Mikä joitakin lapsia riivaa nykyään?

  • Viestiketjun aloittaja väsynyt täti
  • Ensimmäinen viesti
jldfak
Kyllä ne lapset on ennenkin olleet mahdottomia silloin vaan sai käyttää ns. kättä pidempää rangaistukseen, nykyään kun ei saa sormeakaan suurinpiirtein nostaa, niin lapset hyppii seinille.

Toisaalta esim. mun lasten isä on kuulemma ollut lapsena oikea enkeli, kaikki huomioonottava ja aina kiltti äidin poika. No nykyään inhoaa äitiään ylikaiken, eikä ole missään tekemisissä sen kanssa ja muutenkin on hyvin itsekeskeinen muut unohtava tyyppi, joka ei tiedä hyvistä käytöstavoista yhtään mitään. Käsiksikin minuun pari kertaa kävi.
Itse olen tullut siihen tulokseen, että parempi niiden lasten on purkaa tunteitaan lapsena, kunhan pysytään järkevissä rajoissa, kuin että ne tunteet padotaan ja ne purkautuu sitten teininä tai aikuisiässä. Tosin pitää myös muistaa, että lapsia on erilaisia, jos toisen lapset käyttäytyy aina nätisti ja niitä ei juurikaan tarvitse koskaan komentaa, niin toiset lapset eivät ole samanlaisia, toiset vaan on kovapäisempiä ja niiden kanssa saa hakata päätä seinään yhtenään.
 
"Vieras."
Vanhemmat on ihan samanlaisia kuin ap kuvaamatvlapset.

Menkää kattoon ruokahaasteketjua.
Siellä ne aikuiset tappelee. Samaa tekevät lastensa edessä. Kyll hyvää tulee.
 
Niillä on diagnoosi, niitä pitää ymmärtää eikä niitä saa komentaa. Koko maailman pitää ymmärtää ja sopeutua diagnoosin saaneisiin lapsiin, lasten ei tarvitse sopeutua maailmaan.

Diagnoosin saa lääkäriltä puhelimitse ja se poistaa kaiken kasvatusvastuun ja käytöstapojen opettamisen vanhemmilta.
 
TiukkaTäti
koska nykyään ei edes luunappia antaa ilman pahoinpitely-syytettä, pitäisi vain lässyttämällä koettaa selvittää asiat! tuohon päälle vielä, että istutaan kaikki päivät sisällä pelaamassa ja mässytetään lisäaineilla kyllstettyjä eineksiä sekä sokerisia namuja
 
"hoitsu"
Niillä on diagnoosi, niitä pitää ymmärtää eikä niitä saa komentaa. Koko maailman pitää ymmärtää ja sopeutua diagnoosin saaneisiin lapsiin, lasten ei tarvitse sopeutua maailmaan.

Diagnoosin saa lääkäriltä puhelimitse ja se poistaa kaiken kasvatusvastuun ja käytöstapojen opettamisen vanhemmilta.
Onpa ala-arvoinen, ja alentava kommentti kaikkia erityislasten äitejä kohtaan. Oletko koskaan hoitanut esim autistista tai adhd lasta? Ei todellakaan ole lapsen vika, miksi käyttäytyy niin, eikä kyllä sen kasvattajankaan. Sitä paitsi diagnoosin saaneita lapsia pitää usein kasvattaa vielä tiukemmalla kurilla kuin tavallisia lapsia. Eli kommenttisi kertoo ettet taida tietää aiheesta mitään?

Kaiken lisäksi diagnooseja ei kyllä missään saada puhelimitse, vaan niiden tutkiminen ja saaminen kestää kuukausista vuosiin, mikä on aika rankkaa siinä tapauksessa, että diagnoosia tarvittaisi nopeammin, jotta päästäisi kuntoutukseen tai saataisi muuta tukea. Eli sinä voit kyllä työntää pääsi takaisin persuksiin, et tiedä ympäröivästä maailmasta mitään, ja on törkeää syyllistää vanhempia jotka kamppailevat erityislasten kanssa!
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
[QUOTE="hoitsu";29470626]Onpa ala-arvoinen, ja alentava kommentti kaikkia erityislasten äitejä kohtaan. Oletko koskaan hoitanut esim autistista tai adhd lasta? Ei todellakaan ole lapsen vika, miksi käyttäytyy niin, eikä kyllä sen kasvattajankaan. Sitä paitsi diagnoosin saaneita lapsia pitää usein kasvattaa vielä tiukemmalla kurilla kuin tavallisia lapsia. Eli kommenttisi kertoo ettet taida tietää aiheesta mitään?

Kaiken lisäksi diagnooseja ei kyllä missään saada puhelimitse, vaan niiden tutkiminen ja saaminen kestää kuukausista vuosiin, mikä on aika rankkaa siinä tapauksessa, että diagnoosia tarvittaisi nopeammin, jotta päästäisi kuntoutukseen tai saataisi muuta tukea. Eli sinä voit kyllä työntää pääsi takaisin persuksiin, et tiedä ympäröivästä maailmasta mitään, ja on törkeää syyllistää vanhempia jotka kamppailevat erityislasten kanssa![/QUOTE]

Mun kommenttini oli parodia suoraan palstalla olevista kommenteista. Joka ikinen kerta kun joku ihmettelee lasten kurittomuutta on diagnoosilasten vanhemmat suureen ääneen huutamassa miten heidän lapsiaan pitää ymmärtää ja miten voi tulla kokeilemaan miten vaikeaa sellaisten lasten kanssa on.Juuri tuollaisia kuin sinun kommenttisi. Voi olla että heitä täytyisi kasvattaa kovemmalla kädellä, mutta toisaalta kun kaikkien pitää niitä ymmärtää niin miksi vaivautua

Ja kyllä, olen itsekin ollut tekemisissä paljonkin autistisen lapsen kanssa. Myös hänen adhd-diagnoosin saaneen veljensä kanssa. Heidän perheessään vaan vanhemmat on sen verran johdonmukaisia ja määrätietoisia, että molemmat pojat osaa käyttäytyä ja tuo adhd-lapsi pärjää ihan hyvin normaalissa ammattikoulussa.
 
Happy girl-91. Jos pitäytyisit vaan yhdessä nikissä.
Ja näin kasvatustyön ammattilaisena ja äitinä olen myös sitä mieltä, että ei kannata ihan hirveästi paukutella henkseleitä opiskelijana ja vielä suht nuorena sellaisena. Tiedät varmaan paljon, mutta kokemus antaa sitten lihaa luiden päälle. Itsekkin aikanaan huomasin sekä töissä että kotona, että kaikki on teoriassa helppoa ja yksinkertaista, mutta sitten on tämä elämäksi kutsuttu asia, johon sisältyy lukuisia muuttuvia tekijöitä....
Ööö, niin mulla onkin vain tämä nikki? :D No en ole kieltänytkään etteikö kokemus ole arvokasta, mutta on hyvin ylimielestä myöskin teilata toinen vain siksi, ettei tällä ole kertynyt saman vertaa elämänkokemusta kuin hänellä.
 

Yhteistyössä