mikä tulehdus kyseessä kun haisee sillille....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nolo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
ei haise sillille...ei hiiva.

auttaa se muihinkin tulehduksiin kun vain hiivaan. ainakin pakkausselosteen ja päivystävän lääkärin mukaan.. mulle sanottiin päivystyksessä että jos canesten ei tehoo niin sit uusiks lääkäriin

canesten on kyllä vaan hiivaan mut laita sitäkin sitten ees...

Mä kyllä en suosittele.Ihan maitohappobakteereita ja mahd nopeeta valkovuodosta testi se kertoo mikä kyseessä.

SIllipimpassa yleensä on epäspesifi emätintulehdus.Ja vaatii sen Flagyl kuurin...
Oon papoja ottanut yli 500 kpl..haju tuli ikävän tutuksi.ja sen hoito.

canesten on kyllä vaan hiivaan mut laita sitäkin sitten ees...

Mä kyllä en suosittele.Ihan maitohappobakteereita ja mahd nopeeta valkovuodosta testi se kertoo mikä kyseessä.

SIllipimpassa yleensä on epäspesifi emätintulehdus.Ja vaatii sen Flagyl kuurin...
Oon papoja ottanut yli 500 kpl..haju tuli ikävän tutuksi.ja sen hoito.

sairaalapäivystyksessä ei sitten taida lääkäri tietää mistään mitään kun sanoo että se tehoaa eilaisiin emätintulehduksiin joista yksi on hiiva. tosin en sitten tiedä että minkä sortin tulehdus on jos on pelkkä haju. mulla ollut sekä kohtutulehdus että emätintulehdus ja hiivakin joskus (ei samaan aikaan) kaikkien oireena ollu keltanen vuoto, paha haju. jos ei ennen samanlaista sairastanu niin käsittääkseni pitäs mennä lääkärin kautta vaikka oliskin reseptivapaa lääke

NSV:n tärkein oire on harmahtava, kohtalaisen runsas valkovuoto, johon liittyy epämiellyttävä haju. Siihen saattaa liittyä myös ulkosynnytinten kutina. Haju on usein potilasta eniten haittaava oire. Se on tyypillinen tympeä kalan haju, joka usein havaitaan voimakkaimmin yhdynnän jälkeen.

EPÄSPESIFINEN EMÄTINTULEHDUS eli SEKABAKTEERITULEHDUS (eli Nonspecific vaginitis =NSV eli Bakteerivaginoosi =BV) Epäspesifinen emätintulehdus, josta tässä käytetään lyhennettä NSV, on usean, emättimen normaalikantaan kuuluvan mikrobin lisääntymisestä syntynyt infektio. Tällainen emätintulehdus on hyvin yleinen, sen osuus kaikista emätintulehduksista on jopa puolet. Altistavina tekijöinä pidetään yhdyntöjä ja kierukkaehkäisyä. Ehkäisypillereillä ei vaikutusta ole.

NSV:n laboratoriotutkimuksessa etsitään valkovuotonäytteestä ns. clue-soluja. Ne ovat emättimen epiteelisoluja, joihin on takertunut runsaasti pieniä bakteereita.

NSV:n hoitoon käytetyt lääkkeet ovat reseptilääkkeitä. Lääkeaineena on metronidatsoli tai klindamysiini, joita voidaan käyttää tabletteina suun kautta tai emätinpuikkoina. Metronidatsolikuurin aikana ei pidä käyttää alkoholia, sillä se voi aiheuttaa pahoinvointia.

Sivulöydöksenä todettua oireetonta NSV:tä ei tarvitse hoitaa. Miehen hoito ei yleensä ole tarpeen.

http://www.yths.fi/netcomm/viewarticle.asp?path=8,21,2476,2517&article=1967&index=A&page=1

Mut ei se välttämättä ole tulehduskaan. Mulla otettiin kaiken maailman testejä, mut mitään tulehdusta ei löytynyt. Tosin olen kyllä raskaana, et limakalvot on kuivat, niin se voi jo itsessään aiheuttaa pahan hajun.

Alkuperäinen kirjoittaja hiiva ei haise:
NSV:n tärkein oire on harmahtava, kohtalaisen runsas valkovuoto, johon liittyy epämiellyttävä haju. Siihen saattaa liittyä myös ulkosynnytinten kutina. Haju on usein potilasta eniten haittaava oire. Se on tyypillinen tympeä kalan haju, joka usein havaitaan voimakkaimmin yhdynnän jälkeen.

EPÄSPESIFINEN EMÄTINTULEHDUS eli SEKABAKTEERITULEHDUS (eli Nonspecific vaginitis =NSV eli Bakteerivaginoosi =BV) Epäspesifinen emätintulehdus, josta tässä käytetään lyhennettä NSV, on usean, emättimen normaalikantaan kuuluvan mikrobin lisääntymisestä syntynyt infektio. Tällainen emätintulehdus on hyvin yleinen, sen osuus kaikista emätintulehduksista on jopa puolet. Altistavina tekijöinä pidetään yhdyntöjä ja kierukkaehkäisyä. Ehkäisypillereillä ei vaikutusta ole.

NSV:n laboratoriotutkimuksessa etsitään valkovuotonäytteestä ns. clue-soluja. Ne ovat emättimen epiteelisoluja, joihin on takertunut runsaasti pieniä bakteereita.

NSV:n hoitoon käytetyt lääkkeet ovat reseptilääkkeitä. Lääkeaineena on metronidatsoli tai klindamysiini, joita voidaan käyttää tabletteina suun kautta tai emätinpuikkoina. Metronidatsolikuurin aikana ei pidä käyttää alkoholia, sillä se voi aiheuttaa pahoinvointia.

Sivulöydöksenä todettua oireetonta NSV:tä ei tarvitse hoitaa. Miehen hoito ei yleensä ole tarpeen.

http://www.yths.fi/netcomm/viewarticle.asp?path=8,21,2476,2517&article=1967&index=A&page=1

juuti tää.hiiva ei todellakaan haise kalalle vaan on kokkareinen ja kutiseva tulehdus.
Ja en tiiä mitä lääkäri sitten tiesi tai ei tiennyt.mut tätä hain.

Alkuperäinen kirjoittaja hiiva ei haise:

juuti tää.hiiva ei todellakaan haise kalalle vaan on kokkareinen ja kutiseva tulehdus.
Ja en tiiä mitä lääkäri sitten tiesi tai ei tiennyt.mut tätä hain.

jep.. saa lääkäri suksia suolle.. ei suostunut ottamaan mua vastaan oireilla: paha haju, keltainen valkovuoto. huom ei kutinaa

Hoitajan kautta vaan laitto viestin mulle että hiivalääkettä :kieh:

voehan paska, mie inhoon käydä lääkärillä noissa tutkimuksissa...
mutta pakko kait se on ku tuo nsv kyllä kuullostais hyvinkin oikealta.. prkl.. en tykkää.. ikinä ennen ei oo ollu mitään tollasta

Ymmärrän tilanteesi nolo! Itellä tuli joskus toi kaamee hajutulehdus ja se oli just toi epäspesifi emätintulehdus johon auttoi Flagyl kuuri. Tosin se sama sillioireilu tuntuu sen jälkeen uusiutuvan helposti tai ainakin yhdyntöjen ja kuukautisten jälkeen herkemmin. Oiskohan sitten joku bakteeritasapaino pielessä? Ei ole tosiaan kiva mennä lääkärille näissä asioissa :( Olen kans koittanu noita luonnonkuureja ainakin estämään uusimista. Maitohappobakteerit varmaan hyvä idea. Joskus olen laittanut jugurttiakin yöksi tonne käytävään muhimaan...

Mut joo, ei ole helppoa tämä naisen elämä :(

niin siis mikä kyseessä ja mikä siihen auttaa...

Aina nainen sillille haisee jos ei just o pessy värkkiään. Ei auta pillun yläosan hajuihin mitkään emätinlääkkeet. Ei se värkki sieltä emättimestä terveenä juurikaan haise vaan just se yläosa klitan vierestä. Siihen hajuun ei auta kun pesu ja nykyään kun kielletään saippuaa sinne laittamasta ni ei lähe hajut ollenkaan. Lievenee tietysti vedelläkin.

Yhteistyössä