Mikä Arabian sarja kyseessä?

mimmu
kuuluuko tohon sellainen kuppi joka on ton keltaisen sävyinen ja siinä on tasaisesti valkoisia palloja? Meidän mummulla on noita useampi jos siis kyseessä em. kuppi. Pitääpä lukea kupin pohjasta mitä siel lukee :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lara-77:
http://www.vaarinvarasto.com/kupit.php Ootko tuolta kurkkinu?!
Kurkkailin tuoltakin.

Muutama samantapainen löytyi, mutta niissä oli kupit lautasten päällä. Ja tosiaan kupeista ei ole hajuakaan millaisia ovat- niitä en ole koskaan nähnyt...
 
Alkuperäinen kirjoittaja hiirimatto:


Tässä yksi kuviointimalli. Näitä on ollut eri värisiniä ja monella eri kuvioinnilla. Luultavasti yksi yleisimpiä kuppeja aikoinaan.

Tällasen taisin jostain bongata.

Meinasin viedä lautaset kirpparille myyntiin, niin ajattelin vaan et mitä niistä vois pyytää...

Mun tuurilla mä pyydän euron ja sit joku keräilijä tulee ja myy sen kalliilla eteenpäin :kieh: mut enhän mä noilla kyllä mitään tee...
 
Lautanen kuuluu luultavasti AA-malliin, jonka on suunnitellut Kaj Franck. Malli ollut käytössä vuosina 1955-1973. Merkkaiskohan toi leima -71 että on valmistettu silloin. Kuppeja tuossa mallistossa on monenlaisia, keltaisina ainakin Tulppaani sekä muuta "retrokuviota", palloja, raitoja... Pelkkä lautanen ei varmasti kovin arvokas ole ja noita on aika paljon vielä liikkeellä. Jos olis kuppi, niin retrothan olisivat kyllä haluttuja tällä hetkellä :)
 
Sellasta sattuu hiirimatto. Ei noita aina osaa kattoa ;) Mulla sattuu just olemaan kirja lainassa, jossa sattuu olemaan näitä malleja :whistle: Ja toisekseen Niipan lautanen näytti niin tutulta että mun vanhemmilla taitaa niitä just olla.
Hiirimatto, tän kirjan mukaan toi sun mallisto on BR-malli ja sen on suunnitellut Göran Bäck. Malli on ollut käytössä vuosina 1969-1975 eli lyhyemmän aikaa kuin Niipan AA-malli. Yleisyydestä en sitten tiedä enkä arvokkuudesta.
Astian arvo tulee lähinnä kysynnän mukaan ei välttämättä ratkaise edes se että onko vanha.

En ole asiantuntija mutta mä en maksaisi 1,50 enempää ellen sitten tooosi kovasti juuri noita kappaleita olisi etsimässä B)
 

Yhteistyössä