Mikä ehkäisyksi 35-vuotiaalle??

Käytin puoli vuotta kuparikierukkaa ja vuodot oli niin hirveitä, että kapine piti poistattaa. Nyt olen ilman ehkäisyä ja luotan, etten kuitenkaan tule raskaaksi endometrioosin takia. Eikä uusi raskaus maailmanloppu olisi, mutta joku ehkäisy ehkä pitäisi kuitenkin keksiä. Luin tuossa porukan juttuja hormonikierukasta, eikä mielikuvani siitä kapistuksesta kovin ruusuiseksi muodostunut, joten onkohan ainoa ehkäisytapa tän ikäselle sterilisaatio, jos uusi lapsi ei enää ole tervetullut??? Kokemuksia, kiitos!
 
Olen vasta täyttämässä 30v ja sain Femilar-pillerit. Mulle ei sovi tavalliset joten sain noi. Tarkoitettu etupäässä 40v ylöspäin tai 35v ylöspäin jos ei muut sovi. Luonnollista hormoonia kun muissa on synteettistä. Sopii paremmin elimistöön.
Alan syömään kun seuraavat menkat alkaa. Poistatin juuri kuparikierukan etupäässä hirveiden vuotojen takia...
Googlaa tai kysy niistä lääkäriltä. :wave:
 
Siitä hormoonikierukasta.. mulle asennettiin se eilen. Kivalta ei tuntunu mutta jännä ku mun menkat on jo niukennu mitättömiks. Olis luullu et nuo menkat olis tullu kunnolla loppuun mut passaa mulle. Menkattomuus hormoonikierukassa varmaan eniten miellyttikin ja huolettomuus.. Tällä hetkellä puollan sitä!
 

Yhteistyössä