U
Unihiekkaa.
Vieras
Minkä olette huomanneet vaikuttavan positiivisesti/negatiivisesti vauvanne 6kk-12kk unen laatuun?
Meillä 9kk poika, jonka yöt ovat lähes aina olleet levottomat. Ainoastaan muutamana yönä on meillä vasta nukuttu se 6h inahtamatta, ehkä noin kerran viikossa nyt syksyn aikana. Muuten alkuyöstä n.3xherääminen ja aamuyöstä sama juttu. Imetän edelleen ainakin kerran yössä. Emme ole kokeilleet vielä mitään unikoulua, olen vaan lähinnä tarkkaillut iltarutiineja, ja pitänyt päiväkirjaa asioista jotka vaikuttavat mahd positiivisesti uniin. Olen kuitenkin tullut siihen tulokseen ettei koskaan osaa ennustaa miten seuraava yö menee. Esim välillä vauvauinnin jälkeen nukkuu hyvin, välillä huonosti.
Postiivisesti uniin vaikuttaneet asiat:
-mahdollisimman viileä makkari, ei välttämättä peittoa ollenkaan
-ei itkua koko iltana, vaan hyvillä mielin nukkumaan
Outoja asioita jonka jälkeen nukkunut hyvin (=unikirjojen vastaisia):
-poikkeuksellinen päivärytmi
-telkkarin katsominen
-huonosti syöty puuro
-myöhäinen nukkumaanmenoaika
Mitä olette itse havainneet? Vai onko päivä- ja iltarutiineilla sittenkään mitään merkitystä?
Meillä 9kk poika, jonka yöt ovat lähes aina olleet levottomat. Ainoastaan muutamana yönä on meillä vasta nukuttu se 6h inahtamatta, ehkä noin kerran viikossa nyt syksyn aikana. Muuten alkuyöstä n.3xherääminen ja aamuyöstä sama juttu. Imetän edelleen ainakin kerran yössä. Emme ole kokeilleet vielä mitään unikoulua, olen vaan lähinnä tarkkaillut iltarutiineja, ja pitänyt päiväkirjaa asioista jotka vaikuttavat mahd positiivisesti uniin. Olen kuitenkin tullut siihen tulokseen ettei koskaan osaa ennustaa miten seuraava yö menee. Esim välillä vauvauinnin jälkeen nukkuu hyvin, välillä huonosti.
Postiivisesti uniin vaikuttaneet asiat:
-mahdollisimman viileä makkari, ei välttämättä peittoa ollenkaan
-ei itkua koko iltana, vaan hyvillä mielin nukkumaan
Outoja asioita jonka jälkeen nukkunut hyvin (=unikirjojen vastaisia):
-poikkeuksellinen päivärytmi
-telkkarin katsominen
-huonosti syöty puuro
-myöhäinen nukkumaanmenoaika
Mitä olette itse havainneet? Vai onko päivä- ja iltarutiineilla sittenkään mitään merkitystä?