Mikä tuota miestä vaivaa?

Tallamuspurkuna

Aktiivinen jäsen
10.04.2008
6 762
0
36
Vauva ei meinaa kelvata sille ollenkaan, kai :/
Esikoinen on aina parempi. Äsken ehdotin että oltais lähdetty koko perhe yhdessä kävelylle kauppaan, kelpas. Sitten minuun iskikin hirmunen väsymys ja ehdotin että joskos mies ottais lapset mukaan ja lähtisi kauppaan ja minä saisin jäädä kerrankin lepäämään.
Naama meni niin väärälleen. Sanoin sitten että ei tarvitse mennä. Jääköön lapset kotiin. Esikoinen sanoi että hän haluaa isin kanssa kauppaan ja niin tuo esikoinen pääsi mukaan. Kuopus jäi minun kanssani kotiin.
Sanoi mies kyllä että "no otanhan minä *****:nkin mukaan" mutta en todellakaan anna hänen mukaan lapsia jos hän ei niitä oikeasti mukaansa halua!!! |O |O :headwall:

Niin ja sanoi sitten vielä lähtiessään että "toivottavasti sinä olet paremmalla tuulella kun tullaan takaisin" :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
No onko vauva kuinka pieni?

Himpun yli 4kk.

Olisko miehellä nyt sellanen olo, että esikoisen kanssa on helpompaa..kun vauva on aika pieni kuitenkin. Tai ei "uskalla" lähtee molempien kanssa yksin, voi aatella et ei saa hallittua molempia yhtäaikaa? Minkäikänen esikoinen?

Kannattaa ihan kertoa miehelle, että susta tuntuu pahalta..jos muutenkin valikoi esikkoa enemmän.

Esikoinen on aina parempi. Äsken ehdotin että oltais lähdetty koko perhe yhdessä kävelylle kauppaan, kelpas. Sitten minuun iskikin hirmunen väsymys ja ehdotin että joskos mies ottais lapset mukaan ja lähtisi kauppaan ja minä saisin jäädä kerrankin lepäämään.
Naama meni niin väärälleen. Sanoin sitten että ei tarvitse mennä. Jääköön lapset kotiin. Esikoinen sanoi että hän haluaa isin kanssa kauppaan ja niin tuo esikoinen pääsi mukaan. Kuopus jäi minun kanssani kotiin.
Sanoi mies kyllä että "no otanhan minä *****:nkin mukaan" mutta en todellakaan anna hänen mukaan lapsia jos hän ei niitä oikeasti mukaansa halua!!! |O |O :headwall:

Niin ja sanoi sitten vielä lähtiessään että "toivottavasti sinä olet paremmalla tuulella kun tullaan takaisin" :kieh:

Etköhän sä nyt hieman liiottele? Totta kai se on helpompaa kulkea yhden isomman lapsen kun kahden kanssa joten ymmärrä ettei mies ihan innoissaan ollut mutta sanoi kuitenkin ottavansa molemmat mukaan. Sä itse vaan jostain keksit tuon! Vai että oikeen ET ANNA miehen ottaa omia lapsia. Syytä vaan itseäsi.

No onko vauva kuinka pieni?

Himpun yli 4kk.

Olisko miehellä nyt sellanen olo, että esikoisen kanssa on helpompaa..kun vauva on aika pieni kuitenkin. Tai ei "uskalla" lähtee molempien kanssa yksin, voi aatella et ei saa hallittua molempia yhtäaikaa? Minkäikänen esikoinen?

Kannattaa ihan kertoa miehelle, että susta tuntuu pahalta..jos muutenkin valikoi esikkoa enemmän.

Olen kyllä kertonut. Mutta mitään muutosta parempaan en ole havainnut. Esikoinen täyttää syksyllä 4v.
Tätä syrjimistä huomaa muissakin asioissa mutta ei kai sille minkään mahda. :/ Ja näin toimii myös isovanhemmat. Esikoinen vetää aina pidemmän korren. :headwall:

Olen kyllä kertonut. Mutta mitään muutosta parempaan en ole havainnut. Esikoinen täyttää syksyllä 4v.
Tätä syrjimistä huomaa muissakin asioissa mutta ei kai sille minkään mahda. :/ Ja näin toimii myös isovanhemmat. Esikoinen vetää aina pidemmän korren. :headwall:

:| Kurjaa...
Jos kuitenkin yrittäisit ajatella, että johtuu vaan siitä että vauva on vielä niin pieni. Imetätkö?
Ja voihan se olla, että kuvittelevat että isompaa huomioimalla ei tule mustasukkaisuutta vauvasta, kun vauva kuitenkin aina huomataan..
Ja voit sillä lohduttautua, että vauva ei sitä vieö huomaa...jos muuttaisivat pikkuhiljaa käytöstään. :hug:

Joopa joo. Just eilen näin kaupassa isän lapsineen (yksin siis lasten kanssa). Hänellä oli kolme noin 4-7 vuotiasta poikaa sekä kärryissä kaksi muuta lasta, joista toinen noin 2 v. ja toinen pikkuvauva. Hyvin pärjäsi.

Ihan tosissaanko sinä ehdotat miehelle, että ottaisi molemmat mukaan kauppaan ja sinä jäisit huilaamaan? Minä en viitsisi edes ehdottaa tuollaista, että nelikuinen riesaksi mukaan. Eiköhän tässä sinua vaivaa jokin, eikä miestäsi.

Alkuperäinen kirjoittaja en taas ymmärrä:

Etköhän sä nyt hieman liiottele? Totta kai se on helpompaa kulkea yhden isomman lapsen kun kahden kanssa joten ymmärrä ettei mies ihan innoissaan ollut mutta sanoi kuitenkin ottavansa molemmat mukaan. Sä itse vaan jostain keksit tuon! Vai että oikeen ET ANNA miehen ottaa omia lapsia. Syytä vaan itseäsi.

No minun mielestäni mies saa lähteä yhden kanssa jos selkeästi mielummin tekee niin. Kyllä minä voin vauvan kanssa olla kotona jos ei mukaan kelpaa. Sitten kun se päivä koittaa että mies itse sanoo lähtevänsä likkojen kanssa johonkin keskenään niin ilomielin saa ottaa molemmat mukaan. Siihen vaan menee varmasti vielä aikaa. Kyllä minäkin hoidan asiat molempien lasten kanssa yhdessä. Usein otan lapset ja koiran mukaan jotta mies saa keskittyä kotona omiin hommiin.
Mutta minun täytyi "alentua" pyytämään että joskos ukkorakas viitsisi ottaa molemmat mukaan eikä siltikään hyvillä mielin sitä olisi tehnyt.
:/
Ja tuossa esikoisen suosimisessa, olen aiheesta aiemminkin kirjoittanut. Eli tämä ei ole ainoa asia missä huomaa tyttöjen välisen eron miehen silmissä. :/

No ehkä se mies ei uskalla edes ehdottaa ottavansa molempia koska sä kuitenkaan et anna niitä mukaan. Siis mä en millään ymmärrä. Jos mies sanoi ottavansa molemmat niin sä kielsit ottamasta vauvaa mukaan ja nyt kuitenkin valitat koska mies ei ottanut vauvaa mukaan!? :headwall: On se v*ttu tarkkaa jos miehellä olikin vahingossa väärä äänensävy tai ilme tai jotain. Sun mielestä ei "tarpeeksi" innostunut. Älä valita jos et kerta antanut vauvaa mukaan. Ehkä mies suosii esikoista koska ei ole edes vielä päässyt tutustumaan vauvaan koska sä aina kiellät sen koska oli taas joku väärä ilme tai muu vastaava? Ehkä mies ei enää muista millaista on olla vauvan kanssa koska isomman kanssa on helpompaa?

En jaksa lainata niin montaa tekstiä, vastailen tähän kaikille kommentoineille mitä vaan muistan =)

Eli kyllä, ollaan mietitty jo ennen vauvan syntymää että on syytä huomoida esikoinen ennen vauvaa jottei hän tuntisi itseään ulkopuoliseksi ja tulisi kovin mustasukkaiseksi ja niin tehtiinkin. Mutta nyt, vauva on ollut osa perhettä jo yli neljä kuukautta ja esikoinen on tottunut siihen. Nyt kai olisi hänenkin aika tottua myös siihen että vauvaakin huomioidaan? Vai eikö vielä? Sitten kun vauva itse ymmärtää , eli vuoden päästä? Miltä esikoisesta sitten tuntuu kun yhtäkkiä vauva saakin myös huomiota kun tähän asti hän on kaiken saanut vaikka vauva onkin ollut talossa?
Olin kai jotenkin kuvitellut että se huomioiminen on tärkeää juuri silloin kun vauva on ihan vastasyntynyt eli n. kuukausi vauvan syntymän jälkeen mutta että sen jälkeen olisi hyvä jo esikoisenkin takia alkaa totuttaa häntä ajatukseen ettei mummien ja pappojenkaan elämä pyöri enää pelkästään hänen napansa ympärillä vaan tämä toinen vauva on ihan yhtä tärkeä. :heart:

Kyllä imetän, mutta vauva saa myös soseita ( jotka nekin minä hänelle annan ). Mies on ihana, leikkii esikoisen kanssa mielellään ja on hyvä isä, en halua kieltää sitä. Mutta minusta tämä toinenkin tyttö ansaitsisi vähän huomiota?
Ja kyllä minä hoidan omat asiani lasten kanssa porukalla, miksi mies ei pärjäisi likkojen kanssa kun joku sitä niin kamalasti kauhisteli?? :o
Ja jos minä johonkin lähden niin otan lapset mukaan jottei minulle tulisi huono omatunto siitä että mies ei saa olla hetkeäkään rauhassa. Nyt kun pyysin kauniisti että joskos hän ottaisi tytöt mukaan niin tuli vähän kurja olo ettei hän viitsinyt sen vertaa. Reissu kestää ehkä puolisen tuntia ja vauva oli just syönyt ja olisi vaunuihin nukahtanut. Eli sekään ei olisi tuottanut ongelmaa. Helpompihan hänen olisi ollut ostoksetkin tuoda kotiin vaunujen alakorissa kuin nyt käsissä?

=)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ehkä se mies ei uskalla edes ehdottaa ottavansa molempia koska sä kuitenkaan et anna niitä mukaan. Siis mä en millään ymmärrä. Jos mies sanoi ottavansa molemmat niin sä kielsit ottamasta vauvaa mukaan ja nyt kuitenkin valitat koska mies ei ottanut vauvaa mukaan!? :headwall: On se v*ttu tarkkaa jos miehellä olikin vahingossa väärä äänensävy tai ilme tai jotain. Sun mielestä ei "tarpeeksi" innostunut. Älä valita jos et kerta antanut vauvaa mukaan. Ehkä mies suosii esikoista koska ei ole edes vielä päässyt tutustumaan vauvaan koska sä aina kiellät sen koska oli taas joku väärä ilme tai muu vastaava? Ehkä mies ei enää muista millaista on olla vauvan kanssa koska isomman kanssa on helpompaa?

Siis minä pyysin että ottaisi tytöt mukaan mutta mies ei ajatuksesta selkeästi innostunut. Sanoin sitten että "älä ota sitten, jätä tytöt kotiin ja käy yksin kaupassa". Sit sanoikin että "no, voinhan minä ne sitte ottaa". Esikoinen halusikin sitten itse lähteä ja lähtikin mukaan. Vauva jäi kotiin koska en halua sysätä "taakkaa" miehen harteille jos hän ei oikeasti ole kiinnostunut ottamaan vauvaa mukaansa. Hyvin me pärjätään täälläkin =) Laitoin vauvan sitten omaan sänkyynsä äsken nukkumaan.
Vaikea selittää mitä tälläkin narinalla nyt sitten ajoin takaa. En todellakaan sitä etten antaisi miehen ottaa vauvaa mukaansa jos hän sitä oikeasti haluaisi.
Mutta niin se vaan on että mies ei taida sitten vaan vielä uskaltaa kun vauva on niin pieni. Vaikka uskalsikin esikoisen kanssa aikanaan :D
Toisaalta, esikoisella on sellainen luonnekin että ottaa kyllä kaikkien huomion itselleen ;)

Kävi vaan ärsyttämään ja marmatin tänne. Ei kummempaa. Ihana isä hän on, varmasti meidän lapsille paras! :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja elli:
Ihan tosissaanko sinä ehdotat miehelle, että ottaisi molemmat mukaan kauppaan ja sinä jäisit huilaamaan? Minä en viitsisi edes ehdottaa tuollaista, että nelikuinen riesaksi mukaan. Eiköhän tässä sinua vaivaa jokin, eikä miestäsi.

Kyllä minäkin lasten kanssa kuljen yhdessä. Jopa niin että otan muuten vaan eläimet ja tytöt mukaan ja lähden päiväksi reissuun että mies saa olla rauhassa ja huilahtaa. Miksi siis minä en saisi ehdottaa että ottaisi vauvankin vaunuihin nukkumaan siksi puoleksi tunniksi mikä heillä reissussa menee? :o

Tuli mieleeni kysyä, että miten itse käyt mieluiten kaupassa, jos valitsemaan pääsee: ihan yksin, molempien lasten kanssa yksin, koko perheellä, vai vain toisen lapsen kanssa yksin? Tai jos viitsit, niin laittaisitko nuo järjestykseen?

Mun järjestykseni olisi 1. yksin, 2. vain toisen lapsen kanssa yksin, 3. koko perheellä, 4. molempien lasten kanssa yksin.

Aika monet kerrat olen siis käynyt koko meidän konkkaronkan kanssa kaupassa, eli minä ja kolme lasta. On se aika työlästä.

Ja vielä tuosta lasten huomioimisesta. Vauvahan ei vielä tuossa iässä ymmärrä sitä, että ei pääsekään mukaan. Joten ei häntä sen vuoksi minun mielestäni tarvitse vielä huomioida.

Alkuperäinen kirjoittaja Perkin Elmer:
Joopa joo. Just eilen näin kaupassa isän lapsineen (yksin siis lasten kanssa). Hänellä oli kolme noin 4-7 vuotiasta poikaa sekä kärryissä kaksi muuta lasta, joista toinen noin 2 v. ja toinen pikkuvauva. Hyvin pärjäsi.

Ei kai kysymys ole aina siitä, että pärjääkö? Tottakai aikuinen pärjää. Mielekkyydestä ehkä?

Kyllä minäkin lasten kanssa kuljen yhdessä. Jopa niin että otan muuten vaan eläimet ja tytöt mukaan ja lähden päiväksi reissuun että mies saa olla rauhassa ja huilahtaa. Miksi siis minä en saisi ehdottaa että ottaisi vauvankin vaunuihin nukkumaan siksi puoleksi tunniksi mikä heillä reissussa menee? :o

Niinhän sä ehdotit. Ja mies sanoi ottavansa. Mutta ilmeisesti ei tarpeeksi innostuneesti joten ei saanutkaan sitten enää ottaa vauvaa mukaan. Mun mielestä saisit valittaa ja syystäkin jos miehesi olisi kieltäytynyt ottamasta vauvaa mukaan. Mutta vaikka hän ei ollutkaan "innostunut" niin olisi kuitenkin ottanut vauvan mukaan. Joten miksi et vaan antanut vauvaa mukaan ja nauttinut omasta rauhasta?

Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins tallustamassa:
Tuli mieleeni kysyä, että miten itse käyt mieluiten kaupassa, jos valitsemaan pääsee: ihan yksin, molempien lasten kanssa yksin, koko perheellä, vai vain toisen lapsen kanssa yksin? Tai jos viitsit, niin laittaisitko nuo järjestykseen?

Mun järjestykseni olisi 1. yksin, 2. vain toisen lapsen kanssa yksin, 3. koko perheellä, 4. molempien lasten kanssa yksin.

Aika monet kerrat olen siis käynyt koko meidän konkkaronkan kanssa kaupassa, eli minä ja kolme lasta. On se aika työlästä.

Ja vielä tuosta lasten huomioimisesta. Vauvahan ei vielä tuossa iässä ymmärrä sitä, että ei pääsekään mukaan. Joten ei häntä sen vuoksi minun mielestäni tarvitse vielä huomioida.

:D Ei tietenkään sen takia olisi vauvaa tarvinut mukaan ottaa että vauva kokisi saavansa huomiota :D
Ehkä ajattelin että kun kerran minäkin hoidan asiani lasten kanssa, vaikka mies olisi kotonakin niin otan lapset jostain syystä mukaan. Ajattelen että miehestä on mukava hetki hengähtää eikä ne lapset niin suuri taakka minulle ole ettenkö pärjäisi pankissa/kaupassa tai apteekissa käynnin ajan vaikka mies löhöilisikin sen ajan kotona sohvalla =)

Minä varmaan lähtisin kauppaan mieluiten yksin, sitten perheen kanssa ja sitten lasten kanssa. Varmaan molempien lasten kanssa ihan jo senkin takia että saisin tavarat vaunuihin kun kävellen kuitenkin käytäisiin. Mutta ne käynnit että minä olen yksin kaupassa on ihan todella harvinaisia. Varmaan viis kertaa esikoisen syntymän jälkeen :D Eikä se haittaa minua ollenkaan. Enemmänkin ärsytti se kun mies tietää ja itse aina valittaa kun minä en osaa pyytää apua ja nyt nätisti kysäsin niin ei se sitten ollutkaan hyvä idea.

Niiiiin vaikea selittää mitä ajan tällä aloituksella takaa.
Ja kun tätä vauvan "varjoon jättämistä" tapahtuu muutenkin.
Muutama viikko sitten esikoinen suuttui kun ei saanut tehdä jotain tyhmyyttä. Alkoi itkeä. Istuttiin kaikki lattialla ( vauva jumppamatolla ja me muut vieressä lattialla ) ja mies pyysi esikoisen syliinsä kun tämä itki kun minä kielsin. Viisi minuttia tekoitkua oli jo vääntänyt miehen sylissä kun minun puhelin soi keittiössä missä oli latauksessa ja minä menin vastaamaan. Neuvolasta soitettiin. Vauva alkoi itkeä ja mies vaan piti komentamisesta loukkaantunutta esikoista tiukasti sylissään joka tekoitkua tyyliin "äää, ääää, äää" väänsi eikä voinut ottaa vauvaa jonka itku meni jo hysteeriseksi syliinsä kun "ei kädet kuulemma riitä joka paikkaan" :headwall:
Kun sain puhelun päättymään niin tulin sitten hakemaan vauvan syliini.
N. viikko sitten istuttiin esikoisen kanssa sohvalla ja hassuteltiin. Vauva taas lattialla jumppamatolla leikkimässä. Mies istui yhtä pitkän matkan päässä jumppamatosta kuin me tietokoneella.
Koiranpentu on hirmu kiinnostunut vauvasta ja tuli ja hyppäsi ihan vauvan viereen ja haukahti, vauva alkoi itkeä ja mies vaan istui tuolilla ja katsoi itkevää vauvaa. Minä odotin hetken ja kun mies ei mitään tehnyt niin siirsin esikoisen pois sylistäni ja otin vauvan taas.
Ja n. vartti ennen tätä koira hyppäsi esikoisen niskaan ja sai sellaisen saarnan että oksat pois. Ja esikoinen tietysti pääsi syliin vaikka ei alunperin edes itkenyt. Alkoi kuitenkin itkeä siitä säälin määrästä mitä mieheltä sai "voi, mihin sattu, katotaan tuliko jälki" jne.
:kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Niinhän sä ehdotit. Ja mies sanoi ottavansa. Mutta ilmeisesti ei tarpeeksi innostuneesti joten ei saanutkaan sitten enää ottaa vauvaa mukaan. Mun mielestä saisit valittaa ja syystäkin jos miehesi olisi kieltäytynyt ottamasta vauvaa mukaan. Mutta vaikka hän ei ollutkaan "innostunut" niin olisi kuitenkin ottanut vauvan mukaan. Joten miksi et vaan antanut vauvaa mukaan ja nauttinut omasta rauhasta?

Juuri sen takia että jos mies olisi asiasta innostunut ei minun olisi tarvinut ajatella että "voi että, oisinhan minä voinut vauvan kanssa olla niin mies olisi päässyt helpommalla"
;)
Mutta kun ei ollut järin innostunut niin ajattelin että mene sitten ilman vauvaa :D

eikai se nyt ole mtn esikoisen lellimistä ja kuopuksen syrjimistä jos ottaa mielellään kauppaan ym mukaan 4ween ja jättää kotiin 4kkoon!!!! ei 4kkoon paikka ole meluisilla turuilla ja toreilla jos ei ole aivan pakko. 4kkoon on parasta olla kotona rauhassa nukkumassa ja syömässä tissiä. ja 4wee taas saa yksityishuomiota kun saa olla yksin mukana eikä ole kotona sit uhmiksena rissaamassa ja kiukuttelemassa. mun mielestä harvinaisen viisas mies sulla kun ymmärtää et 4wee isän mukaan kauppaan ja 4kk jää äidin kainaloon kotiin.

miehenä haluaisin sanoa, että _vähän_kyllä_tulee vedatyksenkin makua, jos ensin pohjustetaan koko perheenä lähtoä, ja sitten kelkka käänetäänkin niin, koko hela hoito jäisikin satapros toisen kontolle.

siis ohan siinä TÄYSIN eri asioista kyse, ei ihme että naama veenääähtääää-äh!

Alkuperäinen kirjoittaja miesi:
miehenä haluaisin sanoa, että _vähän_kyllä_tulee vedatyksenkin makua, jos ensin pohjustetaan koko perheenä lähtoä, ja sitten kelkka käänetäänkin niin, koko hela hoito jäisikin satapros toisen kontolle.

siis ohan siinä TÄYSIN eri asioista kyse, ei ihme että naama veenääähtääää-äh!

No vedätyksestä sentään ei ollut kyse ollenkaan! Pakko myöntää että väsyttää kun vauva edelleen syö kolmesta neljään kertaan yössä ja siinä välissä mies sekoilee unissaan :D Eli luultavasti olisinkin oikaissut itseni nokosille :p
Nyt on koko porukka taas kotona, eikä siinä sitten mitään.

Yhteistyössä