Mikä tauti vois olla, jos jalat on aamuisin kipeät ja jäykät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tikku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tikku

Vieras
Mulle on tullut mieleen vain lastenreuma (lapsi kyseessä), keliakia ja leukemia.

Voisko olla jotain lievempää?

Huomenna soittelen lääkäriaikaa,
mutta kauheena tekee mieli etsiä tietoa kaikesta...

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Ekana tulee mieleen reuma. Miksi keliakiaa tai leukemiaa ajattelet?

Itselläni oli lapsena järkyttävät jalkakivut ja oli todettiin muutamaa vuotta myöhemmin keliakia.

On myös kauheasti mustelmia jalassa, ennen olen ajatellut että johtuu siitä kun on poika ja raisu leikeissään, mutta mutta... Mikä on syytä ja seurausta?

mulla itsellä nivelreuma oireilee juuri noin että aamulla päkiät ovat arat ja päivän mittaan kipu helpottaa jonkin verran. En tieä kuitenkaan oireileeko lapsilla samalla tavalla?? Toivottavasti ei ole ainakaan reumaa, vaikka onhan tähänkin hyvät lääkkeet nykypäivänä.

Alkuperäinen kirjoittaja gille:
miten nukkuu?
Itsellä aina jalat mustelmilla ja kipeinä kun pyörin ja potkin seiniä unissani.

No aika huonosti toisinaan, mutta ei kyllä potki seiniä- olen herkkäuninen. Mutta on aika nopsa juokseen, mutta kaatuilee, niinkuin olen ajatellut olevan tavallista pikkupojille

Meillä tyttö alkoi ontumaan jalkojaan aamuisin. Vietiin lääkäriin kun huomattiin nilkan olevan turvoksissa. Lääkäri ei osannut vielä silloin epäillä mitään vakavaa, mutta viikkoa myöhemmin molemmat polvet turposivat, niin sitten saatiin lähete yliopistolliseen sairaalaan. Siellä tyttö sai 3-vuotislahjakseen lastenreumadiagnoosin.

Tarkkaile lapsesi nivelten lämpötilaa muuhun vartaloon nähden. Kuumotus nivelissä on merkki tulehduksesta, vaikka näkyvää turvotusta ei olisikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja joooo:
Meillä tyttö alkoi ontumaan jalkojaan aamuisin. Vietiin lääkäriin kun huomattiin nilkan olevan turvoksissa. Lääkäri ei osannut vielä silloin epäillä mitään vakavaa, mutta viikkoa myöhemmin molemmat polvet turposivat, niin sitten saatiin lähete yliopistolliseen sairaalaan. Siellä tyttö sai 3-vuotislahjakseen lastenreumadiagnoosin.

Tarkkaile lapsesi nivelten lämpötilaa muuhun vartaloon nähden. Kuumotus nivelissä on merkki tulehduksesta, vaikka näkyvää turvotusta ei olisikaan.

Kiitos tästä vastauksesta!

Voimia teille!

Yhteistyössä