Mikä tuota lasta vaivaa?!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt tähän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt tähän

Vieras
Joka ikinen ilta kiukuttelee, eikä kuuntele yhtään mitä sanon. Näin on ollut jo monta vuotta, on nyt 6-vuotias. Nytkin jouduin poistaa tytön makuuhuoneesta kun ei käyttäytynyt. Nukkuu siskonsa kanssa mun kanssa samassa huoneessa, kumpikaan ei halua nukkua ilman äitiä. Se ei sinänsä ole ongelma, vaan se ettei sisarensa voi mennä nukkumaan rauhassa, enkä mäkään joka oon kärsinyt jo vuosikaudet unettomuudesta. Isänsä kanssa ollaan erottu, yhtenä syynä siihen oli ettei välittänyt tästä(kään) asiasta. Pelottaa ottaa yhteyttä perheneuvolaan tms., pelkään että mua vaan syytettäis jostain! Oon niin väsynyt näihin levottomiin iltoihin, muutenkin uuvuttaa kun en saa nukuttua kunnolla ja kaiken vastuun kannan yksin

Äiti on ilmeisesti kovin rakas! Uskon että hakee huomiotasi vain... Meillä oli kans kiukuttelua aika paljon juuri samanikäisellä ja kaikki meinasi mennä riidaksi kunnes tajusin antaa hyvänlaatuista huomiota päivällä enemmän. Eli ollaan tehty yhdessä kaikkea kivaa nyt enemmän ja olen kehunut hyvästä käytöksestä! Riidat väheni ja illalla haluaa vaan antaa useamman pusun äidille!

Voi olla että lapsia pelottaa nukkua huoneessaan. Mitäpä jos nukkuttaisit heidät ja puhut heidäkanssaan peloistaan ja vähitellen siirtäisit lapsia nukkumaan omaan huoneeseen?
Huomiota lapset myöskin varmasti hakevat, koita antaa kummallakkin myös erillistä aikaa ja positiivista huomiota hyvästä käytöksestä. Rajat tuovat lapselle myös turvaa, me taas juuri se tässä viime viikolla todettiin ;)

Yhteistyössä