mikä ehkäisykeinoksi?

• Viestiketjun aloittaja rölli2006
  • Ensimmäinen viesti
rölli2006
Onko kellään ideaa mikä ehkäisykeino sopisi mulle parhaiten. Ennen olen käyttänyt pillereitä sekä luottanut täysimetyksen tehoon aivan alkukuukausina synnytyksen jälkeen. Nyt tulossa jälkitarkastus ja olenkin alkanut miettimään ehkäisyä. Ongelma on nimittäin se, että tavalliset pillerit eivät taida mulle sopia (normaalisti ennen menkkoja kirjaimellisesti "sekoan" ja tunteet vaihtelevat laidasta laitaan ja tuntuu, että pillerit saisivat nämä oireet vielä suuremmiksi). Olemme myös puhuneet, että hankkisimme vielä ainakin yhden lapsen (jos se meille suodaan, niin noin kolmen/neljän vuoden päästä). Oliko kierukassa, joku aika (5vuotta?) kuinka kauaksi se yleensä laitetaan? Mikä olisi paras ehkäisykeino tässä tilanteessa?

Ideoita ainakin teiltä joille ei pillerit myöskään sovi KAIVATAAN!!!!

Han
Siinä sitä ongelmaa onkin....

Mulle ei käy mitkään hormooni-ehkäisy vaihtoehdot juuri siitä syystä, että sekoan eli kondomia ehdottaiaisin. Jos pillerit ei käy on syytä oleettaa, ettei kroppa/nuppi muistakaan hormooneista oikein tykkää

Mellä on vielä sellainenkin ongelma, että mihehellä on erektioongelmia ja kondomin kanssa pelaaminen on hankalaa. Luulisi siis, että lapsia vilisee nurkissa... vaan ei ainuttakaan...

Setä
Tuttu juttu. Vaimoni käytti aikoinaan kaikenlaisia ehkäisyjä jotka perustuivat hormooneihin, je kerran kuussa meillä hakattiin päätä seinään :headwall: . Nyt kun lapset on tehty, ilmoitin ettei hormonaaliset tule enää kysymykseen, ja kumia en suostu kotona käyttämään. :p , ja piuhija ei laiteta poikki (periaatteellinen juttu)Ainoaksi, ja nyt myös käytössä olevaksi keinoksi jäi kuparikierukka. Sen kanssa ei ole ollut suurempia murheita, vaikkakin kuukautiset ovat vähän runsaammat kuin ennen.

Tehokkain keino syntyvyyden säännöstelyynhän on perinteinen Asperiini, kun sitä pitää polvien välissä. :p

Yhteistyössä