Mikä voi olla syynä, että koira ei vaan hyväksy tietyn tyyppisiä ihmisiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Se on ollut meillä pennusta asti, eikä kukaan ihminen ole kohdellut sitä väärin, ei ainakaan sen meillä ollessa. Tuli meille 8- viikkoisena, voisiko koira muistaa pentuajoiltaan, jos sillä on ollut huonoja kokemuksia tietyntyyppisistä ihmisistä?

Koirani ei nimittäin siedä tummatukkaisia, pitkiä, isokokoisia, keski-ikäisiä naisia.
Kaikki muunlaiset ihmiset se hyväksyy. Mutta jos edustaa tuota tyyppiä, se murisee, kun kiellän se lopettaa murinan mutta ei anna siltikään silittää eikä päästä lähelleen.

Hassuinta, että mä itsekin olen tota tyyppiä. paitsi että en ole pitkä, vaikka olenkin ylipainoinen.
Mua se ei vihaa, vaan olen melkein ainoa jota se tottelee.

Se on sekarotuinen, saatu ilmaiseksi mieheni papan naapurista, hieman arveluttavista olosuhteista. Vanhalta papalta jonka asunto oli tosi sekaisin ja koiranpennut olivat suorastaan hajoittaneet sen. Tämä ihminen ei ole kyllä mikään alkoholiongelmainen, eikä kohdellut koiria huonosti. Koirille oli ruokaa, vettä.

Pappa vaikutti ilmeiseltä asperger- ihmiseltä, kun mentiin hakemaan pentua. Kertoi, että on harrastanut jotakin sodanaikaisia lentokoneita koko ikänsä ja puhui vaan niistä. Kantoi kansioita katsottavaksi jossa oli kuvia lentokoneista, ei tosiaan jaksettu kuunnella. Hyvin lempeä vanha mies kyllä, mutta elämänhallinta tuntui puuttuvan.
Hän oli huolestunut siitä, että hänen tyttärensä on "uhannut" tulla siivoamaan koko talon.

Mulle on tullut mieleen, että olisiko se tytär kohdellut pentuja jotenkin huonosti?

Meillä on ollut kaikilla koirilla jokin tuollainen juttu, joillain se on ollut jokin tietyn näköinen ihminen, mutta näillä nykyisillä ei ole silläkään väliä, joistain ihmisistä ne pitävät ja joistain eivät. Eräs koiramme inhosi vain yhtä tiettyä ihmistä, joka ei ollut 100% tehnyt sille mitään.

Yhteistyössä