mikä vialla kun raskaus ei ala

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskautta toivova
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raskautta toivova

Vieras
Olen 32 vuotias 2 lapsen (09 ja 01) äiti. 09 syntynyt poikani sai alkunsa kolmen vuoden yrittämän jälkeen. syytä miksi raskaus odotutti itseään ei koskaan löydetty. Tulin raskaaksi vuosi sitten joka päätyi keskenmenoon rv 6 uudelleen tulin raskaaksi viime kesänä joka päätyi keskenmenoon rv 7+ tämän takia jouduin kaavintaan. uutta raskautta ei ole tullut vaikka olemme kovasti yrittäneeet. kiertoni joka ennen oli kovin säännöllinen on muuttunut se heittelee 24-33 päivän välillä. Ennen olin myöskin todella kipeä muutaman ekan päivän nyt ei mitään kipuja...onko tämä jotenkin huolestuttvaa. Ennen myöskin tunsin ovulaation nyt en tunne sitäkään. ovistestejä olen tehnyt mutta niihin ei ole tullut mitään. Femedasta minulle annettiin clomifen ja lugesteron tukemaan tätä projektia. olen kovin surullinen kun uutta raskautta ei kuulu....voiko joku olla vialla, kannattaisiko minun mennä joihinkin testeihin?? ja mitä ne testit olisivat??
hoitavatko yksityiset lapsettomuusklinikat moisia testejä??
kiitos jos pystyt auttamaan....

Hei vaan!

Kiitos kysymyksestäsi.

Kyllä sinun kannattaa hakeutua tarkempiin tutkimuksiin, jos/kun asia sinua kovasti huolestuttaa. Varsinkin jos näyttää siltä että ovulaatiota ei tapahdu, kannattaa tutkimuksiin hakeutua nopeastikin suoraan lapsettomuusklinikalle. Alkututkimuksissa tutkitaan yleensä hormoniverikokeet sekä myös miehen siemennestenäyte. Muut tutkimukset mietitään sitten tarpeen mukaan.
Vielä kolmenkin keskenmenon jälkeen n.60-80% naisista onnistuu seuraavassa raskaudessa, toivotaan että näin käy sinullekin!

Olisin vielä tiedutellut että tarviiko miehen näytettä ollenkaan kun se on tutkittu parisen vuotta sitten ja sen on todettu olen huippuluokkaa?? paljonko nuo hormooni koeet maksavat yksityisellä? minulle tehtiin myös kätilöopistolla munatorvien aukiolotutkimua ja se oli kunnossa

Lisään vielä että minulta otettiin parisenvuotta sitten hormoniarvot jotka olivat kunnossa. syytä silloin mihinkään ei löydetty, raskaus alkoi sitten ihan odottamatta ja päätyi ppojan syntymään 06/2009

hei vielä!

Kyllä nuo arvot kannattaa tutkia uudelleen. Toisinaan ne saattavat muuttua raskauden jälkeen ja varsinkin jos sinulla on kuukautiskierrossa ollut nyt tapahtunut muutosta.
Miehen siemennesteessä voi myös tapahtua vuosien varrella muutoksia, joskus myös jos keskenmenoja on esiintynyt, kannattaa miehen siemennesteestä tutkia myös ns. dna-testi, jota ainakin täällä meillä Felicitas-klinikalla tehdään.
Hinnat vaihtelevat varmasti hieman eri klinikoilla, mutta pyöreästi hinnat ovat n. 20-50 e/verikoe.

Hei vielä!

Ilman muuta voit olla yhteydessä Felicitas-klinikkaan. Kannattaa kyllä varata ns. ensikäyntiaika ensin, jolloin yhdessä lääkärin kanssa voitte vielä miettiä mitä mahdollisia tutkimuksia tai verikokeita kannattaa ottaa sekä sinusta että miehestäsi. Kannattaa myös pyytää aikaisemmista tutkimuksista/hoidoista paperit, silloin lääkärikin näkee mitä kaikkea on jo tutkittu ja välttämättähän kaikkia tutkimuksia ei siis ole syytä ottaa uudestaan.

Tervetuloa! :)

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä