Mikä vaivaa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pissahousu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pissahousu

Vieras
Voi apua!

Mikä on iskenyt meidän 3-vuotiaaseen poikaan kun on alkanut pissaamaan ja kakkaamaan housuun?
Kuivaksi oppi n. puoli vuotta sitten eikä ole pahemmin vahinkoja käynyt ennen tätä, nyt on harvinaisempaa että pissa tulee pottaan tai pöntöön, yleensä aina ilmoittaa että "äiti, minä pissasin housuun"...
Jos kysyy että onko pissahätä sanoo ei mutta hetken päästä saa olla vaihtamssa kuivia housuja jalkaan..
Mitä teen? Otanko vaipan takaisin käyttöön vai annanko vaan kastella housut???
Apua.

jos otat vaipan takaisin käyttöön, niin sitten hän vaatii aina vaippaa jos tulee hätä. se on sitkeästi vietävä potalle, vaikka sanoisikin ettei pissata tai kakata.

Taitaa olla uhma ja testaaminen käynnissä. Mä en antaisi vaippaa, kun kerran on kuivaksi oppinut. Pissatkooot housuun, vaihdetaan niitä sitten.
Ainakin mun kohta 3v täyttävällä tytöllä on tässä vuoden aikana ollut ties mitä "lirautan vähän housuun" jne vaiheita. Eipä ne kovin kauaa ole kestäneet.

Onko elämässä tapahtunut jotain muutoksia? Pikkusisarus tullut taloon, vanhempien ero, päivähoidon aloitus..?

Oletko kysynyt lapselta, miksi hän pissaa ja kakkaa housuun?

Jos (huom: jos) kyseessä olisi pelkkä uhma ja lapsi olisi omatoiminen, sanoisin, että vaihdapa itsellesi kuivat vaatteet. Mutta jotenkin tuntuu, että pitäisi selvittää, miksi lapsi näin on alkanut tehdä. Siis vainko uhmaa ja ilekyttään vai onko taustalla sittenkin jotain muuta huomionhakuisuutta ja turvattomuutta.

Meidän samanikäinen lapsemme on alkanut tehdä noin ulkona ollessamme. Joskus sisälläkin ollessa saattaa tippa tulla housuun. Meille on tullut perheenlisäystä joten olen hyvin pitkälti laittanut sen piikkiin sekä osakseen myös sitä, että leikkiessä ei malta/muista mennä pissille. Harvemmin meillä kuitenkaan koko lasti tulee vaan pikkuisen.. On tosi turhauttava, mutta uskon siihen, että on väliaikaista.

Yhteistyössä