Mikä auttaa loppuraskauden turvotukseen?

Sormet on kuin mitkäkin makkarat ja nilkat ja ranteetkin on vähän turvonneet. Eipä tuo turvotus muuten haittaisi, mutta kun se tekee käsissä pirun kipeää, eli sormet ja ranteet särkevät.

Ananasta olen eilen syönyt, mutta eipä niitä tuloksia vielä näy...vinkkejä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja suomalainen:
Minä söin joka toinen päivä ananasta ja joka toinen päivä suuren määrän mansikoita.
Ranteet särkee? :headwall: :headwall: Rannekanavaoireyhtymä?
Kyllä mä yhdistän tän säryn tuohon turvotukseen sillä se ilmestyi eilen, aivan kuten turvotuskin. Ja samaa särkyä on sormissa...mitä suurempi turvotus, sen suurempi särky.

 
mulla sama vaiva, painoa tullut tosi kohtuudella mut rv35 alkoi tulla turvotusta, mikä näkyi painon nousuna, hempan laskuna ja pöhötyksenä kasvoissa sekä ne kipiät sormet, nilkat turvonneet myös, ei vielä pahasti mutta vielä on viikkoja edessä, paineet sun muut kondiksessa, eli ihan turvotuksesta kyse ei myrkytyksestä.. synnytys auttaa juu mutta muita keinoja????
 
sama ongelma. Käsien turvotus valvottaa öisin. Tai pikemminkin se helvetillinen särky. Aikaisemmasta raskaudesta se hävisi vasta synnytyksen jälkeen. Silloin saikin juosta vessassa, mutta hävisi turvotuksen mukana myös turvotuksen tuoma paino. Se käy tosi nopeasti. Todennäköisesti turvotus "jää" sairaalaan.
 
vieras
Mullaki yöt varsinki helvettiä ku herään siihen kipuun kun kädet ihan turvonneet ja pistelee ja särkee. Monesti joudun seisoa vessassa kädet kylmän veden alla.
Ja jalkoihin sattuu kun niin turvonneet kun nousee sängystä.
Mä join ananasmehua aikalailla, niin vähän autto.
 
sinituuli mulle sanottiin neuvolassa kanssa et ne n nyt sit nestekiloja lähtee kun synnytät.. no paino painona, mutta nyt alkaa rv36 ja toivon et turvotus ei pahene älyttömyyksiin juuri sen takia et tekee olosta aavistuksen tukalan..
 
Alkuperäinen kirjoittaja jennuli:
mulla sama vaiva, painoa tullut tosi kohtuudella mut rv35 alkoi tulla turvotusta, mikä näkyi painon nousuna, hempan laskuna ja pöhötyksenä kasvoissa sekä ne kipiät sormet, nilkat turvonneet myös, ei vielä pahasti mutta vielä on viikkoja edessä, paineet sun muut kondiksessa, eli ihan turvotuksesta kyse ei myrkytyksestä.. synnytys auttaa juu mutta muita keinoja????
Mulla painoa tullut kokonaisuudessaan 7,6 kiloa ja viikkoja nyt 39, eli myös kohtuuden rajoissa mulla noussut. Paineet on myös mulla ollut aina ok, mutta varmuudeksi tänään menen kyllä anoppilaan mittaamaan paineet.

Edellinen raskaus käynnistettiin myrkytyksen vuoksi. En kuitenkaan nyt myrkytystä epäile, sillä muita oireita ei ole, mutta tosiaan kivaa olisi näistä nesteistä (tai lähinnä niistä kivuista) eroon pian päästä, jos mahdollista.

Se synnytys sopii kyllä mulle, mutta eipä se vauva sieltä vielä tänään taida ulos tulla, kun ei mitään merkkejä alkavasta synnytyksestä.

 
Miiru
Suola minimiin ja vettä pitäis juoda paljon. Vaikka eihän siihen välttämättä mikään auta. Mä olen tässä toisessa raskaudessa vähentänyt suolan käyttöä jo puolessa välissä jos sais edes vähän vähennettyä turvotusta loppupuolella. Ainakaan vielä ei ole juurikaan ollut.
 
rv 35
Vaikuttaisi siltä, että suolan välttäminen, veden juominen ja ananaksen syöminen auttavat hieman. Eivät vie turvotusta pois, mutta ehkä hieman helpottavat. Ei tähän tosiaan kuulemma auta kunnolla kuin synnytys. Saa nähdä paljonko ehtii tässä lopussa tulemaan painoa pelkästä turvotuksesta.
 
rv 35: Kyllä turvotusta voi tulla paljonkin. Mulla tuli aikasemmassa raskaudessa parissa päivässä painoa lisää 1900g. Tämä katsottiin johtuvan vain turvotuksesta. Olin kyl silloin viikoilla 39. Sairaalassa lääkärin mukaan multa lähti toista kymmentä kiloa pelkästään turvotusta.
 
keiju
mulla puolukka auttaa turvotukseen. Yöllä saa juosta vessassa jatkuasti. Laitan puolukkasurvosta maustamattomaan jugurttiin pikkasen sokeria ja hyvää on. Lisäksi puolukoita menee ihan pakasteestakin sillee puolisulaneina. Ainakin mulla auttaa tämä lisäksi syön mansikoita ja ananasta juon paljon vettä.
 
rv 35
Kiitti puolukkavinkistä! Pakkasessa useampi pussi puolukoita, joten nythän ne kannattaa syödä pois, jos auttaisi. Ja saa niistä ainakin vitamiineja ja muita, joten ei mitään haittaakaan, vaikka eivät turvotukseen paljoa vaikuttaisikaan.
 
mulla suolan käyttö tosi vähäistä, en edes omista suolapurkkia ja muutenkin syön paljon tuoreita kasviksia jne, vettä uppoaa vaikka kuinka ja silti tullut sitä turvotusta, no taitaa siis kuulua toimenkuvaa, tsemppiä kaikille samasta vaivasta kärsiville.. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Allusmamma:
uinti, ananas, greipin syönti, puolukat, liikunta jos voi, suola vähennys kun tässä listassa kerää.. laitan itselleni korvan taakse maalis-huhtikuuta varten kiitos :wave:
Uintia uimahallissa ei suositella infektioriskin takia,greippi voi oihentaa limakalvoja tai paksuntaa niit ja sitten on tukalampi olo. Liikunta auttaa joillain,mulla se turvottaa. Mulla tulee ananas ja mansikat korvista ulos..ne kyllä oikeesti toimii. Ostan litran tropicana ananasmehua..koska se on oikeesta ananaksesta,ei tiivistettä. Sit mansikoita ilman sokeria,sillä sokerikin turvottaa. Noista puolukoista en tiedä,en osaa sanoa..vettä tulis juoda n 2-3litraa päivässä vähintään .
 
Ja turvotus senkun pahenee...eipä mennyt viime yönä edes etusormi enää koukkuun kuin vain osittain :LOL: Vieläkin on vähän jäykkä ja aika ikävästi se sattuu :/

Ei ollut myrkytystä, vaikkakin paineet olivat jo hieman kohonneet. Pissa oli kuitenkin puhdas kun se stiksattiin.

Suolaa en lisää oikeastaan mihinkään ruokaan ja liikunta on jo taakse jäänyttä elämää...mutta jospa tästä lähipäivinä pääsisi vauvaa ulos pungertamaan :)
 
Ei mulla ainakaan auttanut siihen turvotukseen+nivelten kipuun mikään.
Mulla oli puolesta välistä alkaen hermosärkyä lähinnä käsivarsissa öisin, en pystynyt nukkumaan.
Sitä kesti vielä pari kuukautta synnytyksen jälkeen, sitten laitettiin kortisonia ranteeseen. Sen koommin ei ole ollut sitä vaivaa *kop kop*.
 

Yhteistyössä