Mikä vaivaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SimmySammy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

SimmySammy

Uusi jäsen
25.01.2016
3
0
1
44
En tiedä kuuluuko juttu tänne, mut en löydä muutakaan paikkaa.
Eli olen syönyt vuosia cerazette merkkistä pilleriä ja nyt reissun aikana nämä unohtui kotiin...menkkoja mulla ei pillerien myötä ole ollut vuosiin...nyt viikonloppuna alkoi munasarjojen vihlominen ja eilen illalla nännit kipeytyivät. Pelkkä hipaisu tuntuu epämiellyttävältä. Tein sit testin pissan ollessa reilun pari tuntia rakossa ja se oli nega. Mistä ihmeestä nämä oireet johtuvat? Teinkö testin liian aikaisin? Kun ei niitä menkkojakaan ole mitä käyttää laskurina....Pitäskö vaan mennä gynen näytille?

Oliskohan ovulaatio? Jos on, niin varmaan pari viikkoa pitää menkkoja vielä odotella. Mutta jos oireet jatkuu ja menkkoja ei kuulu, niin kannattaa niitä testejäkin tehdä välillä ihan aamupissasta. Onko nyt sitten joku muu ehkäisy käytössä tarpeen tullen? Kotiin päästyäsi sun tarvii taas aloittaa pillerit ohjeen mukaan niin, että sulla ei ole ollut hormonaalista ehkäisyä käytössä ennen pillereiden aloitusta.

Mulla oli parisen viikkoa sitten samanlaista nipistelyä pari päivää ja mietin et olisko ollut ovis, mut kun ei noita menkkoja ole vuosiin ollut niin en tiedä sit ja cerazettet käytössä viitisen vuotta.
Muuta ehkäisyä ei ole ollut nyt käytössä. Ollaan puolison kans tovi lapsi asiaa juteltu ja minä ollut se joka vastaan laittaa kun yksi ennestään edellisestä liitosta.

Eli ei ole tarkoituskaan aloittaa pillereitä uudestaan? Kropalla voi viedä hetki kun se käynnistelee omaa toimintaa pillereiden jälkeen ja se voi aiheuttaa kaikenlaisia oireita. Kyllä tuota mun mielestä voi muutaman viikon katsella, mutta jos ei se oma kierto ala käynnistyä niin onhan se sitte kysyttävä joltain terveydenhuollon ammattilaiselta. Tsemppiä! :)

Yhteistyössä