Mikä hitto tolla lapsella on 4 yönä ripulilla?

Poika siis 2v, ei mitään allergioita, eikä oo syönyt mitään normaalista poikkeavaa. Ei oo kipee, ei huonotuulinen, syö hyvin, juo normaalisti... Kaikki on siis ihan niinkun aina. Syönyt mummulassa perjantaina ja lauantaina molempina päivinä yhden pikku kakkosen xylitolipastillin. Näitä epäiltiin ekaks, mutta ei kai 2 pastilliakaan nyt tälläseen pysty...
Lauantai-sunnuntai välisenä yönä tuli eka ripulikakka vaippaan. Ja sitä oli paljon. Aamuyöstä tullut, aamulla vasta huomattiin, kun herättiin. Su-ma yönä sama juttu, lisäks toinen ripulivaippa heti aamulla. Ma-ti yönä taas sama juttu, ja nyt yöllä. Päivisin ei mitään. Vaan tuo yks ripuli aamuyöstä.

Mitä mä tolle teen? Maitohappoja syöty sekä purkista, että juotu gefiluskeittoa. (tableteissa suositus 1kpl/pvä, ja niin on otettu, lisäks tota gefiluskeittoa max. pari desiä päivässä).

Lähenkö mä näyttämään sitä lääkäriin, ainoona vaivana se, että tullut 4 yönä ripuli, mutta päällisin puolin täysin tervettä lasta? Vai odotanko vaan, että menee tosta ohi joskus? Ei se nyt hitto mikään mahatautikaan voi olla, kun öisin vaan iskee, kerran yössä?
 
Viimeksi muokattu:
Mulla itselläni menee maha sekaisin noista Gefilustuotteista :)
No toi on aina syönyt noita maitohappoja, joko relaa tai gefilusta. Tota gefiluskeittoakin sillon tällön. Koskaan ennen ei oo ollut maha sekasin.

Kihomatoja? Mistä ne ois tullut? Kakan joukossa ei ainkaan näy mitään epäilyttävää, senkin oon tutkinut viimiset 3 kertaa, josko löytyis vastaus...
 
Hmm... Ei oo kyllä munaakaan tainnut syödä, ainakaan tollon viikonloppuna. Viime viikolla ei oo ollut mitään sellasta ruokaa, missä ois munaa ollut. Maanantaina tein munavoita, mutta ripulia oli jo pari päivää ennen sitä.
Tuo haiseekin ihan järkyttävälle... :(
 
"minäminä"
rotaviruksessa ripuli voi kestää viikon... ja sit jos päivällä annat gefilusta, mut yöllä sit vatsa alkaa taas vääntään :( Näin mä ajattelisin... mut kannattaa ainakin soittaa jos kestää vielä kauan.
 
[QUOTE="minäminä";24809223]rotaviruksessa ripuli voi kestää viikon... ja sit jos päivällä annat gefilusta, mut yöllä sit vatsa alkaa taas vääntään :( Näin mä ajattelisin... mut kannattaa ainakin soittaa jos kestää vielä kauan.[/QUOTE]

Mut oisko toi rota vaan ripuli per yö? Ja muuten ihan terveeltä vaikuttava lapsi. Yöt kyllä ollut itkusia tän ripuloinnin ajan... Päivällä kuitenkin ihan normaali, iloinen, leikkivä ja hyvin syövä oma itsensä. Ei lämpöä tai mitään.
Ajattelet tosta gefiluksesta siis mitä, ei tosta lauseesta ihan selvinnyt? :)
Mutta jätän nyt nuo maitohapot kokonaan pois... Katotaan, auttaako. Seuraavaks taidan sit jättää maidon hetkeksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;24808821:
Hmm... Ei oo kyllä munaakaan tainnut syödä, ainakaan tollon viikonloppuna. Viime viikolla ei oo ollut mitään sellasta ruokaa, missä ois munaa ollut.:(
Meillä tyttö viimeksi söi puolikkaan pim's-keksin ja maha oli 4 päivää sekaisin.
Munaa on mitä ihmeellisimmissä asioissa. Geisha ja toblerone esimerkiksi (näähän kuuluu ehdottomasti lapsen jokapäiväiseen ruokavalioon ;) )
 
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;24811095:
Meillä tyttö viimeksi söi puolikkaan pim's-keksin ja maha oli 4 päivää sekaisin.
Munaa on mitä ihmeellisimmissä asioissa. Geisha ja toblerone esimerkiksi (näähän kuuluu ehdottomasti lapsen jokapäiväiseen ruokavalioon ;) )
Joojoo, nää on just niitä, mitä toi on syönyt koko tän ja viime viikon ;)
Eikai. Eilen tein makaronilaatikkoa, maanantaina munavoita, mutta tossa ainoot tän talouden munat, jos ei ukkokultaa oteta laskuihin. Mutta se muna taas ei liity meijän ruokailuihin millään tavalla...
Toi ipana on syönyt vaan kotona, ite tehtyä ruokaa, joten munaa ei kyllä oo ollut viime viikolla...
Onks teillä ihan diagnoosi tosta muna-allergiasta? Millasilla oireilla se on?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;24812644:
Ei tarvita, sanoi erikoislääkäri.
Jos syö suuremmen määrän, niin oksentaa tunnin sisään.
Okei... Voi pientä :/ Muna-allergia on aika paskamainen, samaten maidoton ja gluteeniton, niitä kun on vähän joka paikassa, sellasissakin, missä ei aina uskois olevan :( Pitää tarkkaan kattoa kaikki, ja joka paikassa aina kysellä tarkkaan...
 

Yhteistyössä