Mikä Euroopan suurkaupunki on paras lasten kanssa pieneen lomailuun?

• Viestiketjun aloittaja matkalle mieli
  • Ensimmäinen viesti
"Tiinuliini"
Paljon riippuu siitä mihin aikaan vuodesta menette. Berliinissä on paljon tekemistä ja helppo liikkua, Kööppenhamina on kanssa lasten kanssa tosi kiva. Keväällä menisin ehkä Barcelonaan. Budapestissä on myös hauskaa ja paljon nähtävää.

Mulle on jäänyt Wien mieleen tosi kivana kaupunkina. Se on siisti ja turvallinen. Siellä on helppo liikkua ja nähtävää on paljon. Me käytiin Hofburgissa, Schönnburgissa (linna+eläintarha menee koko päivä), sotamuseossa, Nachtmarktilla, Hundertwasserhousella, teknillisessä museossa (täällä riittää muksuille puuhaa), Haus des Meeressä ja luonnonhistoriallisessa museossa. Prateriin ei aika riittänyt. Miinuksena Wienille ehkä se että siellä saa rahansa kulumaan jos niin haluaa.

Tytsä
Me oltiin viime vuonna Pariisissa. Kaksi päivää kierreltiin keskustaa ja kaksi päivää Euro Disneytä.
Ei vissiin tarvitse erikseen kertoa, että lapset tykkäs :D

Myös Kööpenhamina oli ihan kiva, Tivolissa vierähti kivasti yksi päivä.

Florentia
[QUOTE="anne";25358243]Ei tulisi mieleenkään viedä lapsia suurkaupunkiin lomalle! Ties mitä voi sattua, ihan Helsingissäkin.[/QUOTE]

Jaa, mites ne suurkaupunkien lapset sitten selviävät hengissä..?

matkalle mieli
[QUOTE="swiss";25358345]Lontoo! Tekemistä riittää (upeita leikkipuistoja, museoita lapsillekin, teattereita , eläintarha ym.) ja lähellä on myös Legoland.[/QUOTE]

kävittekös siellä legolandissa?
pääsosköhän helposti junalla?

matkalle mieli
[QUOTE="Tiinuliini";25358071]Paljon riippuu siitä mihin aikaan vuodesta menette. Berliinissä on paljon tekemistä ja helppo liikkua, Kööppenhamina on kanssa lasten kanssa tosi kiva. Keväällä menisin ehkä Barcelonaan. Budapestissä on myös hauskaa ja paljon nähtävää.[/QUOTE]

mitäs Berliinissä ois tekemistä, en sitä oikein tunne?

mitäs Berliinissä ois tekemistä, en sitä oikein tunne?
Tv-torni ja sen ravintola, tekniikanmuseo, kaksikerrosbussit kaupunkiajeluun, eläintarha, KaDeWe, museosaaren museoista Bergamonmuseo, Ritterin suklaamaailma tai mikä lie jossa voi muksut tehdä opastetusti herkkuja tietyllä kellonlyömällä + paikan kahvila, toinen Gendarmenmarktin kirkoista jonka kupoliin voi kiivetä (mä en tiedä voiko kiivetä molempiin, mä olen unohtanut kumpaan me kivettiin...) ja DDR-museo.

Berliini on ihan huippu - siellä olin nelivuotiaan kanssa syksyllä. Ensi kesällä mennään Barcelonaan, se käytiin miehen kanssa jo tsekkaamassa viime kesänä. Uskon että Barcelonassa lapselle paljon puuhaa: kilometreittäin rantaa, jossa peuhata, "vuori", jolla riehua ja tutkia luontoa - suurkaupunkihan Barcelona on, mutta niin monipuolinen, että aika tuskin käy pitkäksi. Luontoa, rantaa, kauppoja ja taivaallisia tapaksia.

Ja Berliinistä vielä sen verran, että siellä on esim. tämä: The LEGOLAND Discovery Centre, Berlin – Official Website

Yhteistyössä