Mikä vammaisuudessa naurattaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Putous alas!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Putous alas!

Vieras
Yksi sana: Putous.

Eikö kenestäkään muusta ole hieman tekopyhää toisaalta sanoa ettei lyhytkasvuisia ihmisiä saa nimittää kääpiöiksi, mutta on ihan normaalia ja suotavaa nauraa hahmolle, joka kaikinpuolin, ääneltään, kooltaan ja jopa eleiltään muistuttaa lyhytkasvuista ihmistä? Tai kehitysvammaisuus ja muut vammat. Lähes jokaisessa Putous-sarjan hahmossa on jotain johonkin vammaisuuteen tai inhimilliseen rajoitukseen viitaavaa, ja se se on sitten hauskaa(?).

Miltä tämä tuntuu heistä, joilla on vammaisia lapsia tai omaisia tai itse näistä vammaisista ihmisistä?

Mitä tämän kaltainen huurintaju kertoo kantajistaan?

samaa mieltä,ja koko toi ohjelma on iha paska!niin tyhmää "huumoria"kun olla voi!vain idiooteista voi olla hauskaa ku aikuinen mies vääntelee naamaa ja kimittää ku pikkulikka munapuvussa=O

Täh? Ei mulle tullu tommosta edes mieleen! Sehän on kananmuna eikä mikään lyhytkasvuinen. Ootko vähän rasistinen kun heti ajattelet kääpiötä kun näät puhuvan munan?! Ihan sama jos mä heti ajattelisin tummaihoisia kun avaan lakupatukan.

Rokkari esimerkiksi viittasi puhetavaltaan kuulovammaisiin tai pc-vammaisiin. Munamieshän on aivan selvästi saanut virikkeensä lyhytkasvuisista ihmisitä ääntään myöten.

Eikä mun mielestä tarvitse puhua mistään pipon löysäämisistä. Miksi on normaalia nauraa vammaisuuden piirteille ja samalla hurskastella ettei saa osoitella eikä tuojotella? Helvetin kaksinaamaista!

Taitaa olla niin, että ihmiset joiden mielestä tämän kaltainen huumori on hauskaa, ovat itse tavalla tai toisella rajoittuneita, joten sinänsähän tässä ei taida tapahdu mitään suurempaa vahinkoa...

Itse en ole kyseistä ohjelmaa kunnolla katsonut, eilen näin lopusta pienen pätkän. Tarkoitat varmaan tuolla lyhytkasvuisella hahmolla sitä munamiestä (vai mikä se oli)?
Itse olen lyhytkasvuisen lapsen äiti, eikä mulla ollut ennen tätä aloitusta käynyt mielessäkään, että tuo munamies jotenkin liittyisi lyhytkasvuisuuteen :/

Kirjoitat, "on ihan normaalia ja suotavaa nauraa hahmolle, joka kaikinpuolin, ääneltään, kooltaan ja jopa eleiltään muistuttaa lyhytkasvuista ihmistä?" Meinaatko todella, että lyhytkasvuiset ihmiset näyttävät ja kuulostavat samalta kuin tämä "munamies"? Mikäli näin on, niin suosittelen todellakin, että tutustut lyhytkasvuisuuteen edes vähän ennen kuin alat mitään aiheesta kirjottamaan.

Ja, ei en ole lyhytkasvuisen lapsen äitinä loukkaantunut "munamiehestä" tai muistakaan hahmoista. Toki tuntuisi pahalta mikäli hahmo todellakin olisi tehty lyhytkasvuisten pilkkamielessä.

No en ole ko. ohjelmaa katsonut, mutta yleisesti olen sitä mieltä, että ei ole mitenkään väärin nauraa vammaisuudellekaan. Vitsien pitää vain olla edes jotenkin hyvällä maulla tehty. Esim. Sisko ja sen veli-sarjassa oli aivan loistava jakso, jossa vitsailtiin suunnilleen kaikenlaisille vammoille ja vammaisuuden muodoille, myös himouskovaisille, ja ko. jakso sai todella hyvän vastaanoton vammaispiireissä. Suosittelen katsomaan. Saa hiukan löysäämään pipoakin. Vammaiset itsekin naureskelevat itselleen kaiken aikaa.

Näh, no toi Munamieheen viittaus vähän ontuu, mutta onhan tuossa tottakin: jos muistelee vaikka jotain viime kauden hahmoja, jotka osa tunnusti hauskoiksi, Raisa Reikänaama yms. Nythän noita ei niin selvästi olekaan, mikä on ihan hyvä juttu. Turhaan myös rajoitat kritiikkisi Putoukseen, jos muistelee jotain Miitta-tätiä vaikka.

Putouksessa on omat huippuhauskat hetkensä joiden takia sitä tulee katsottua. On siellä paljon sellastakin läppää joka ei jaksa naurattaa ,mut niihän se kaikessa tuppaa olemaan.

Tota vammaisuus näkökulmaa en ole kyllä edes ajatellut tän ohjelman kohdalla.

Rokkari esimerkiksi viittasi puhetavaltaan kuulovammaisiin tai pc-vammaisiin. Munamieshän on aivan selvästi saanut virikkeensä lyhytkasvuisista ihmisitä ääntään myöten.

Mikä on PC-vamma? :D

Toinen ongelma kirjoituksessasi: lyhytkasvuiset eivät puhu mitenkään erilailla kuin ei-lyhytkasvuiset. Eivät ainakaan tuntemani. Miten tämä munamies sitten puhuu että luulet hänen matkivan lyhytkasvuisia? Tavallisesti? Tunnetko itse lyhytkasvuisia? Miten he puhuvat?

Eikä mun mielestä tarvitse puhua mistään pipon löysäämisistä. Miksi on normaalia nauraa vammaisuuden piirteille ja samalla hurskastella ettei saa osoitella eikä tuojotella? Helvetin kaksinaamaista!

Taitaa olla niin, että ihmiset joiden mielestä tämän kaltainen huumori on hauskaa, ovat itse tavalla tai toisella rajoittuneita, joten sinänsähän tässä ei taida tapahdu mitään suurempaa vahinkoa...

lyhytkasvuinen ku noin paljon hermostut mitättömästä.
Niin ja miksi ei siais huumorilla höystää tällaisia aisoita. Ihan samanhan se on jos esim normipituisista, ruotsalaisista, venäläisistä, suomalaisista ym. väännetään vitsiä. Mitä pahaa siinä oikeasti on ja miski et tunne siinä olevan tosiaan mitään pahaa jos normiasioista vitsaillaan?
Osuuko nyt jotenkin omaa nilkkaa?
Ja ihan tiedoks iettä tuskin kukaan kanamuna pahoittaa mielensä ku heistä vitsaillaan :)

Putousta en ole seurannut, mutta usein huumori on tapa käsitellä kaikenlaisa asioita. Huumorissakin on sävyeroja. On huumoria jonka tarkoitus on ilkeillä ja on huumoria jonka tarkoitus ei ole ilkeillä.
Jos huumori rajotettaisiin niin ettei se kohdistuuisi mihinkään mikä saattaa loukata jotain ryhmää niin jäisikö paljoa huumoria jäljelle?
Mietitääs...moni sketsihahmo saa alkuna jostain todellisesta ihmistyypistä, onko se loukkaavaa?

itseasiassa nyt mua kävi naurattaa, kun kuvittelin munamiehen siihen Livin sarjaan "Pienten perhe". joo, en kyllä varmaan erottas mitenkään munamiestä perheen Matt - isästä .
:D

QUOTE]

Miten ihmeessä luulet, että lyhytkasvuiset ihmiset kimittävät samalla tavalla kuin munamies?

YouTube - The World's Smallest Man & Me | He Pingping | Channel 4 Eikö tämän lyhytkasvuisen henkilön ääni muistuta aika paljon munamiehen ääntä?

Eikö kenestäkään muusta ole hieman tekopyhää toisaalta sanoa ettei lyhytkasvuisia ihmisiä saa nimittää kääpiöiksi, mutta on ihan normaalia ja suotavaa nauraa hahmolle, joka kaikinpuolin, ääneltään, kooltaan ja jopa eleiltään muistuttaa lyhytkasvuista ihmistä?
Siis sun mielestä kananmunaksi pukeutunut ihminen todellisuudessa esittää kääpiötä joka on pukeutunut kananmunaksi?

Eikö oo kuitenkin mahdollista että ihmiset nauraa tyypille joka esittää puhuvaa kananmunaa, eivätkä sille että hohohooo, on noi kääpiöt sit hassuja kun ne voi esittää kananmuniakin?

No ei siit munasta kyl mitenkään tuu mieleen lyhytkasvuinen. Se on muna ja sattuu kimittämään, mitä ei voi sanoa lyhytkasvuisista. Ei mua vammaisuudessa naurata mikään. Mut se että tollasessakin hahmossa nähdään pilkkaa.

Yhteistyössä