Niin, eikä varmaan tarvitse edes sanoa että ne olivat juuri pari tällaista räiskyvää henkilöä jotka ovat ns. rikkoneet minun luottamuksen ihmisiin.
Eka oli teininä koulussa, vissiin sitä räiskyvää ja aika kevytkenkäistä kämppäkaveriani vähän harmitti kun itse olinkin harkitseva ja aika hidas miesasioissa, enkä ollutkaan yhdenkään luokkakaverin kanssa lakanoiden välissä toisin kuin hän taisi olla kaikkien poikien kanssa.
Siitä alkoi aivan älytön kiusaamiskierre, jota en osannut ollenkaan odottaa tai käsittää (itse pienestä kylästä kotoisin, ja hän suurkaupungista). Oli aikamoinen shokki miten pitkälle joku voikaan mennä tuossa henkisessä väkivallassa ihan ilman mitään järkevää syytä.
Toinen oli exä, joka kans on todella räiskyvä, ja jolla on kaksisuuntainen mielialahäiriö ja päihdeongelma. Hänkin ensin oli niiin kiltti niin kiltti, ja sai minut luottamaan ja avautumaan. Ja sitte alkoikin aivan älytön terrorisointi, ja koko samainen kyläpahanen tietää nyt minusta kaiken tosin valheilla ja paisutteluilla maustettuna. Että sellasta.
Eli kantapään kautta olen oppinut olemaan hiljaa. Turhaa yrittää olla iloinen ja vilkas, koska ne "aidot" räiskyvät kyllä osaavat sen ilon tuhota kuitenkin.