Mikä vie käsistä voimat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jainsku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja jainsku:
Alkuperäinen kirjoittaja Pohjantähdenalla:
No niin sainpas keskiviikolle lääkäri ajan. Unohdin vain kysyä kuka mut ottaa vastaan,kun täällä on yks lääkäri,joka ei tee yhtään mitään..

Onneksi sait ajan lääkäriin!
Toivottavasti sun oireet sais syyn...

Minä kävin googlettamassa fibromyalgian
ja olihan siellä pitkä lista oireita jotka tosiaan sopis mullekin...
No pitää nyt seurata täs vielä...
Vaikka ei kai kannattais kun on näinkin kauan kestäneet nämä oireet.

Mutta... pitää kerätä rohkeutta ja vielä tietoa muista mitkä voi aiheuttaa näitä oireita...

Hei ja te joilla ON todettu fibromyalgia, onko mistään apua??

Näinpä,samaa itsekin toivon.Ja ei olisi kyllä mikään ihme,jos fibrokin löytyisi,sukurasite on iso. Kaikilla mun sukulaisilla joilla fibro,on myös kilpirauhasen vajaatoiminta.(mulla vasta siirtymässä vajaaksi)Niin ja näiden oireiden takia otin itselleni perhetyntekijän,kun itsellä ei jaksaminen aina riitä.(niin kamalaa kun se onkin ääneen sanoa)

Mutta toivon myös,että sinäkin saisit oireillesi selityksen! :hug:

jainsku:
Kiitos tsemppauksesta!

Siis voi järkky, viimeksi kun lääkärissä MUITTEN OIREITTEN TAKIA kävin multa kysyttiin et onko suvussa MS-tautia ja kun sanoin et ei ole,
se asia jäi siihen ja sittem oon käyny netissä lukemassa yhä uudelleen ja uudelleen MS-taudista ja melkeen kaikki sen oireet on mulla
MUUTA EN JAKSA USKOA ETTÄ MULLA OLIS SE!!!

JOKA PÄIVÄ suunnilleen päätän että soitan lääkäriin mut en oo saanua muka aikaiseksi....
Mutta nyt alkaa tuntua että kohta on pakko...
VARSINKI NYT...[/quote]

Sorry pelotella en halunnut enkä tarkoittanut! Vaikka sulla on sopivia oireita, sulla ei tietenkään välttämättä ole MS. Mutta tietysti kannattaa lääkärissä tutkituttaa senkin varalta, että varmasti tietää, tuntuu hyvältä sitten kun saa VARMASTI poissuljettua joitakin mahdollisuuksia. Ystäväni suvussa ei ollut ainakaan tunnetusti MS-tautia ennen häntä. Koska MS alkoi aikuisiällä, hänellä se pysyy kurissa aikas hyvin, lääkitystä tarvittaessa, mutta ennen kaikkea mahdollisimman stressittömällä elämisellä. Joka kerta kun hän on stressaantunut jostakin, MS on pahentunut. Eniten häntä on surettanut se, että käsien ja jalkojen yllättävästi iskevän voimattomuuden takia hänen oli käytännössä mahdotonta hoitaa heidän pientä vauvaansa. Ei voinut sylissä pitää tai kanniskella siltä varalta että käsivoimat pettävät...

Mutta nosta sinä häntä pystyyn ja tutkituta kaikki mahdollisuudet! Stressi ja kaiken pahan epäileminen ja pelkääminen vievät valtavasti henkisiä voimavaroja ja sitä kautta vaikuttavat kroppaankin. Mitä enemmän eri juttuja tutkimuksissa saatte suljettua pois listalta, sitä vahvempi olet henkisesti! Voimia sinulle!

Alkuperäinen kirjoittaja äskeinen:
jainsku:
Kiitos tsemppauksesta!

Siis voi järkky, viimeksi kun lääkärissä MUITTEN OIREITTEN TAKIA kävin multa kysyttiin et onko suvussa MS-tautia ja kun sanoin et ei ole,
se asia jäi siihen ja sittem oon käyny netissä lukemassa yhä uudelleen ja uudelleen MS-taudista ja melkeen kaikki sen oireet on mulla
MUUTA EN JAKSA USKOA ETTÄ MULLA OLIS SE!!!

JOKA PÄIVÄ suunnilleen päätän että soitan lääkäriin mut en oo saanua muka aikaiseksi....
Mutta nyt alkaa tuntua että kohta on pakko...
VARSINKI NYT...

Sorry pelotella en halunnut enkä tarkoittanut! Vaikka sulla on sopivia oireita, sulla ei tietenkään välttämättä ole MS. Mutta tietysti kannattaa lääkärissä tutkituttaa senkin varalta, että varmasti tietää, tuntuu hyvältä sitten kun saa VARMASTI poissuljettua joitakin mahdollisuuksia. Ystäväni suvussa ei ollut ainakaan tunnetusti MS-tautia ennen häntä. Koska MS alkoi aikuisiällä, hänellä se pysyy kurissa aikas hyvin, lääkitystä tarvittaessa, mutta ennen kaikkea mahdollisimman stressittömällä elämisellä. Joka kerta kun hän on stressaantunut jostakin, MS on pahentunut. Eniten häntä on surettanut se, että käsien ja jalkojen yllättävästi iskevän voimattomuuden takia hänen oli käytännössä mahdotonta hoitaa heidän pientä vauvaansa. Ei voinut sylissä pitää tai kanniskella siltä varalta että käsivoimat pettävät...

Mutta nosta sinä häntä pystyyn ja tutkituta kaikki mahdollisuudet! Stressi ja kaiken pahan epäileminen ja pelkääminen vievät valtavasti henkisiä voimavaroja ja sitä kautta vaikuttavat kroppaankin. Mitä enemmän eri juttuja tutkimuksissa saatte suljettua pois listalta, sitä vahvempi olet henkisesti! Voimia sinulle!

[/quote]

Kiitos! :)

Yhteistyössä