Mikä avuksi kun lapsi ei suostu pitämään peittoa?

uu
???

Meillä 2 lasta 3 potkii säännönmukaisesti peitot pois tai eivät edes suostu peiton alle. No he ovat jo vähän vanhempia (3v->) mutta ovat olleet tuollaisia koko ikänsä. Ja kolmas taas kietoutuu peittoon tiiviisti, samaa ikäluokkaa.

En näe tuossa mitään ongelmaa.

Silloin kun oppi potkimaan peiton pois niin ei ole sitä enää huolinut. Peittelen kyllä joka ilta mutta potkii pois sen 1min jälkeen. Vaunuissa nukkuessaan on peiton alla...En ole havainnut että jotain haittaa olisi vaikka meillä on joskus talvella viileää...

Ei oo peittoa ollu pojalla sitten kapaloiän. Nukkuu pyjamassa kun ei noin isolle viitsi enää terähaalaria ostaa. Sukatkin riisuu eli taitaa olla lämmin vaikka viileät jalat aamusin. Ei nuku isänsäkään peitolla ja molemmilla se on samallalailla sylirutistuksessa nukkuessa.

vieras
Meillä tyttö nukkuu unipussilla. Hänkin kyllä aina hikoilee kovasti heti nukahtamisen jälkeen ja tukka märkänä jos kokeilen 15 min nukahtamisesta. Mutta sitten yöllä / aamuyöstä on tosi sopiva. Ja ilman unipussia on kylmä. Siksi olen jatkanut unipussin käyttöä, muuten en osaa itse nukkua kun peittelisin koko loppuyön vähintään tunnin välein. Unipusseja on eri paksuisia, meillä on eri pussit kesä- ja talvikäyttöön.

Meidän tytön kohdalla olen siis päätellyt että se hikoilu liittyy siihen nukahtamisvaiheeseen. Onko jollain muulla näin? Ja meilläkin tyttö nukkuu vieressä. Hän on 1v10kk.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä tyttö nukkuu unipussilla. Hänkin kyllä aina hikoilee kovasti heti nukahtamisen jälkeen ja tukka märkänä jos kokeilen 15 min nukahtamisesta. Mutta sitten yöllä / aamuyöstä on tosi sopiva. Ja ilman unipussia on kylmä. Siksi olen jatkanut unipussin käyttöä, muuten en osaa itse nukkua kun peittelisin koko loppuyön vähintään tunnin välein. Unipusseja on eri paksuisia, meillä on eri pussit kesä- ja talvikäyttöön.

Meidän tytön kohdalla olen siis päätellyt että se hikoilu liittyy siihen nukahtamisvaiheeseen. Onko jollain muulla näin? Ja meilläkin tyttö nukkuu vieressä. Hän on 1v10kk.
Pitää vielä lisätä että olen ajatellut myös kokeilla lämpimämpää yöpaitaa ilman unipussia mutta tyttö ei suostu pitämään housuja tai sukkia jalassa yöllä. Ne lähtee heti kun silmä välttää. Ja siksi en uskalla antaa olla ilman mitään kun nukutaan usein ikkuna auki. Itsekään en kyllä voisi nukkua sukat jalassa, joten voin arvata tunteen...

Yhteistyössä