Mikä itikka mua on voinut pistää??? Joko jalkapöytä turvonnut, aivan selkeästi isompi

  • Viestiketjun aloittaja hyttystäkin isompi
  • Ensimmäinen viesti
hyttystäkin isompi
kuin toinen. Kuumottaa. Jo eilen illalla kutitti, nyt tullut kauhea turvotus. Ei ole ampiainen. Tiistaina mua pisti ampiainen ja se sattuu niin, että olisin kyllä huomannut...apua, pitääköhän oikeasti mennä lääkäriin...
 
kyllä
Kannattaa mennä jos kovin turpoaa. Joskus paarma tai itikkakin voi aiheuttaa allergisen reaktion. Eihän ole käärme voinut päästä puremaan? Sitäkään ei välttämättä huomaa..Mua on purrut käärme ja en sitä heti tajunnut.
 
aaaaaaaaapeeeeeee
muuta kun en ole tuntenut mitään pistoa tms. Olin eilen ulkona, yhdessä kylässä, istuin tavallaan maassa varmaan ainakin tunnin...olen siis tosi herkkä kaikille pistoille, mutta nyt on koko jalka aivan paisunut. Ei tässä näy mitään pistokohtaa. Täällä töissä ei edes ole mitään viilennyt tms mahiksia.
 
"näin täällä"
Miehellä oli ihan sama. Oli metsässä kävelly ja ajatteli vain että oksa raapaisi. Sitten illalla jalka turposi ihan kauheana mutta olikohan että kahden päivän päästä ei mitään.
Oisko ollu käärme? Mä kans ajattelin että oksa vain tökkäsi mutta oikin kyykäärme! Puolituntia vielä kävelin sen jälkeen ja sitten alkoi näkö menemään ja heikottamaan. Sitten alkoi jalka mustumaan ja turpoamaan, äkkiä lääkärin. Ei saatu enää alapainetta kun pääsin ensiapuun ja koko jalka oli musta ylös asti. Että näinkin rajun reaktion voi saada käärmeen puremasta. Kannattaa heti oikeasti mennä lääkäriin jos sitä epäilee!
 
[QUOTE="näin täällä";26824846]Oisko ollu käärme? Mä kans ajattelin että oksa vain tökkäsi mutta oikin kyykäärme! Puolituntia vielä kävelin sen jälkeen ja sitten alkoi näkö menemään ja heikottamaan. Sitten alkoi jalka mustumaan ja turpoamaan, äkkiä lääkärin. Ei saatu enää alapainetta kun pääsin ensiapuun ja koko jalka oli musta ylös asti. Että näinkin rajun reaktion voi saada käärmeen puremasta. Kannattaa heti oikeasti mennä lääkäriin jos sitä epäilee![/QUOTE]

Ei ollut onneksi käärme. Jalka vaan turposi ja oli kuuma mutta pari päivää niin se oli ihan normaali. Kyllä mekin epäilimme käärmettä mutta mies sanoi että on ok olo ja ei näkynyt mitään jälkeä. Ja kyllä minä seurasin jalkaa vähän väliä että jos muutos olisi tullut niin olisin kyllä raahannut väkisin lääkäriin :)
 

Yhteistyössä