mikä vaivaa ihmisiä joilla ei näytä olevan tunteita/ei ollenkaan intohimoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja veera verraton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

veera verraton

Vieras
sellaista tasapaksua möllöttämistä aina vaan,ihan kuin mitään tuntetia ei olisi,mikään ei liikuttaisi,kaikki on vaan ihan sama.

miten joku voi elää niin? vaikuttaen lähes elottomalta.

itse olen tulinen,rakastan tulisesti, koen vahvaa intohimoa,tunteet näkyy ja kuuluukin välillä, en vain istu ja möllötä jos maailma romahtaa niskaan vaan toimin! reagoin! joskus se on se sekunnin sadasosa kun riittää. Olisi hirveää olla niin tunteeton että sitä vaan istuisi rauhassa tuntematta/ajattelematta mitään, vaikka pommikoneet pyöris ympärillä.

en käsitä,en vaan käsitä. Voisko joku valaista sellaisen henkilön tunnemaailmaa,onko sitä?

olen juuri lukenut että persoonaalisuuspiirteet voidaan karkeasti jakaa viiteen piirteeseen joista yksi on korkean intensiteetin ihminen vs. matalan intensiteetin ihminen->kuulun ehdottomasti ensimmäiseen,ekä ymmärrä näitä joita mikään ei tunnu liikuttavan.

Itse taas pidän sellaisia ihmisiä, jotka eivät tunteitaan osaa hillitä, jollain tavalla lapsekkaalle tasolle jääneinä. Aikuisena ihmisenä pitäisi osata hillitä itsensä ja käyttäytyä korrektisti.

Tasainen reagointitapa osoittaa myös itsehillintää, mikä ei ole lainkaan huono piirre aikuisessa ihmisessä. Estoton tunteiden näyttäminen ajasta ja paikasta huolimatta voi aiheuttaa hankaluuksia, ihmisen on hyvä olla sensitiivinen sille, missä tunteitaan tuulettaa.

Itseni on vaikea ymmärtää ihmisiä jotka omilla tunteillaan vievät hengitystilan muilta kanssaeläjiltä. Sivistysvaltio ei kauan pysyisi pystyssä jos kaikki antaisivat tulla kaiken sen, mikä mieleen tulee.

Se, ettei tunteitaan ole valmis näyttämään yhtä avoimesti kuin ap ei tarkoita sitä, ettei niitä ole. Ilmaisutapa vain on erilainen.

[QUOTE="mimmi";28852922]Mua rasittaa ailahtelevat ihmiset jotka sekunnin sadasosassa vaihtavat tunnetilasta toiseen. Onneks omassa lähipiirissä on suht rauhallisia "möllöttäjiä".[/QUOTE]

Samoin.

Ihmise ovat erilaisia.

Pelkästään omia tunteitaan kuunteleva "intohimoinen ja tulinen" on useastikin epäsensitiivinen narsistinen rajatilapersoona (jos ei sitten ole murrosikäinen pöhelö, joista sentään on odotettavissa aikuiseksi kasvaminen jossain vaiheessa, kun ymmärrys ja tunteiden käsittelytekniikat vahvistuvat).

Mulle tulee aina mieleen huonot ja kornit rakkausromaanit italialaisista miehistä jos joku kuvailee itseään "intohimoiseksi", joka "rakastaa tulisesti". Mitä se edes loppupeleissä tarkoittaa? Minkälaista on arki sellaisilla ihmisillä?

No ompahan taas keskustelu.
On ihan totta että toiset ovat intohimoisempia ja tuntevat voimakkaammin kuin toiset eikä sillä sinäänsä ole tekemistä tunteidenhallinnan tai käsittelyn kanssa.
Ihminen voi tuntea voimakkaamman kuin joku toinen, mutta silti pääsääntöisesti hallita tunteensa ja käytöksensä eikä ole mikään sadasosasekunneissa tuultaan vaihtava tuuliviiri..
Samoin ihminen voi olla päällepäin TODELLA HYVIN tunteensa hallitseva, kypsä, rauhallinen ja tasapainoinen aikuinen mutta todellisuudessa hän ei osaakaan käsitellä tai NÄYTTÄÄ tunteitaan ja on ns. pakotetusti korrekti ja "tasapainoinen".
Usein tälläinen ihminen halveksuu tunteikkaita(helposti ja välittömästi tunteitaan näyttäviä) ihmisiä ja tuntee ylemmyyttä.

Kaikenlaisia ihmisiä tarvitaan joten miksi halveksia erilaisuutta?
Jos ihminen on täysin tunteiden vietävissä oleva joka räjähtelee tämän tästä, ei kyseessä ole enää vain mikään välitön ja voimakkaasti tunteva ihminen vaan sairas/epätasapainoinen ihminen.
On kuitenkin hankala vetää rajoja siihen mikä on tervettä ja mikä ei mutta erilaiset luonteet eivät sairautta ole.

haluatte käsittää asian väärin. Minä osaan myös hillitä itseni, osaan myös olal hiljaa.

Mutta tarkoitan tässä nyt sellaisia ihmisiä jotka ei KOSKAAN näytä mitään tunteita,he aina vaan ovat.

intohimoa ei ole,ei missään asiassa.

minä kun rakastan intohimoisesti vaikkapa miestäni,tarkoittaa se kiihkeitä suudelmia, kiihkeää seksiä.. sitä että todella tunnen ja vastapuoli huomaa sen kosketuksesta,halauksesta,katseesta. kun halaan rakasta miestä en halaa häntä kuten ystävää tai äitiä, vaan halaan tunteella.

enkä todellakaan edes tykkää ihmisistä joista ei ota mitään selvää mitä he tuntee, vai tunteeko mitään, se on ahdistavaa jos elää ihmisen kanssa joka on kuin tyyny,mukava pehmeä,mutta ei mitään tunnetta tia luonnetta. :)

Joskus olen asunut miehen kanssa joka ei ollut kihkeä missään,eitse meni kiihkeästi suutelemaan ja vastaus oli niin vaisu ettei tosikaan.

[QUOTE="vieras";28853040]No ompahan taas keskustelu.
On ihan totta että toiset ovat intohimoisempia ja tuntevat voimakkaammin kuin toiset eikä sillä sinäänsä ole tekemistä tunteidenhallinnan tai käsittelyn kanssa.
Ihminen voi tuntea voimakkaamman kuin joku toinen, mutta silti pääsääntöisesti hallita tunteensa ja käytöksensä eikä ole mikään sadasosasekunneissa tuultaan vaihtava tuuliviiri..
Samoin ihminen voi olla päällepäin TODELLA HYVIN tunteensa hallitseva, kypsä, rauhallinen ja tasapainoinen aikuinen mutta todellisuudessa hän ei osaakaan käsitellä tai NÄYTTÄÄ tunteitaan ja on ns. pakotetusti korrekti ja "tasapainoinen".
Usein tälläinen ihminen halveksuu tunteikkaita(helposti ja välittömästi tunteitaan näyttäviä) ihmisiä ja tuntee ylemmyyttä.

Kaikenlaisia ihmisiä tarvitaan joten miksi halveksia erilaisuutta?
Jos ihminen on täysin tunteiden vietävissä oleva joka räjähtelee tämän tästä, ei kyseessä ole enää vain mikään välitön ja voimakkaasti tunteva ihminen vaan sairas/epätasapainoinen ihminen.
On kuitenkin hankala vetää rajoja siihen mikä on tervettä ja mikä ei mutta erilaiset luonteet eivät sairautta ole.[/QUOTE]

näin! kiitos :)

Suomalaiset on sellaisia jähmeitä möllöttäjälehmiä, jotka tekee kaikki kuin hidastetussa filmissä ja eleettömästi ja puuuhuuukiiiin niiiiiin hiiiiiitaaaastiiiii. Johtuu ilmeisesti hitaasta aivojen toimissasta=tyhmyydestä.

ihan tosi suurimman osan mielestä on ihan normaalia ettei tunteet näy ja ihminen elää vaikka parisuhteessa näyttämättä koskaan mitään tunteita? okei,minusta se kertoo kyllä että tälläisellä ihmisellä on jokin ongelma tunteiden käsittelyssä.

Minä en osaa enkä halua näyttää enkä puhua tunteista, mutta en halveksu niitä jotka osaavat. Tunnen vain tilanteet tällaisten ihmisten kanssa jokseenkin kiusallisina. Oman kokemukseni mukaan juuri ne tunteikkaat ovat niitä, jotka halveksuvat ja tuntevat sitä ylemmyydentunnetta meitä ns "tunteettomia" kohtaan, ei todellakaan toisinpäin.

haluatte käsittää asian väärin. Minä osaan myös hillitä itseni, osaan myös olal hiljaa.

Mutta tarkoitan tässä nyt sellaisia ihmisiä jotka ei KOSKAAN näytä mitään tunteita,he aina vaan ovat.

intohimoa ei ole,ei missään asiassa.

minä kun rakastan intohimoisesti vaikkapa miestäni,tarkoittaa se kiihkeitä suudelmia, kiihkeää seksiä.. sitä että todella tunnen ja vastapuoli huomaa sen kosketuksesta,halauksesta,katseesta. kun halaan rakasta miestä en halaa häntä kuten ystävää tai äitiä, vaan halaan tunteella.

enkä todellakaan edes tykkää ihmisistä joista ei ota mitään selvää mitä he tuntee, vai tunteeko mitään, se on ahdistavaa jos elää ihmisen kanssa joka on kuin tyyny,mukava pehmeä,mutta ei mitään tunnetta tia luonnetta. :)

Joskus olen asunut miehen kanssa joka ei ollut kihkeä missään,eitse meni kiihkeästi suutelemaan ja vastaus oli niin vaisu ettei tosikaan.

No siis mistä sä tiedät että ihminen ei "koskaan" näytä tunteitaan? nojoo, sun exä ei näyttänyt sulle, ehkä ei tuntenut sua kohtaa mitään suuria tunteita, tai sit ei vaan muuten niitä tosiaan näyttänyt koskaan. Mutta kai aika harvassa on sellaiset, jotka ei tunne mitään/ ei näytä mitään tunteita. Kaippa jotain sosiopaatteja on joo, en seukkais sellasen kanssa...

oon minäkin suomalainen,mutta osaan reagoida nopeasti,sekä järjellä että tunteella.

Minun kokemus on se että nämä ulospäin suuntautuneet korkean intensiteetin ihmiset jotka näyttää tunteet,ovat niitä jotka osaa käsitellä tunteita,ei mene lukkoon jos joku toinen hermostuu tai itkee vaan osaa toimia niin että rauhoittaa toista.

sitten taas moni näistä tunteettomista möllöttäjistä on osoittautunut omalla kohdallani sellaisiksi jotka ei osaa käsitellä tunteita

Moni hiljainen ja vaisu ei todellakaan ole tunteeton.

Mutta moni ns. räiskyvä ja sielukas on kyllä aika epäempaattinen. Ja halutonkin ymmärtämään toisenlaisia tapoja olla. Kuten tästä aloituksestakin huomaa.

Yhteistyössä