Mikä tuota koiraa vaivaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omistaja ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Omistaja ihmeissään

Vieras
Kohta 4v kultsunarttu ja kohta 5kk vanha kissapoika. Kissa ei juuri ole moksiskaan, mutta tuo koira. Ei kehtaa katsoa kissaan päin, tunkee vaan päätään ihmisen syliin piiloon tai jonnekin nurkkaan. Uikuttaa hassusti ja värisyttää alaleukaansa, pitää ihme ääntä. Möyhii petiään ja koettaa kaivautua jonnekin maan alle kun kissa tulee lähelle. Siis mitä? Pelkääkö se kissaa vai mikä ihme sitä vaivaa? Yrittää olla pelottelematta kissaa, ei tee äkkiliikkeitä eikä mitään, mutta ei näköjään tunne oloaan ihan mukavaksi muuten. Miten noita pystyy koskaan totuttaa toisiinsa, kun koira sekoaa täysin kissan läsnollessa?

Kuinkas kauan kissa on ollut teillä? Kyllä se todennäköisesti kuukauden päästä on jo kaikki ihan mallillaan. Jos ei, mene vaikka eläinlääkärille puhumaan. Ette kai te keskity liikaa siihen kissaan? Hoivatkaa lemmikkejänne tasapuolisesti. Älkää paijatko koko päivää toista ja jätä toista eläintä yksin. Eiköhän tuohonkin ongelmaan löydy apu, kunhan vain tekee jotain.

meillä ainakin meni tosi pitkään että koira edes tajusi mikä kissa on. tuijotti, haukotteli, haisteli, pakeni, haukahteli, innostui, nuoli kissan märäksi, uikutti, haukotteli... kissa meni vaan karkuun sohvien alle ja tuijotteli. Helpompi kuitenkin noinpäin, meillä edelleenkin toinen kissa pitää pitää erillään koirasta kun kissa haluaisi vain repiä koiran naaman irti, vaikka muuten onkin ihana kissa. Sun pitää vaan koittaa viettää aikaa niiden kanssa ja rauhoitella ja palkita koiraa kun on rauhallisesti. Ja kannattaa tosissaan ottaa yhteyttä johonkin hyvään kasvattajaan hyvien neuvojen saamiseksi.

Olisko mahdollista että tutustuisivat vain välillä, siten että välillä koira voisi rentoutakin ja saisi nuusia esim. kissan makuu paikkaa.. Ei ainakaan väkipakolla, omaa tahtia vain siis sen arimman mukaan..

Alkuperäinen kirjoittaja kk:
Olisko mahdollista että tutustuisivat vain välillä, siten että välillä koira voisi rentoutakin ja saisi nuusia esim. kissan makuu paikkaa.. Ei ainakaan väkipakolla, omaa tahtia vain siis sen arimman mukaan..

Näin mä oon tehnytkin. Alkuun käytin kissaa koiran luona lyhyitä hetkiä kerrallaan. Pikkuhiljaa pitempiä aikoja, ja nyt oon päästänyt ne jo keskenään samaan huoneeseen mutta oon itse ollut paikalla. Kissa tuntuu rohkealta, ajattelin että huomenna voisin antaa niiden olla keskenään, toki jätän oven auki niin että oon kuulolla tapahtumista ja pääsen tarvittaessa väliin.
Tasapuolisesti noiden kanssa on oltu, mutta vielä alkuun oon pitänyt noita erillään kun koira reagoi noin.

Yhteistyössä