mikä vittu siinäkin on kun aikuiset ihmiset ei ymmärrä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja arrgggghh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

arrgggghh

Vieras
sitä jos sanoo en tiedä!!! niin miks vittu sitä pitää hokea, koska voidaan tulla teille lomailemaan. taas vastaan en tiedä, mutta kerron kun tiedän ja TAAS kysytään samaa!!!
ollaan ukon kans sanottu niille et no sitten kun on loma niin katotaan sitten joku päivä tai viikonloppu. mutta kun vielä ei varmaksi tiedä koska se loma on niin paha luvata mitään.. sit taas seuraavana päivänä kysytään koska koska niin kuin pienet lapset.
mä oikeasti sanon jo pian että meille ei tarvi tulla kun ette jaksa odottaa sitä oikeaa ajankohtaa!!

anteeksi! pakko vaan purkaa johonkin!! ottaa päähän tuollaiset ruikuttajat!!!

Voi tuo tietty pidemmän päälle ärsyttää, mutta musta olis kyllä kiva jos joku tulis meille noin innolla lomailemaan. Ei ole tänäkään kesänä hirveesti ollu mökille tunkua... Tosin ei itsekään olla siellä viellä oltu :ashamed:

|O mulla on kans yks tollainen "kaveri".. haluais lähtee mun kans mökille+lapset+koira ja tiedän ettei tee sil yhtään mitään.nukkuu pitkään ja istuu röökillä :( ei nappaa ei.. nyt taas kyseli ja sanoin vaan etten vielä osaa sanoo kun en tiedä kauan mulla menee siel sairaalassa |O |O

Alkuperäinen kirjoittaja Meri-Kaisla:
Varmaan siksi ihmiset haluavat tietää, kun heillä on omia menojakin ja suunnitelmia. Minusta taas sellaiset ihmiset jotka ei koskaan tiedä mitään kuin ihan viime tipassa on ärsyttäviä. :D

Siitähän tässä just on kyse KUN EI TIEDÄ , kait toi ap kertois jos tietäis, mut miten helvetin sitä kertoo jos EI TIEDÄ ???

täs kun ollaan jo kauan tunnettu ja tietää et tuo ukko ei lomaansa ihan kalenterista päättäen voi pitää niin mä en tajua miks ei voi ymmärtää vaan hokee ja hokee.. joo on vieraat kivoja. niitä meillä on melko harvoin mut mua suoraan sanottuna vituttaa, kun mä saan laittaa ja ostaa kaikki.. tuleehan se halvaksi tulla muutamaksi yöksi ilmaiset ruuat ja muut.. mihinkähän itte tuppautuis koko porukalla..sais vähän kun ilmaisen loman!! Kuka teistä meidät huolii?? :D
ärsyttävää!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
täs kun ollaan jo kauan tunnettu ja tietää et tuo ukko ei lomaansa ihan kalenterista päättäen voi pitää niin mä en tajua miks ei voi ymmärtää vaan hokee ja hokee.. joo on vieraat kivoja. niitä meillä on melko harvoin mut mua suoraan sanottuna vituttaa, kun mä saan laittaa ja ostaa kaikki.. tuleehan se halvaksi tulla muutamaksi yöksi ilmaiset ruuat ja muut.. mihinkähän itte tuppautuis koko porukalla..sais vähän kun ilmaisen loman!! Kuka teistä meidät huolii?? :D
ärsyttävää!!!

nii ei täs vituta se kun tulee vieraita vaan tuo kun hokee hokee hokee ja sit kun joutuu tuota kuunnella niin palaa loputkin hermon rippeet ja alkaa koko ihminen ja siihen liittyvät asiat ärsyttämään..

Alkuperäinen kirjoittaja tajuutko nyt ??:
Varmaan siksi ihmiset haluavat tietää, kun heillä on omia menojakin ja suunnitelmia. Minusta taas sellaiset ihmiset jotka ei koskaan tiedä mitään kuin ihan viime tipassa on ärsyttäviä. :D

Siitähän tässä just on kyse KUN EI TIEDÄ , kait toi ap kertois jos tietäis, mut miten helvetin sitä kertoo jos EI TIEDÄ ???
No en tajuu. :xmas:

Mutta toisilla on oikeasti tapana olla koskaan tietämättä yhtään mitään. Kun kutsuu kylään niin vastataan täytyy miettiä ja sitten mietitään ja mietitään. Ja kun tämä toistuu aina. Ja lopulta sitten yleensä tulevat, mutta päätöstä eivät saa tehtyä kuin edellisenä päivänä.

Joo, ja kyllä mä ymmärsin että ap ei oikeasti tiedä. Ja itse kyllä odottaisin sitä kutsua enkä perään soittelisi :D

ärsyttävää!!!

Sitten kannattaa varmaan sopia, että myös vieraat tuovat oman osansa ruuasta. Me taas tykätään kun vieraita tulee, että saadaan tarjota ja laittaa ruokaa. Eli vieraiden kestitseminen on nautinto =)
Mutta jos itse koet sen rasitteeksi, niin kannattaa tosiaan avata suunsa eikä kerätä painetta ja kiukkua sisälleen.

Varmaan se joillakin on niin, että kun pitää järjestää kaikkee muutakin niin olis kiva noi aikataulut tietää sitten muutakin kun tunnin varotus ajalla. Mua oikeesti ottaa kupoliin sellaset ihmiset, jotka ei osaa mitään sanoa, ennen ku pari päivää ennen ja sitten tod. näk. on jo omat suunnitelmat suunniteltuna.
Voithan sä sanoa, että katotaan sitten parin viikon päästä mikä on tilanne, eikä vaan, että ilmotat kun tiiät. Niin jospa rauhottus sitten pariksi viikoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Varmaan se joillakin on niin, että kun pitää järjestää kaikkee muutakin niin olis kiva noi aikataulut tietää sitten muutakin kun tunnin varotus ajalla. Mua oikeesti ottaa kupoliin sellaset ihmiset, jotka ei osaa mitään sanoa, ennen ku pari päivää ennen ja sitten tod. näk. on jo omat suunnitelmat suunniteltuna.
Voithan sä sanoa, että katotaan sitten parin viikon päästä mikä on tilanne, eikä vaan, että ilmotat kun tiiät. Niin jospa rauhottus sitten pariksi viikoksi.
No onhan täällä joku muukin mun kanssa samaa mieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja tajuutko nyt ??:

No en tajuu. :xmas:

Mutta toisilla on oikeasti tapana olla koskaan tietämättä yhtään mitään. Kun kutsuu kylään niin vastataan täytyy miettiä ja sitten mietitään ja mietitään. Ja kun tämä toistuu aina. Ja lopulta sitten yleensä tulevat, mutta päätöstä eivät saa tehtyä kuin edellisenä päivänä.

Joo, ja kyllä mä ymmärsin että ap ei oikeasti tiedä. Ja itse kyllä odottaisin sitä kutsua enkä perään soittelisi :D

Kun tarkemmin tässä ajattelen niin onhan meilläkin yks ystäväperhe sellainen... Ei kait auttais muu kuin unohtaa koko kyläily ! ja varsinkin jos tietäis että ne ajattelee tollain, että ottavat sen rasitteena..mä tykkään kokata ja laitella kun tulee vieraita, ei niitä sit loppujen lopuksi käy kuitenkaa n kuin kesäaikaan ! Sori Meri-Kaisla..Oikein mukavia hetkiä kesääsi !

täh. onpas meitä monenlaisia ihmisiä. Mitä porukkaa tuo on? Ei vaan tulis mieleen alkaa ruinaamaan kenellekään lomalle. Lomalle on pakko maksaa hotelli tai mökki. (saadaan kyllä ihan kotona lomailla tämä kesä.) kysyähän voisi, ehkä, jos itsekin olisi heidät kutsuunut mutta jos vaikealta tuntuisi, jäisi siihen.

no oonhan mä sanonu että palaan asiaan kun tiedä ja heinäkuulla on ollu puhetta että tulevat mutta päivä ei ole varma ja heillä kun ei ole muuta menoa niin sehän on niille sitten sama..
tarkoitushan on sopia viikkoa paria etukäteen päivä joka molemmille sopii, mut miks vittu ei voi odottaa, kun mä en tiedä!!!
on se kiva tietää että meille tullaan näin mielellään :D

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
ärsyttävää!!!

Sitten kannattaa varmaan sopia, että myös vieraat tuovat oman osansa ruuasta. Me taas tykätään kun vieraita tulee, että saadaan tarjota ja laittaa ruokaa. Eli vieraiden kestitseminen on nautinto =)
Mutta jos itse koet sen rasitteeksi, niin kannattaa tosiaan avata suunsa eikä kerätä painetta ja kiukkua sisälleen.

Miten joku kotiäiti joka 5 kertaa päivässä kattaa pöydän ja kerää tavarat pois, voi nauttia toisten passaamisesta? Siis opiskelijana ja ennen lapsia oli ok, mutta tällä hetkellä on kyllä nautinnoista sieltä viimeisestä päästä. Sehän on tällä hetkellä mun työ. Kun saa siivottua pöydän, voi ehkä puoli tuntia touhuta lasten kanssa ja pitää alkaa miettiä seuraavaa... ja pitääkö taas käydä kaupassa. Ja kun meillä on vieraita, sitä rahaa ja ruokaa kuluu, ei kuitenkaan olla rahasta tehtyjä (onneksi te olette)

no oonhan mä sanonu että palaan asiaan kun tiedä ja heinäkuulla on ollu puhetta että tulevat mutta päivä ei ole varma ja heillä kun ei ole muuta menoa niin sehän on niille sitten sama..
tarkoitushan on sopia viikkoa paria etukäteen päivä joka molemmille sopii, mut miks vittu ei voi odottaa, kun mä en tiedä!!!

Heitä "vitsillä", että et sä ole heitä unohtanut, että kyllä sä sitten ihan varmasti ilmottelet parin viikon varotusajalla asiasta. Tai sitten sovit, että katotaan sitä sit heti heinäkuun alussa tmv. Onhan se rasittavaa jos koko ajan tivataan ja tivataan. Mutta jos sitä nyt vaan huolettaa toi kun ei ole mitään takarajaa (päivällisesti) et mihin mennessä sä ilmottelet. Toisesta voi tuntua, et sä olet jotenki välinpitämätön sopimaan jos vaan aina tulee että "kun tiedän". Emmä tiiä.. kyllä mä kiltisti oottelisin, että tuleeko kutsua vai ei vaikka kuin tympäsis odottaa tietoa ja sopisin sitten omat menoni muuten ja jos sitten ei sovi kun sulle sopii niin olisin sitten tulematta :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ärsyttävää!!!

Miten joku kotiäiti joka 5 kertaa päivässä kattaa pöydän ja kerää tavarat pois, voi nauttia toisten passaamisesta? Siis opiskelijana ja ennen lapsia oli ok, mutta tällä hetkellä on kyllä nautinnoista sieltä viimeisestä päästä. Sehän on tällä hetkellä mun työ. Kun saa siivottua pöydän, voi ehkä puoli tuntia touhuta lasten kanssa ja pitää alkaa miettiä seuraavaa... ja pitääkö taas käydä kaupassa. Ja kun meillä on vieraita, sitä rahaa ja ruokaa kuluu, ei kuitenkaan olla rahasta tehtyjä (onneksi te olette)

vai tässä oli ilmeisesti kyse, että teillä käy vaan ruokavieraita, ei yövieraita, joille pitää ateria toisensa jälkeen laittaa, ja astianpesua, kaupassakäyntiä, ruoanlaittoa, aivan saa.tanasti.
Siis teillä käy vaan päivällisvieraita ja miehen kanssa yhdessä laitatte. Sehän on kivaa, mutta ap:lla oli kyse yövieraista, käsitin.

siis kyllä mäki tykkään vieraista ja laittaa kaikkea.. ei nyt ole tuo se vitutuksen aihe!!
niin kun tuoho jo kirjotin et

nii ei täs vituta se kun tulee vieraita vaan tuo kun hokee hokee hokee ja sit kun joutuu tuota kuunnella niin palaa loputkin hermon rippeet ja alkaa koko ihminen ja siihen liittyvät asiat ärsyttämään..

kuten se kokkailu ja muut alkaa vituttamaan, kun kokoajan hoetaan...

ja kyllä jos mä ite kysyisin johonkin lomalle pariks päiväks niin en mä viittis tyhjin käsin mennä .. pakko olis jotain viedä.

Heitä "vitsillä", että et sä ole heitä unohtanut, että kyllä sä sitten ihan varmasti ilmottelet parin viikon varotusajalla asiasta. Tai sitten sovit, että katotaan sitä sit heti heinäkuun alussa tmv. Onhan se rasittavaa jos koko ajan tivataan ja tivataan. Mutta jos sitä nyt vaan huolettaa toi kun ei ole mitään takarajaa (päivällisesti) et mihin mennessä sä ilmottelet. Toisesta voi tuntua, et sä olet jotenki välinpitämätön sopimaan jos vaan aina tulee että "kun tiedän". Emmä tiiä.. kyllä mä kiltisti oottelisin, että tuleeko kutsua vai ei vaikka kuin tympäsis odottaa tietoa ja sopisin sitten omat menoni muuten ja jos sitten ei sovi kun sulle sopii niin olisin sitten tulematta :)

Niin siis olisin sitten tulematta jos olisin jo jotain muuta sopinu.. en siis vaan kettuillessani olis tulematta :) Heh :)

kun kerrotte sitten joskus ko poppoolle koska heidän sopii saapua, ilmoitat ystävällisin sanoin, mitä HALUAT heidän tuovan tullessaan (wc-paperia, kahvia, leipää, ruokia, juomia yms). Sitä mitä eivät tuo, sitä ilman sitten ovat. Kyllä pitää osallistua jos toisen nurkkiin passattavaksi tullaan. Jos ei muuten, niin sitten osallistumalla kustannuksiin. Voit toki tarviottaessa pyytäää kaikkia tulijoita osallistumaan kykyjensä mukaan, näin meillä tehdään. Tuttava pariskunnat osallistuvat yhdessä ruoanlaittoon, kattaukseen, saunan lämmityksen ym. Ja miehet hoitavat yleensä tarvittavat lisäostokset. Meillä on myös tapana kantaa itse ja mysö vieraamme meille, ne omat petikamppeet, siis ne pestävät ja vaihdettavat; lakanat ja tyynyliinat. Ei tule emäänälle pyykkiä sitten passaamisen lisäksi. Me mysö kysymme aina toisiltamme, että mitä olisi hyvä tuoda tullessa. Näin kustannukset jakaantuu ja työt myös. Ei ole kenenkään etu, että talon emäntä on väsynyt ja kiukkuinen ja äkäisen oloinen vierailun ajan. Iloinen emäntä jaksaa seurustella vieraiden kanssa ja tekee paremmat sapuskatkin ;)

siis onhan tuo törkeää aikuisen ihmisen kerjätä ilmaiselle lomalle. sano suoraan, että tuo omat ruokansa tai sovi samalla vastavierailusta. Minäkin olen liian kiltti. en kehtaa vaatia mitään.

ärsyttävää!!!

vai tässä oli ilmeisesti kyse, että teillä käy vaan ruokavieraita, ei yövieraita, joille pitää ateria toisensa jälkeen laittaa, ja astianpesua, kaupassakäyntiä, ruoanlaittoa, aivan saa.tanasti.
Siis teillä käy vaan päivällisvieraita ja miehen kanssa yhdessä laitatte. Sehän on kivaa, mutta ap:lla oli kyse yövieraista, käsitin.

juu yövieraista ja enemmän kun yhdestä yöstä!

Yhteistyössä