Mikä hitto on kun hiusvärihyllystä ei löydy viileitä sävyjä?

Argh. Lähes poikkeuksetta perustallaaja on sävyltään viileä mutta eipä löydy hyllystä viileitä hiusvärejä. Mikä siinä on? Risoo! Haluan maantienruskean tukan, en punaista tai punaruskeaa. Enkä halua maksaa satasta siitä lampaajallekaan kun voin aivan hyvin tehdä sen itse kos vain olisi väri. Mukava katsoa värivalikoimia ulkomailla, kyllä siellä on viileitä sävyjä ihan eri tsvalla. Hermo menee.
 
Mä olen nuoruudessani värjännyt lukuisia kertoja hiukseni tuhkanvaalealla sävyllä ja tulos on aina ollut neonkeltainen. Suomalaisilla on usein hurjasti punapigmenttiä (se ei siis näy päällepäin, vaan mullakin on maantienharmaa väri), joka kääntää värin väkisin keltaisen puolelle. Voisiko olla, että niistä viileistä väreistä tulee täällä kovasti valituksia, kun ei oma hius vaan suostu pysymään viileänä.
 
En mä tiedä. Luulis että niistäkin selviäis pienellä maininnalla paketissa ja ne vois silti pitää hyllyssä. Itellä ne pelittäis täydellisesti oman tukan kans, saisin tän himskutin punaisen taitettua viileäksi ja voisi ehkä jopa kasvatella omaa väriä.
 

Yhteistyössä