Mikä teidän kodin siisteystaso on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras123"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on sotkuista. Imuroidaan kyllä, ja pestään lattioita ja vessoja, mutta silti tavaraa riittää... Meitä on siis viisi, ja asunnossa 2 makuuhuonetta, että eipä tähän auta, kuin muutto. Sitä on aina helpompi arvostella vierasta kotia, kuin omaa. Omassa kodissa silmä on tottunut vaan joihinkin juttuihin, eikä niihin kiinnitä niin kovin huomiota, mutta vieraassa kodissa sitä huomaa kaiken vähänkin erikoisen.

Meillä on aina siistiä ja puhdasta, joka päivä kun siivoaa vähän ei sotkua ehdi tulla. Leluja lapset ei tuo pois omasta huoneestaan, eli eivät levitä koko asuntoa lelujen valtaan. Ehkä meillä on liiankin siistiä, mulle on sanottu että meillä on aina niin siistiä ihan kuin jostain sisustus lehdestä meidän koti ettei meinaa uskaltaa pullaa syödä pöydässä ettei murusta!!

Harvoin minua haittaa toisten kodin sotkuisuus. Ellei sitten ole eläimestä tulleita karvapalloja joka paikassa. Silloin on haittaa enemmänkin astman kannalta. Ei haittaa muuten.

Tässä on syy miksi meille ei voi ykskään pahasti allerginen tulla...Mä en saa mitenkään tätä kämppää karvattomaks vaan aina jostain se karvapallo livahtaa esiin vaikka just olisin imurin laittanut kaappiin.. :( Tosi inhottavaa..

meillä on yleensä siistiä, päällisin puolin :D en kestä sekasotkua ympärillä, tietty lapsen lelut sun muut on pitkin olkkaria esim mutta nekin saa illan päätteeks kerättyä helposti leikkimatolle. sitten taas jotku kaapit saattaa olla täynnä tavaroita yms krääsää ja niitä ei jaksa siivota. mutta parempi kaapeissa kun ympäri asuntoa :D

Tuo ominaisuus minulta puuttuu kokonaan eli en siivoa vieraita varten oikeastaan koskaan (ellei sitten ajattele, että on vieraita varten, jos esim viikonlopuksi lapsia vahtimaan tulevien appivanhempien urakkaa haluaa helpottaa sillä, että tekee kotityöt alta pois) ja se taitaa olla melkoinen onni, koska meillä käy melkein päivittäin ennalta ilmoittamatta edes joku...

Olisi varmaan aika stressaavaa, jos jokaista kulkijaa varten pitäisi olla paikat paraatikunnossa.
:)

jos kämppä on perussiisti ei tarvii tehdä juuri mitään ennen vieraita. mutta oon käynyt kodissa missä tiedettiin että ollaan lasten kanssa tulossa ja lattoilla lojui käytettyjä vaippoja, eteisessä kissapaskaa ja koko keittiö oli täynnä tiskii..ja sitä oli muuallakin kämpässä. olkkarin pöydällä pari päivää vanhaa jugurttia, ruokajämiä pöydän alla...jatkanko?

Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;24474859:
jos kämppä on perussiisti ei tarvii tehdä juuri mitään ennen vieraita. mutta oon käynyt kodissa missä tiedettiin että ollaan lasten kanssa tulossa ja lattoilla lojui käytettyjä vaippoja, eteisessä kissapaskaa ja koko keittiö oli täynnä tiskii..ja sitä oli muuallakin kämpässä. olkkarin pöydällä pari päivää vanhaa jugurttia, ruokajämiä pöydän alla...jatkanko?

Masennusta perheessä?
Se tulee ekana mieleen...

mäkin oon käyny kodissa jossa kesäisin kärpäsillä on bileet kun ruuantähteitä JOKA puolella, samoin kissanpaskaa ja koiran ja kisunkarvaa joka puolella. Samoin likaisia ja puhtaita vaatteita jne jne jne.
Siinä meni vähän raja että tänne en tahtois enää tulla, vaikka yleensä en välitä minkälaisessa kaaoksessa muut eläis.

Riippuu ihan päivästä. Tosin suurin ongelma lienee pienet tilat.

Tälläkin hetkellä näyttää siltä, että kotimme on kaatopaikka, koska toinen pyykinkuivausteline on lastenhuoneessa ja toinen olohuoneessa. Miksei ihmisellä voi olla kunnollista kodaria :snotty:

Likasta meillä ei ole.Sekasta kyllä.Mutta se tuntuu niin hemmetin turhalta kun selkäs käännät ni taas joku repii jotain romuja jostain leviäksi |O Tänään olen kerännyt tavaroita,siistinyt tiskipöydän,laittanu pyykkejä ja imuroinut.Näkyykö se missään??!! EI!:kieh:

musta lelut ei ole sotkua. lastenhuoneessa saa räjähtää vaikka pommi lelujen muodossa joka päivä, mutta iltaisin lapset siivoaa sen.
Ovat oppineet pikkuhiljaa siihen että kannattaa lopetettu leikki raivata pois JOS sitä ei jatketa ettei oo illalla iso sotku ;)

Meillä on niin siistiä,kuin minä jaksan/haluan! Enimmäkseen siis siistiä meillä,mä siivoan vessaa vähän väliä/tarpeen mukaan..sama koskee lattioita ja esim. olkkaria,keittiötä.Pidän silti kiinni vielä siivouspäivästä viikossa,jolloin äijä saa viedä lapsen ulos,että saan rauhassa käytellä vehkeitä kotona ja "räyhätä" täällä..;)

[QUOTE="Vieras";24474825]Meillä on sotkuista. Imuroidaan kyllä, ja pestään lattioita ja vessoja, mutta silti tavaraa riittää... Meitä on siis viisi, ja asunnossa 2 makuuhuonetta, että eipä tähän auta, kuin muutto. Sitä on aina helpompi arvostella vierasta kotia, kuin omaa. Omassa kodissa silmä on tottunut vaan joihinkin juttuihin, eikä niihin kiinnitä niin kovin huomiota, mutta vieraassa kodissa sitä huomaa kaiken vähänkin erikoisen.[/QUOTE]

Tuo on kyllä totta, että pieni asunto tekee sotkuisen olon. Meitäkin viisi ja kaksi makuuhuonetta. Tavara ollaa tässä viimeisen 1,5 vuoden aikana vähennetty ihan minimiin. Ei ole paikkaa mihin laittaa ja on niin sotkuista sitten, jos ripottelee mihin sattuu. Kovin työlästäkin on pitää siistinä, kun olkkari toimii myös meidän vanhempien makuuhuoneena, pyykinkuivaushuoneena ja miehen harrastehuoneena. Lisäksi kaksi isoa koiraa, joista lähtee karvaa. Kyllä tässä on työtä. Päivittäin sitä toivoo, että olispa pari huonetta lisää, jonne piilottaa tavaraa.

Melko siistiä meillä yleensä on. Välillä pääsee kuitenkin sotku yltymään ja lastenhuone on usein kaaoksen vallassa.

asuin lasten (2) ja eksän kaa kaksiossa. Mahduttiinhan me mutta ahdasta tosiaan oli ja sen takia oli siivoominen hankalaa.
Nyt asun lasten kanssa kolmiossa, asuintilaa 30m2 enemmän. Ja sen huomaa, siistin ilmeen saa paljon vähemmällä.

Meillä ei ole likaista mut lasten tavaroita päiväaikaan hujan hajan. Lehtiä tms. en siedä pöydille kasaantuvan ja tiskit aina tiskattu. Wc ja kph peruspuhtaat, ainakin yritän niin ne pitää. Eteinen on liian pieni, siellä ei pysy mikään järjestyksessä :(
Nolona myönnän etten pysty lähellekkään äitini huushollin pitoa, oli hänellä 3 kolme lasta ja "hieman" erilaiset asuinolosuhteet silti koti oli aina puhdas, siisti, kotoinen :heart:

Meillä sellaista normaalia, koiran takia siivotaan kerran viikkoon kunnollisemmin ja järjestellään tarpeen mukaan. Imuri käy melkein joka toinen päivä. Mutta jonkun oikein siisteysintoilijan mielestä meillä voi aika suurpiirteistäkin... Nyt ollaan muuttamassa isompaan, joten säilytysjärjestelmiä yms. tulee enemmän ja aika moista inventaariota tässä on tehty; tyyliin yksi laatikko mukaan, yksi varastoon ja yksi kirppikselle :)

Tuttavani luona taas on - melkein vois sanoa että likaista, siivoavat varmaan kerran kuussa.

Nyt muuttolaatikoiden keskellä oikein kaipaan sitä joka viikkoista siivousfiilistä, kun saa kaikki tavarat paikalleen, puhtaat matot lattiaan, vaikka kukkia maljakkoon, suklaata ja kahvikupin....