Mikä ihme siinä on että naisten pitää hyökkäillä toisten kimppuun?

Miksi kuvitellaan että oma mielipide on aina oikea. Viittaan nyt tähän lastenhoitoasiaan kun kauhistellaan vauvojen hoitoonjättämisestä.

Mitä se teidän persettä kaivelee jos joku haluaa toimia niinkuin toimii?
Hirveet syytökset satelee päälle kuinka "lapsi on pilalla" ....
Miksei voi vain vastata asiallisesti oman mielipiteensä ja täts it?

Vaikka oisko tääkin palsta sitten liian tylsä jos ois vaan asiallisia vastauksia.. hmmm!

Bäääää
Niinpä. Minä ihmettelin sitä kauheaa kohua, jonka sai aikaan miniöiden tai mahdollisten tulevien miniöiden nimittely. Hehän ovat jonkun tyttäriä.
Joka päivä täällä kuitenkin nimitellään anoppeja, äitejä, isiä ja puolisoita... Hekin ovat jonkun tyttäriä tai poikia. Ihmisiä siinä missä nämä mahdolliset miniätkin. Eikä kukaan ole näissä tapauksissa nostanut hirveää haloota, vaatinut päätä vadille ja anteeksipyyntöjä.
Ihan peestä tällainen puoluellisuus. Muistuttaa jo natsisaksaa. Lynkataan joukolla joku, vaikka kaikki ovat vain laukoneet mielipiteitään. Sitten joku keksii, että jonkun muun mielipide oli väärä, ja lammaslauma määkii perässä!!

12 viikkoa vanha äiti
Olen miettinyt ihan samaa. En enää edes viitsi kysellä palstalla mitään, googletan vaikka mieluummin, kun aina löytyy joku jonka on pakko saada toiselle paha mieli aiheutettua keinolla millä tahansa. Terkuin "monesti mielensä pahoittanut" :(

12 viikkoa vanha äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:
No mä ainakin vain rakastan väitellä, mitään henkilökohtaista siinä ei ole :D Varmasti tulisin hyvin juttuun irl monenkin sellaisen äidin kanssa, jonka kanssa täällä ollaan ihan eri mieltä.
Tottakai asioista saa olla eri mieltä, mutta miksi niin monen pitää aina mennä henkilökohtaisuuksiin rakentavan keskustelun sijasta?

Hali tuoreelle äidille
Alkuperäinen kirjoittaja 12 viikkoa vanha äiti:
Olen miettinyt ihan samaa. En enää edes viitsi kysellä palstalla mitään, googletan vaikka mieluummin, kun aina löytyy joku jonka on pakko saada toiselle paha mieli aiheutettua keinolla millä tahansa. Terkuin "monesti mielensä pahoittanut" :(
Kurjaa, että olet pahoittanut mielesi. Täällä täytyy olla aika paksunahkainen. Minä en monesti jaksa kirjautua sisään, joten kirjoitan sekä mustana että harmaana. Ehkä useammin harmaana?!
Jos minulla ei ole mitään rakentavaa sanottaa, en sano mitään. Minustakin se on todella ikävää, että joillain on tarve satuttaa muita. Mutta se on heidän heikkous ja ongelma, ei sinun.

No mä ainakin vain rakastan väitellä, mitään henkilökohtaista siinä ei ole :D Varmasti tulisin hyvin juttuun irl monenkin sellaisen äidin kanssa, jonka kanssa täällä ollaan ihan eri mieltä.
Tottakai asioista saa olla eri mieltä, mutta miksi niin monen pitää aina mennä henkilökohtaisuuksiin rakentavan keskustelun sijasta?
No sitä en ymmärrä, itse yritän aina pitää henkilön ja hänen mielipiteensä erillään.

vieras
Miten täällä voi mennä henkilökohtaisuuksiin? Mä en vaan pysty ottaan mitään kommenttia henkilökohtaisena. Olenkin joskus ihmetellyt että miten jotku ovat oikeasti pahoittaneet mielensa. Mulle nää on vaan "tahroja paperilla". Tiskirätin kanssa oon nyt samaa mieltä.

???
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten täällä voi mennä henkilökohtaisuuksiin? Mä en vaan pysty ottaan mitään kommenttia henkilökohtaisena. Olenkin joskus ihmetellyt että miten jotku ovat oikeasti pahoittaneet mielensa. Mulle nää on vaan "tahroja paperilla". Tiskirätin kanssa oon nyt samaa mieltä.
Kyllä täällä kuitenkin usein unohdetaan se, että asiat voivat riidellä - ihmisten ei tarvitse. Ainahan ei tarvitsisi vastata ketjuun, jos on sitä mieltä, että kysyjä tai ketjun aloittaja on "idiootti" (anteeksi tämä ikävä nimitys, jota en mielelläni käytä, ei vain nyt löydy toistakaan sanaa tähän hätään...). Mutta kun täällä nimenomaan halutaan sanoa asioita, joilla voi toisen mielen pahoittaa, lytätä ja korostaa omaa erinoimaisuuttaan. Ja aivan turhaan. Olen itse miettinyt, että sen täytyy toimia jonkinlaisena terapiavälineenä joillekin, saada mättää toisia sanallisesti turpaan ja voida itse paremmin...

Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä täällä kuitenkin usein unohdetaan se, että asiat voivat riidellä - ihmisten ei tarvitse. Ainahan ei tarvitsisi vastata ketjuun, jos on sitä mieltä, että kysyjä tai ketjun aloittaja on "idiootti" (anteeksi tämä ikävä nimitys, jota en mielelläni käytä, ei vain nyt löydy toistakaan sanaa tähän hätään...). Mutta kun täällä nimenomaan halutaan sanoa asioita, joilla voi toisen mielen pahoittaa, lytätä ja korostaa omaa erinoimaisuuttaan. Ja aivan turhaan. Olen itse miettinyt, että sen täytyy toimia jonkinlaisena terapiavälineenä joillekin, saada mättää toisia sanallisesti turpaan ja voida itse paremmin...
Mulle väittely on terapiaa, rakastan sitä. Tää palsta on mulle paikka missä pääsen purkamaan itseäni (aina ei jaksa tyynyä hakata tai väitellä miehen kanssa), tosin yritän välttää menemästä henkilökohtaisuuksiin ja keskustella sivistyneesti, se vain yleensä on mahdotonta kun toinen osapuoli ei pelaa samoilla säännöillä :D

Yhteistyössä