Mikä tuota miestä vaivaa?

Mutta kylläpä olisi hullua jos isä tai isovanhemmat olis ehtinyt vauvan 4kk iän aikana jo huomioida vauvaa enemmän kuin esikoista!! Kai tuo on ihan luonnollista että esikoinen saa enemmän huomiota, onhan hän isompi, tutumpi, se jolle vauvan tulo on kaikista vaikeinta kun joutuu jakamaan huomion. Ehkä isä ja isovanhemmat haluavat siksi antaakin esikoiselle enemmän huomiota, mikä on mielestäni ihan oikein. Sun huomio kun menee kuitenkin pääosin sille vauvalle.

Alkuperäinen kirjoittaja miesi:
miehenä haluaisin sanoa, että _vähän_kyllä_tulee vedatyksenkin makua, jos ensin pohjustetaan koko perheenä lähtoä, ja sitten kelkka käänetäänkin niin, koko hela hoito jäisikin satapros toisen kontolle.

siis ohan siinä TÄYSIN eri asioista kyse, ei ihme että naama veenääähtääää-äh!

Niin, tuohan on tyypillistä naisten käytöstä, jolla saadaan lopulta suuttua miehelle ja kaikki on miehen syytä!

Miksi ap edes esitit että lähdette koko perheenä, jos sitten et halunnutkaan. Ja miksi miehen pitäisi ottaa koko poppoo juuri kauppaan, jotta sinä saat levätä? Voisi kai hän hoitaa vauvaa kotona, niin että saat levätä. Ainakin se olisi helpompaa kuin raahata kahta lasta kaupassa mukana.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja elli:
Ihan tosissaanko sinä ehdotat miehelle, että ottaisi molemmat mukaan kauppaan ja sinä jäisit huilaamaan? Minä en viitsisi edes ehdottaa tuollaista, että nelikuinen riesaksi mukaan. Eiköhän tässä sinua vaivaa jokin, eikä miestäsi.

Kyllä minäkin lasten kanssa kuljen yhdessä. Jopa niin että otan muuten vaan eläimet ja tytöt mukaan ja lähden päiväksi reissuun että mies saa olla rauhassa ja huilahtaa. Miksi siis minä en saisi ehdottaa että ottaisi vauvankin vaunuihin nukkumaan siksi puoleksi tunniksi mikä heillä reissussa menee? :o

Niinhän sä ehdotit. Ja mies sanoi ottavansa. Mutta ilmeisesti ei tarpeeksi innostuneesti joten ei saanutkaan sitten enää ottaa vauvaa mukaan. Mun mielestä saisit valittaa ja syystäkin jos miehesi olisi kieltäytynyt ottamasta vauvaa mukaan. Mutta vaikka hän ei ollutkaan "innostunut" niin olisi kuitenkin ottanut vauvan mukaan. Joten miksi et vaan antanut vauvaa mukaan ja nauttinut omasta rauhasta?

Juuri sen takia että jos mies olisi asiasta innostunut ei minun olisi tarvinut ajatella että "voi että, oisinhan minä voinut vauvan kanssa olla niin mies olisi päässyt helpommalla"
;)
Mutta kun ei ollut järin innostunut niin ajattelin että mene sitten ilman vauvaa :D

Mutta eihän se sitten ole miehen vika jos itse ajattelet sen asian niin että et halua rasittaa miestä! Sun ajattelutavassa se vika on! Kuuluu se miehenkin välillä "rasittua" siitä lasten kanssa kaupassa käymisestä ;) Mä käsitin, että olit vihanen miehelle koska ei ottanut vauvaa mukaan. Totta kai mies antaa sun jäädä vauvan kanssa kotiin että pääsee itse helpommalla! Älä ajattelin sitä asiaa niin että rasitat miestäsi! Sen kuuluukin hoitaa lapsia välillä ja sä vaan lepäät. Se on sen velvollisuus siinä missä se on sunkin!

Alkuperäinen kirjoittaja elli:
Ihan tosissaanko sinä ehdotat miehelle, että ottaisi molemmat mukaan kauppaan ja sinä jäisit huilaamaan? Minä en viitsisi edes ehdottaa tuollaista, että nelikuinen riesaksi mukaan. Eiköhän tässä sinua vaivaa jokin, eikä miestäsi.

Kyllä minäkin lasten kanssa kuljen yhdessä. Jopa niin että otan muuten vaan eläimet ja tytöt mukaan ja lähden päiväksi reissuun että mies saa olla rauhassa ja huilahtaa. Miksi siis minä en saisi ehdottaa että ottaisi vauvankin vaunuihin nukkumaan siksi puoleksi tunniksi mikä heillä reissussa menee? :o

Just näin!

Ja vauvasta nyt luulis mitään riesaa olevan kaupassa.

Alkuperäinen kirjoittaja !!!:
Mutta kylläpä olisi hullua jos isä tai isovanhemmat olis ehtinyt vauvan 4kk iän aikana jo huomioida vauvaa enemmän kuin esikoista!! Kai tuo on ihan luonnollista että esikoinen saa enemmän huomiota, onhan hän isompi, tutumpi, se jolle vauvan tulo on kaikista vaikeinta kun joutuu jakamaan huomion. Ehkä isä ja isovanhemmat haluavat siksi antaakin esikoiselle enemmän huomiota, mikä on mielestäni ihan oikein. Sun huomio kun menee kuitenkin pääosin sille vauvalle.

Mä oon kyllä itse samoilla linjoilla ap:n kanssa, enkä näe siinä mitään hullua.

OLisin todella surullinen jos sukulaiset ja varsinkaan jos mieheni ei huomioisi vauvaamme samallatavalla kuin esikoista. Miksi äidin huomio menisi vain pääosin vauvalle? Vai onko tässä taas takana se "äiti on parempi kuin isi"?

Meillä mies on ottanut heti vauvan omakseen, mutta ap voin kuvitella miltä sinusta välillä tuntuu :hug:

No kyllä minun huomioni jakautuu molempien lasten kesken! Minusta olisi vähintäänkin kohtuullista että vauvakin saisi isältään huomiota. Ei hän sitä juurikaan kuitenkaan saa vaikka olen asiasta huomauttanut.

Enkä vissin ole sanonut että kuopuksen olisi pitänyt saada 4 kuukauden aikana sama huomio kun esikoinen vajaassa neljässä vuodessa :o

En jaksa kinastella tästä aiheesta :) Minua se harmitti ja sillä sipuli. Vaikka ei järin suuri asia ollutkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:

Mä oon kyllä itse samoilla linjoilla ap:n kanssa, enkä näe siinä mitään hullua.

OLisin todella surullinen jos sukulaiset ja varsinkaan jos mieheni ei huomioisi vauvaamme samallatavalla kuin esikoista. Miksi äidin huomio menisi vain pääosin vauvalle? Vai onko tässä taas takana se "äiti on parempi kuin isi"?

Meillä mies on ottanut heti vauvan omakseen, mutta ap voin kuvitella miltä sinusta välillä tuntuu :hug:

Kiitos. Saman ikäinen sydänten murskaaja ni helppo samaistua aiheeseen. :)

Yhteistyössä