Meillä on hyllyt Ikeasta, ajalta jolloin vain sieltä sai tiettyjä neliön muotoisia hyllyjä. Nyt niitä on kaikkialla
Näin sellaisen ensimmäisen kerran vuonna 1999 japanilaisessa sisustuslehdessä ja siitä lähtien sitä himoitsin.
Meillä sohva ja monet matot on Askosta, samoin jenkkisänky. Sohva oli 1500e, alennuksessa. Sängyn hintaa en muista. Matot oli vähän tyyriimpiä. Tv-taso on kirpparilta, lapussa luki että uusi ja sen uskonkin, ei mitään käytön jälkiä. Alkuperää en tiedä. Kaksi rahia on Sotkasta. Valkoinen, iso lelulaatikko miehen siskon eksän isän itsetekemä
Keittiön ruokapöytä on Ikeasta, tuolit myös. Huonoa laatua. Arkipöytä ostetaan todennäköisesti Askosta, ellei jossain tule vastaan oikeaa retroversiota miettimästämme pöydästä.
Lapsen huoneen kaikki kalusteet ovat Ikeasta ja samaa sarjaa, ja niiden kestävyyttä olen todella ihmetellyt. Huoneen tekstiilit taas ovat kaikki kirppareilta löydettyjä, lampaantaljaa lukuunottamatta. Monet muutkin verhot, päiväpeitot ja koristetyynyn päälliset on kirpparilöytöjä joita olen itse sitten muokannut. Seinillä meillä on aika vähän mitään, muutama taulu on mummini peruja ja muutama sitten Askosta ostettu.
Varmaan parhaiten meidän kukkarolle ja tyylille sopii Asko. Sohvamme on Lahdessa valmistettu, ja suomalaisella kankaalla. Kotimaisuus, edes jonkinasteinen on tullut tärkeäksi. Pikku hiljaa siirrytään sitten parempiin huonekaluihin, mutta ei nyt kerralla kaikkea. Se olisi turhaa.