin hellan siirtää ja siivota sieltä altakin. Ja sitten vielä petivaaatteet vaihtaa. Tuossa pikkukämpässä ei ehkä ihan järin paljoa mene aikaa kun sen siivoaa.. Kirjahyllykään ku ei oo ollut kuin kuukauden päivät, ehkä reilun niin ei oo sinne tavaraakaan liikoja kertynyt.

Yhteistyössä