Mikä auttaa menkkakipuihin??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos vastauksista =) Hieroskelen tässä samalla mahaa ja kokeilen tuota lämmintä vatsalle. Mulla nää kivut kestää sen pari tuntia eli lääkkeille ei sitten enää tarvetta kunhan mies kotiutuu..

Kun mulla on maha kipee niin mulla auttaa että juo paljon, kylmää vettä ja tai lämmin mehu. Myös kevyt liikunta auttaa maha kipuun, mulla ainakin tepsii. Vinkki tässä että kokeilkaa näitä juttujua mitä mä annoin neuvoksi :)

Moi kaikki! Jos teillä on kovat menkkakivut eiku hakekaa juomapullo ja laittakaa vettä kylmää vettä. Se ainakin tepsii mulla! Tai sit pieni hyppinen vois auttaa kans :)

Joo, lämpö auttaa. Mulla on sellainen lämpötyyny noita hetkiä varten. En tosin toviin ole sitä tarvinnut, kun Miranax (reseptillä) ajoissa otettuna estää pahimmat krampit.

Minä syön kaksi ekaa päivää buranaa ja panadolia rinnakkain niin maksimiannokset kuin uskaltaa ottaa. Ja välillä kipu yltyy silti aivan kuin supistuksiksi.. Ihan hirveet menkat, syytä kivuille ei kuulema ole?? Ja mitään hormonaalista ehkäisyä noitten vähentämiseksi en voi käyttää, kun on aurallinen migreeni -joka siis pahenee hormoonijutuista. Neljännen lapsen jälkeen kivut ovat aivan kamalat eli pahentuneet lapsi lapselta. No onneks ei enää voi pahentua. Joutais koko värkki jonnekkin huitsin nevadaan, hirvittää ajatus, että NE alkaa tällä viikolla!!!!!!!

Itsellä auttoi sama kuin supistuksissa eli lämmin suihku. Lämmintä vettä vatsaan ja juiliviin kohtiin, kun helpottaa niin lämpötyyny ja kippuraan peiton alle kunnes Panadol tehoaa. Sitä voi ottaa pahimmassa tapauksessa 1 gramman eli kaksi normitablettia jos yksi ei auta kunhan ei usein tee.

tee lantio liikkeit, venyttele ja käy vaikka kävely tai hölkkä lenkillä ! mulla itelläni ainaki auttaa et liikun ja venyttelen, koska se saa veren kiertää. Yritä olla vaa ajattelematta sitä kipua ja keskityt vaa liikkumiseen ja kuuntelet vaikka musiikkia samalla. wallah ! se toimii :) ja noist särkylääkkeist: ei kannata käyttää niitä vaan menkkakipuihin koska seuraavan kerran kun oikeest tarvii särkylääkkeitä niin ne ei auta niin tehokkaasti jos ruumis on tottunu siihen että niitä otetaan usein.

tee lantio liikkeit, venyttele ja käy vaikka kävely tai hölkkä lenkillä ! mulla itelläni ainaki auttaa et liikun ja venyttelen, koska se saa veren kiertää. Yritä olla vaa ajattelematta sitä kipua ja keskityt vaa liikkumiseen ja kuuntelet vaikka musiikkia samalla. wallah ! se toimii :) ja noist särkylääkkeist: ei kannata käyttää niitä vaan menkkakipuihin koska seuraavan kerran kun oikeest tarvii särkylääkkeitä niin ne ei auta niin tehokkaasti jos ruumis on tottunu siihen että niitä otetaan usein.

Ei ruumiit enää tartte särkylääkkeitä... Menehän huomenna takaisin sinne kouluun, jookos? ;)

• Tykkää
Reactions: Sanna80
Oon 12v tyttö ja heräsin kolmelta yöllä hiirveen kovaan maha kipuun ja tiiän että kyseessä on menkat
Menin heti hakeaan burana 600. Mutta se ei oo vielä vaikuttanu ja se maha on toosi kipee! Huomenna on koulusta discop
ja kello on nyt 03:46 ...ja en haluis olla unelias kesken koulu päivän. Auttakaa pliis joku!
P.s en viitti herättää äitii.

Mikähän mättää, jos on kokeillu kaikkia noita eikä mikään auta? Kipu on niin kova että oksettaa, kävellä ei pysty ja makoileminenkin sattuu... En muista, mitä ne sormin laitettavat vihreässä paketissa olevat tamppoonit on nimeltään, mutta jokatapauksessa se kaikista "imevin". No, sellainen menee tunnissa täyteen verta ja alushousut sotkeutuu. Onko kellään muulla näin pahat oireet? Jos on, saa nakata vinkkiä millä tämän kiusanhengen saa hetkeksi edes taltutettua.

[QUOTE="epätoivo";29996304]Mikähän mättää, jos on kokeillu kaikkia noita eikä mikään auta? Kipu on niin kova että oksettaa, kävellä ei pysty ja makoileminenkin sattuu... En muista, mitä ne sormin laitettavat vihreässä paketissa olevat tamppoonit on nimeltään, mutta jokatapauksessa se kaikista "imevin". No, sellainen menee tunnissa täyteen verta ja alushousut sotkeutuu. Onko kellään muulla näin pahat oireet? Jos on, saa nakata vinkkiä millä tämän kiusanhengen saa hetkeksi edes taltutettua.[/QUOTE]

Mee gynelle. Sulla saattaa olla endometrioosi.

Yhteistyössä