Mikä aurinkovoide?

Siis voihan..... onneksi luin tätä ketjua! Mulla on nimittäin 10kk ikäiselle tytölle Vichyn capital soleil 50+ enfants -aurinkorasvaa, ja olen ollut siinä uskossa että siinä on pelkkä fysikaalinen suoja. en edes osannut apteekin sanaa epäillä kun pyysin nimenomaan aurinkorasvaa jossa on VAIN fysikaalinen suoja. Nyt ketjun luettuani kävin yliopiston apteekin sivuilla, jossa lukee että ko. rasvassa on sekä fysikaalinen että kemiallinen suoja :eek: ja mä oon käyttänyt jo melkein koko purkin kun oltiin juuri ulkomaanreissullakin! Mä marssin kyllä tasan heti huomenna sinne apteekkiin vaikka melkein koko purkin olenkin jo käyttänyt, ja vaadin kyllä jotain hyvitystä.... :kieh: :kieh:
 
Otin selvää Eucerin asiakaspalvelusta: kaikissa muissa niiden aurinkovoiteissa on siis kemiallisia UV-filttereitä paitsi Junior
Micropigment Lotion SPF 25, jossa on vain fysikkliset filtterit. Alle kaksi vuotiaille ei suositella kemiallisia filttereitä, koska niin pienillä on vielä sen verran ohuempi iho, että sen läpi imeytyy helpommin kemikaalit ja olen käsittänyt, että nuo kemiallset filtterit ovat kumminkin melko toksisia. Itse käytän meidän tytöllä Acon Barn sollotion SPF 25. Kannattaa tarkistaa siis suoja myös UVA-säteilyä vastaan - tuo suojakerroin antaa siis lukeman vain UVB-säteilyä vastaan.
 
Onko kukaan käyttänyt Ladival nimistä aurinkorasvaa lapselle? Onko siinä vain fysikaalinen suoja? Purkin kyljessä ei lue,muuta kun että ei sisällä väri-tai säilöntäaineita,eikä hajusteita,PEG-emulgaattoreita eikä mineraaliöljyä.
 
Mrs Cunningham
Kun aurinkovoiteessa on pelkästään fysikaalinen suoja, se mainitaan pullossa sekä etupuolella että tuoteselosteessa. Jos pullosta ei mainintaa ko suojasta löydy (sanalla vain/ainoastaan terästettynä ) , on siinä silloin muita(kin) suojia, eli kemiallisia aineita käytetty. Myös meillä kahdessa eri apteekissa myytiin kahdelle eri äidille aurinkosuoja lapselle kemiallisella suojalla, vaikka äidit nimenomaan kysyivät tuota pelkkää fysikaalista suojaa. Eli ottakaa se pullo omaan käteen ja lukekaa pullon tekstit rauhassa läpi, ennenkuin ostopäätöksen teette. Apteekin henkilökunta on hyvä matikassa, mutta ei välttämättä sisälukutaitoista, eikä tiedä myymistään ei lääke-tuotteista paljonkaan. Nämä äidit saivat myös pitää väärän tuotteen ja saivat veloituksetta uudet oikeanlaiset tuotteet myös. Eli jos teille on myyty väärä aurinkosuoja, vaatikaa hyvitystä. Kuittia ei tarvita!
Kannattaa myös muistaa, ettei lapsen kanssa tai ilman ole hyvä ulkoilla aurinkoisella kesäpäivällä klo 11-14 välisenä aikana, jolloin ne ilkeät auringonsäteet ovat pahimmoillaan. Ulkoilu kannattaa ajoittaa aamupäivään ja iltapäivään/iltaan. Kyllä niitä tunteja riittää. Meillä Eucerin sk 25 on havaittu parhaaksi suojaksi lapselle. Turvallista ja lämmintä kesää kaikille! B)
 
ttr
Höh...eipä tullut rasvaa ostaessa mieleen tuollaiset. Osaako joku sanoa onko Nivean children`s sun lotion sk40 alle 2-vuotiaalle sopivaa. En kyllä löydä purkin kyljestä mainintaa mistään kemiallisesta tai fysikaalisesta suojasta.. Hitsi jos tuli uuden rasvan osto.
 

Yhteistyössä