Mikä ehkäisy PARAS imetysajalle??

Kertokaahan tuttavat mikä on ollut paras ehkäisyvaihtoehto juuri teille kun olette IMETTÄNEET?

Faktatietoja olen lukenut yllin kyllin ja nyt kaipaan kokemuksianne kanssasisaret:)

Perheenlisäystä tulossa ja tämäkin asia on tarkkaan mietittävä etukäteen:)

Aiemmin imetysaikana olen turvautunut kumiin,mutta,mutta...kun se on hankalaa..

Ja viimeksi imettäessäni söin cerazette-minipillereitä jonkin aikaa,mutta piti nekin lopettaa sillä vuotoa tuli KOKO ajan monta viikkoa!!

Nyt mietin,uskaltaisinko vielä uudelleen kuitenkin kokeilla noita pillereitä..vai mahtaisko sama vuoto jatkua..hmm.vai voisiko ollakin eri reaktio,JOS ne vaikka sopisivatkin..

Joskus minulla oli hormoonikierukka (silloin en imettänyt),se toimi hyvin,ei ollut sivuoireita ja vuodotkin pikkuhiljaa loppuivat kokonaan,mutta täällä olen lukenut että hormoonikierukka saattaakin aiheuttaa erilaisia oireita jos sen ottakin IMETYSaikana..kun on omat hormonit vielä sekaisin synnytyksestä..

Miten teillä on hormonikierukka toiminut imetysaikana!!???????????
Ei viitsisi ostaa kallista jos sen joutuukin heti ottamaan pois sopimattomuuden vuoksi..

Ja eikös ehkäisypiikki ole melkein samaa kuin minipillerit joten olettaa voisi että ne aiheuttavat samat oireet minulle kuin nuo pillerit aiemmin..

Sterilisaatiotakin olen miettinyt,essure menetelmä kuulostaa hyvältä,mutta ihmetyttää puheet siitä että lentokentillä metallinpaljastimet alkavat hälyttämään tai että magneettikuvaukseen ei sitten pääse koko ikänä...

ja tuo nukutuksessa tehtävä leikkaus ja toipuminen kuulostaa hankalalta ja jos laittavat klipsit niin niistä seuraavat hankaluudet.
Ja kuitenkaan tuo ehkäisyteho ei ole hormoonikierukkaa kummoisempi..hmm.

KIITOS paljon jos vaivaudutte kommentoimaan!!Ja auttamaan minua tekemään parhaan mahdollisen päätöksen kokemuksienne avulla:)
 
onko juurikaan muuta kun kumi tai cerazette????? mullakin oli noi pilsut viime syn jälk eikä sopineet, vuosin kans ja mielialat vaihteli... hormonikierukkaa en tiä laitetaanko kun imettää?? ite haluisin tän kolmosen jälkeen jonku pitkäaikaisen mutta en mitään missä hormoonia!! et empä tiä kans mikä neuvoksi.
 
Meillä mies haki lähetteen sterilisaatioon tän viidennen jälkeen. Perjantaina sit tuli ilmotus että jono on 2 vuotta :eek:

Cerazettet ei sovi ja mulla latexallergia. Polyuretaanikondomit on aika yes, mutta kamalan kalliita. Jälkitarkastuksessa ei kierukasta puhuttu mitään, mulla ei ole koskaan sellaista ollut. Kuparikierukkako sopisi imetysaikana? Mitä sivuoireita siitä tulee?
 
Mulle ei kans cerazette sopinu edellisen synnytyksen jälkeen, vuotoa tuli koko ajan. Nyt sitten tän tokan jälkeen vaihdettiin MiniPills -sillereihin ja nää on ollu kyyllä loistavat! Vuotoa ei ollu kun aloittaessa pari päivää, nyt kolmas levy aloitettu. Menkkoja ei oo näkyny, tosin imetänkin vielä (tyttö nyt 5kk). Taukoa ei levyjen välissä tarvii pitää, ainut mikä huono puoli näissä on että ne täytyy muistaa ottaa melkeinpä minuutilleen samaan aikaan joka päivä että teho säilyy... Tosin mulla on unohtunu kahesti ottaa pilleri, mutta silti teho säilynyt.
Mieliala ei oo muuttunu, seksihaluista en oo ihan varma... Haluja löytyy mutta sitten en kuitenkaan halua koska yhdyntä sattuu vielä alapäähän synnytyksestä johtuen... Mutta siis suoranaisesti en yhdistä pillereihin haluttomuutta. Mutta nämä on ainakin mulle sopineet. =)
 

Yhteistyössä