Mikä huonekaluliike sopii lompakollesi?

  • Viestiketjun aloittaja "nea"
  • Ensimmäinen viesti
Suzyanne
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;23527594:
Ei kuvaa olis?
Voin ottaa, mutta siitä on kaikki kahvat tällä hetkellä ruuvattu irti taaperon takia, ja sen päällä on (kuvaputki) telkkari :D ja roinaa. Otan samalla kuvan tosta meidän toisesta antiikkikaapista.
 
Voin ottaa, mutta siitä on kaikki kahvat tällä hetkellä ruuvattu irti taaperon takia, ja sen päällä on (kuvaputki) telkkari :D ja roinaa. Otan samalla kuvan tosta meidän toisesta antiikkikaapista.
Vau, tänks. Mä rakastan kans kaikkea oikeesti vanhaa. Meillä on tuolla varastossa tuunausta odottamassa 2 mun mummun 1900-luvun alussa kapioiksi saamaa kaappia. Ja paljon muuta vanhaa kamaa, mutta kukaan ei oikein ehdi niitä tässä elämäntilanteessa entisöimään tai edes tuunaamaan, niin on pakko ostaa jostain kaupasta kaluja.
 
Minäkin pelastin äidiltäni vanhan puisen laatikoston, jota oli kylmän viileesti heivaamassa pois.
Vanhemmat kalusteet kun on täyttä puuta, otin kotiini sen, hioin ja maalasin ja sain siitä oivan lelujen säilytys lipaston lastenhuoneeseen :)
Entisöinnistä puheen ollen..
 
Suzyanne
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;23527859:
Vau, tänks. Mä rakastan kans kaikkea oikeesti vanhaa. Meillä on tuolla varastossa tuunausta odottamassa 2 mun mummun 1900-luvun alussa kapioiksi saamaa kaappia. Ja paljon muuta vanhaa kamaa, mutta kukaan ei oikein ehdi niitä tässä elämäntilanteessa entisöimään tai edes tuunaamaan, niin n pakko ostaa jostain kaupasta kaluja.
Huonoja kuvia, mutta kunhan räpsäisin. :D En yhtään tiedä noiden ikää, mies ehkä tietäisi paremmin, mutta nukkuu jo. =) Noiden lisäksi meillä on sellainen pieni kaappi sekä ns. radiolipasto, oisko ne jostain 40-50-luvulta, anopilta peräisin.





Me tykätään kaikesta vanhasta, nyt keittön pöytö ja tuolit on kasaria, mutta inhoan niitä, hankin tilalle vanhemmat heti kun löydän. Parisänky ja pojan sänky vain on suht uusia, mutta niidenkin tilalle ois kiva joskus löytää jotain vanhaa. Mielelläni en haluaisin asuntooni mitään alle 40 vuotta vanhaa. Paitsi itseni ja poikani. :D
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
aivan varmasti
Kysyikö joku jotain sisustusmausta tässä ketjussa? Sinä nyt tykkäät teidän tyylistä ja joku toinen toisesta. Oletko miettinyt sitä, että tuskin se ihminen olisi esim. hankkinut juuri noita, kohtuullisen arvokkaitakin valaisimia tms, jos ei pitäisi niistä? Ja ei, meillä ei ole Marimekkoa eikä yhtäkään mainitsemistasi lampuista. Ikeaa toki löytyy.
No minä ainakin epäilen vahvasti, että joidenkin "makua" sanelee hinta. Eli ostavat jotain tiettyä merkkiä koska se on kallista. siis näin tekee kuule varmasti monikin juntti joka ostelee laukkuja tai valaisimia tai mitä nyt tahansa.
 
"vieras"
Siis mun lompakolta jos kysyttäis, niin se olis varmaan Sotka :D Mutta mä inhoon sitä tyyliä ja sitä paskaa laatua.

Viimeisimmät ostokset ovat olleet Muuramea ja Artekia, ja niitä ostan jatkossakin, koska ne on käytännössä ikuisia. Ja miellyttävät silmääni.
 
Huonoja kuvia, mutta kunhan räpsäisin. :D En yhtään tiedä noiden ikää, mies ehkä tietäisi paremmin, mutta nukkuu jo. =) Noiden lisäksi meillä on sellainen pieni kaappi sekä ns. radiolipasto, oisko ne jostain 40-50-luvulta, anopilta peräisin.



[
Nyt kun näin tän kuvan, niin muistin, että meillä on kans tuolla kuivurissa vähän saman näköinen lipasto, mutta siinä on toi kansi "reunoista pyöreä". Siis niinkuin kun sitä katsoo suoraan edestä, niin päällä ei ole kulmia. Tosi vaikea selittää. Mut siitäkin puuttuu yks laatikko kokonaan.

Radiolipastostakin saa laittaa kuvia jos jaksaa. :D Ihania kaikki tuollaiset vanhat kalut.

P.S. Älä välitä, mä oon nähnyt joskus ennenkin potan. ;)
 
Suzyanne
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;23528035:
Nyt kun näin tän kuvan, niin muistin, että meillä on kans tuolla kuivurissa vähän saman näköinen lipasto, mutta siinä on toi kansi "reunoista pyöreä". Siis niinkuin kun sitä katsoo suoraan edestä, niin päällä ei ole kulmia. Tosi vaikea selittää. Mut siitäkin puuttuu yks laatikko kokonaan.

Radiolipastostakin saa laittaa kuvia jos jaksaa. :D Ihania kaikki tuollaiset vanhat kalut.

P.S. Älä välitä, mä oon nähnyt joskus ennenkin potan. ;)
Minkähän ikäinen tuo voisi olla? Noita on vaikka kuinka, kun menee keväällä Helsingin kantakaupungin kalleimmille alueille kurkkimaan roskalavoille. Eirassa varsinkin, sieltä löydettiin kerran 1500 e:n arvoinen taulu.

En jaksa nyt enää kuvailla, ja radiolipaston hyllyillä on röykkiö lastenkirjoja, palikoita, autoja tms. :D Kun poika oli pienempi, järjestin lelut joka ilta, mutta enää ei jaksa ihan joka päivä.:cool:

Tuli vielä mieleen, tuollaisten lisäksi tykkäisin kauheasti 70-luvun ruokailuryhmästä, jossa voisi olla muovituolit vähän tähän tyyliin: http://3.bp.blogspot.com/_MOilWuYWwus/SxUN_UcavDI/AAAAAAAAC0I/RuJxeA4ODSU/s1600/ScanImage001afo.jpg Näin kerran huutiksessa yhdet, mutta mies ei lämmennyt.

Eli mun maku on aikamoista sillisalaattia, mutta jonkunlainen sopusointu pitää olla kuitenkin, väreissä ainakin, eli ei monen väristä puuta samassa huoneessa, eikä kankaita joiden kuosit ei sovi toistensa kanssa yhteen.
 
"tyllerö"
Meiltä löytyy sekä Ikeasta, Maskusta, Iskusta kuin Koti-Ideastakin hankittua tavaraa ja huonekaluja. Että kyllä lompakosta tarvittaessa löytyy rahaa kaikkiin noihin :)
 
Suzyanne
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;23528165:
Meillä on ollut noita kamalia muovituoleja keltaisena. Mä haluan jotain vanhempaa, ei oo mun makuun noi.
Juu no mieskin sanoi että heillä on ollut, ihan kamalia ja ei tule meille. No joo onhan ne aika radikaaleja. :D

Täytyy ehkä etsiskellä jotain 50-60-luvun ruokailuryhmää.
 
"vieras"
Ikea ja Jysk. Meillä on tv-taso, 2 hyllykköä ja hoitopöytä Ikeasta, lipasto, 2 vaatekaappia, kirjahylly, toinen tv-taso, sohvapöytä, sohva, pelituoli ja tietokonetuoli Jyskistä. Sänky on Suomisoffasta. Lähipäivinä mennään ostamaan Ikeasta hoitopöydän alusta ja kirjahylly.
 
"vieras"
Meillä sohva askosta (3000€) tv-taso ja seinäkaappi samoin (1200€). Sohväpöytä maksoi 300€, en muista mistä, vitriini kodin1 250€.
Nyt kun elellään lapsiperheen ruuhkavuosia, ei olis noihin varaa millään. Onneks tuli hankittua just ennen, kun rahoille tuli parempaa käyttöä. Ja ennen kuin tulot romahti, kun jäin kotiin.
Mut nyt jos ois tarvetta niin Ikeahan se kutsuis :)
 
Antiikkikauppa. Ja jos sieltä ei löydy niin Ikeasta kunnes löytyy. Sotkat ja Jyskit, sekä Maskut kierrän kaukaa. Niin ja Suomisoffat! Etsin joskus pöytää ja myyjä yritti väkisin myydä mulle sellasta mikä ei millään meinannut pysyä pystyssä :) Isku ja Asko ei myy mitään mille sopivan tyylistä, mutta laadun puolesta voisin ostaakin.
 
Meillä on hyllyt Ikeasta, ajalta jolloin vain sieltä sai tiettyjä neliön muotoisia hyllyjä. Nyt niitä on kaikkialla :D Näin sellaisen ensimmäisen kerran vuonna 1999 japanilaisessa sisustuslehdessä ja siitä lähtien sitä himoitsin.

Meillä sohva ja monet matot on Askosta, samoin jenkkisänky. Sohva oli 1500e, alennuksessa. Sängyn hintaa en muista. Matot oli vähän tyyriimpiä. Tv-taso on kirpparilta, lapussa luki että uusi ja sen uskonkin, ei mitään käytön jälkiä. Alkuperää en tiedä. Kaksi rahia on Sotkasta. Valkoinen, iso lelulaatikko miehen siskon eksän isän itsetekemä :D

Keittiön ruokapöytä on Ikeasta, tuolit myös. Huonoa laatua. Arkipöytä ostetaan todennäköisesti Askosta, ellei jossain tule vastaan oikeaa retroversiota miettimästämme pöydästä.

Lapsen huoneen kaikki kalusteet ovat Ikeasta ja samaa sarjaa, ja niiden kestävyyttä olen todella ihmetellyt. Huoneen tekstiilit taas ovat kaikki kirppareilta löydettyjä, lampaantaljaa lukuunottamatta. Monet muutkin verhot, päiväpeitot ja koristetyynyn päälliset on kirpparilöytöjä joita olen itse sitten muokannut. Seinillä meillä on aika vähän mitään, muutama taulu on mummini peruja ja muutama sitten Askosta ostettu.

Varmaan parhaiten meidän kukkarolle ja tyylille sopii Asko. Sohvamme on Lahdessa valmistettu, ja suomalaisella kankaalla. Kotimaisuus, edes jonkinasteinen on tullut tärkeäksi. Pikku hiljaa siirrytään sitten parempiin huonekaluihin, mutta ei nyt kerralla kaikkea. Se olisi turhaa.
 
"Heidi"
Meille on hankittu Ikeasta ruokailuryhmä (jatkopöytä ja tuolit) olohuoneeseen, ATK-pöytä, peili, lipasto, lastenhuoneen pikkupöytä ja paneeliverhosysteemi. Kaikkiin hankitnoihin olemme olleet erittäin tyytyväisiä.

Divaanisohva on Askosta. Kirjahylly ja pari lipastoa on Kodinykkösestä. Jyskistä puusohva. Mitään valittamista ei ole ollut mistään huonekalusta.

Arkkitehti-tuttavani on ostanut jo kahteen kotiinsa keittiön Ikeasta ja kehunut kovasti. Varmasti hankkii samasta paikasta vielä uuteen, kolmanteen kotiinsakin.
 
"Vieras"
Mäkin tykkään vanhasta :). Ostan pääosin kirppareilta, huutokaupoista ja antiikkiliikkeistä. Hinnan kanssa ei ole ostopaikalla mitään merkitystä. Usein löytää kuitenkin tosi halvalla aivan ihania vanhoja huonekaluja ja muuta kodin tavaraa.

Meillä on yli 100-vuotias talovanhus, joten kaikki tuo vanha sopii hyvin. Sisustus on sekoitus uutta ja vanhaa. Tosin tuota uutta ei ole tullut juuri ostettua sen jälkeen kun tämän talon ostimme.
 
Ego
Ikeasta jotain pienehköä, Sotkasta ja Jyskistä löytynyt paljon hyvää. Pari huonekaluu (tytön hyllyt+vitriini ja sohva) saatu kaverilta, joka halusi uuteen kämppään taas uudet kalusteet.
 

Yhteistyössä