Mikä tätä naista (vai parisuhdetta?) vaivaa? (sori, vuodatus)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
Mulla on kaveri. Sillä on lapsi ja aviomies. Ovat olleet yhdessä alle 5 vuotta.

Kaveri alkoi pommittaa minua ja muutamaa muuta ystävääni viime lauantaina. Että nyt pitää lähteä viihteelle perjantaina (siis eilen). Ei olisi oikein kellekään sopinut, mutta koska niin jänkkäsi, minä ja yksi muu kavereista saatiin järkättyä, että lähdetään.

Mentiin sitten syömään ja baariin. Oli ihan kivaa. Selvisi, että kaveri oli halunnut niin kiihkeästi lähteä just nyt viihteelle, kun sen miehellä on tänään pikkujoulut (työpaikan, nainen ei voi mennä). Että tasa-arvon vuoksi pitää hänenkin nyt sitten päästä viihteelle.

No, oli sitten ihan mukavaa ja siirryttiin anniskeuluravintolaan ruokapakasta, kunnes kaveri yhtäkkiä sanoi kahdentoista maissa, että nyt hän lähtee kotiin. Oli just tosi kivaa, joten toisen kamun kanssa ihmeteltiin, miksi. Kaveri sanoi, että yhdeltä pitää olla kotona. Mieskin tulee yhdeltä pikkujouluista. Muuta syytä kuin tämä outo "sopimus" ei ollut.

Rupesi ketuttamaan! Hirveä säätäminen mulla ja toisella kaverilla, että päästään ravintolaan tämän yhden kanssa ja miksi: koska hän haluaa jotakin yltiö tasa arvo juttua! Vai mitä hemmettiä tämä on? Ei minusta ainakaan ystävyyttä!

No, tänä aamuna siltä tuli viesti, että oli kivaa ja lähdetään tammikuussa Tallinnaan. Kysyin, miksi just tammikuussa ja miksi just laivalle, sanoi kaveri, että koska miehellä on tammikuussa työkeikka viikonloppuna Tallinnaan... Arvaa, kuka EI lähde!

Mikä hitto ihmisiä vaivaa? Vai olenko itse vain kapeakatseinen ja tyhmä kun en ymmärrä?

No en mäkään kyllä tollasta ymmärrä. Siis joo, tasapuolista pitää menojen olla, mutta että noin millilleen ja just samaan aikaan? En pystyis tohon.

Meillä mennään kun siltä tuntuu ja niin kauas ja kauan kun siltä tuntuu. Ei niin, että kellotettais, että sä tulit kolmelta kotiin, kun itse viimeks tulin heti leffan jälkeen :O

Veikkaampa elämän kokemukseni perusteella, että taustalla on sairaalloista mustasukkaisuutta. Siis tällä naisella. Se selittäis aika paljon. On ehkä yrittänyt estää miestä menemästä, mut ei oo onnistunut ja sit järkkää tämmösen shown pystyyn.

Jos ollaan tasaarvoisia niin ei sitä nyt toinen juhli yli yhden, kun toinen tulee yhdeltä, et taida itse olla tasa-arvoisessa suhteessa...

Hä? Tätä mä en just ymmärrä.

Onko se parisuhde, jos siellä pitää kynsin hampain pitää kellontarkasti kiinni omista oikeuksistaan kuin jossain työpaikan yt-neuvotteluissa?

Eikös parisuhde ole parisuhde, jossa osapuolet lähtökohtaisesti kohtelevat toisiaan kunnioittavasti?

Jos mulla on pikkujoulut, minä menen ja olen niin pitkään kuin haluan. Toki asioista ilmoitetaan ja lapsiperheessämme sovitaan ja jos on muutakin, mahdollisesti neuvotellaan, mutta mitään lupaa ei tarvitse kysyä. Ja jos mies haluaa mennä jonnekin, hän menee. Eikä se tarkoita sitä, että minä sanelisin jotain kotiintuloaikoja miehelle tai hän lähtisi mielenosoituksellisesti vastavuoropikkujouluihin vain ja ainoastaan tasa-arvon toteutumisen vuoksi.

Minusta tällainen on kumppanuutta ja parisuhde.

• Tykkää
Reactions: moekoe
Ei välttämättä mikään. Nainen ehkä puolisonsakin vain ajattelee ainakin tuosta asiasta eri tavalla kuin aloittaja. Mikä ihmisiä vaivaa että kaikki muiden tekemiset pitää analysoida noin tarkaan ja hakemalla hakea niistä jotakin ongelmaa? En varmasti itsekään lähtisi reissuun jos se ei mitenkään sovi suunnitelmiin, mutta minua ei mitenkään haitaa vaikka ystävä haluaisi lähteä samaan aikaa kuin puolisonsa vaikkakaan ei yhdessä tämän kanssa vaan esim. ystäviensä.

Olikohan kyseessä nyt enemmänkin ap:n kaverin lapsellisuus, kateellisuus ja kostohalut miehelleen? Ja käyttää ystäviään nälviäkseen miestään ja osoittaakseen tälle että kyllä HÄNELLÄKIN on sosiaalinen elämä miehensä ulkopuolella?

Kyllä mutta jos kaveri pyytää mua risteilylle ni ei mun Eka kysymys oo että miksi

Tässä tapauksessa tosiaan kysyin "miksi just tammikuussa ja miksi just laivalle" (ollaan ennen lapsia oltu usein tyttöporukalla mökillä pohjoisessa hiihtoreissulla tammikuussa, joten se olisi ollut minusta luontevampaa). Ja kaverini ei ole koskaan pitänyt laivoista.... Ja syykin sitten selvisi: kaveri ei halua kaverireissua vaan ilmeisesti jonkun kosto/vallannäyttöreissun miehelleen. En tiedä... Ketuttaa...

Ei välttämättä mikään. Nainen ehkä puolisonsakin vain ajattelee ainakin tuosta asiasta eri tavalla kuin aloittaja. Mikä ihmisiä vaivaa että kaikki muiden tekemiset pitää analysoida noin tarkaan ja hakemalla hakea niistä jotakin ongelmaa? En varmasti itsekään lähtisi reissuun jos se ei mitenkään sovi suunnitelmiin, mutta minua ei mitenkään haitaa vaikka ystävä haluaisi lähteä samaan aikaa kuin puolisonsa vaikkakaan ei yhdessä tämän kanssa vaan esim. ystäviensä.

Ei muakaan haitaa, vaikka ihminen haluaa lähteä reissuun samaan aikaan kuin miehensä.

Mutta mua haitaa, jos ystävyytemme on muuttunut joksikin välineeksi heidän parisuhteessaan.

Minä haluan olla ystävä, en joku "on mullakin kavereita" -esittelyesine. En halua, että joku pelailee ystävyydellämme jotain parisuhdepeliä. Ja minusta on törkeää vinkua yhteistä baari-iltaa ja sitten lähteä kesken pois.

[QUOTE="aloittaja";29247391]......... Ja kaverini ei ole koskaan pitänyt laivoista.... Ja syykin sitten selvisi: kaveri ei halua kaverireissua vaan ilmeisesti jonkun kosto/vallannäyttöreissun miehelleen. En tiedä... Ketuttaa...[/QUOTE]

^juu, älä lähde tommoiseen hommaan ollenkaan.

Mä kyllä ymmärrän ap:tä täysin. Mulla oli kanssa pari samanlaista ystävää.

Ekalle ei ikinä sopinut tehdä mitään mun kanssa (eikä muidenkaan ystäviensä kanssa) koska aina oli varattu, eli poikaystävänsä kanssa kotona. Sitten yhden kerran innostui että pidetään tyttöjen ilta ja lähdetään kiertelemään ravintoloita. Aloiteltiin kaverin luona jossa ilmeni että mies on pikkujouluissa. No, ähdettiin sitten kaupunkin, jossa yhtäkkiä olikin ylettömän tärkeää päästä ekana juuri yhteen tiettyyn ravintolaan. Mentiin, ja eikös se ollut se ravintola johon miehen pikkujouluporukka tuli. Kaverini lähti miehen käsikynkässä kotiin samantien ja minä jäin yksin ravintolaan johon olin juuri maksanut sisäänpääsymaksunkin.

Toinen kaveri teki about samat jutut, aina piti lähteä viihteelle ja päätyä "sattumalta" samaan paikkaan avokkinsa kanssa. Avokki pistikin lopulta välit poikki viiden vuoden yhteiselon päätteeksi, syyksi mainitsi "sitoutumiskyvyttömyyden". Vuoden sisään tapasi uuden naisen ja meni kihloihin parin kuukauden kuluttua tapaamisesta.

Toinen kaveri teki about samat jutut, aina piti lähteä viihteelle ja päätyä "sattumalta" samaan paikkaan avokkinsa kanssa. Avokki pistikin lopulta välit poikki viiden vuoden yhteiselon päätteeksi, syyksi mainitsi "sitoutumiskyvyttömyyden". Vuoden sisään tapasi uuden naisen ja meni kihloihin parin kuukauden kuluttua tapaamisesta.
Eli sillä kaverilla oli todennäköisesti hyvä syy olla miehestä mustasukkainen. Kyllä sen miehestä huomaa, jos se ei ole oikein tosissaan vaan etsii parempaa. Jos mies ei kuitenkaan myönnä mitään (kuten yleensä on) nainen alkaa kipuilla osoittamalla mustasukkaisuutta. Toivottavasti kaverisi löysi miehen, joka välittää hänestä oikeasti.

Eli sillä kaverilla oli todennäköisesti hyvä syy olla miehestä mustasukkainen. Kyllä sen miehestä huomaa, jos se ei ole oikein tosissaan vaan etsii parempaa. Jos mies ei kuitenkaan myönnä mitään (kuten yleensä on) nainen alkaa kipuilla osoittamalla mustasukkaisuutta. Toivottavasti kaverisi löysi miehen, joka välittää hänestä oikeasti.

Joo, mutta toisaalta mä näkisin yhden syyn välien rikkoutumiseen tässä oudossa roikkumisessa. Kyllä mulla alkais hiukan kaulusta kiristää jos aina kun lähtisin ystävien tai työkavereiden kanssa iltaa viettämään ilmaantuisi siippa samaan paikkaan ja alkaisi notkua kyljessä. Surkuhupaisa ajatuskin! Omituistahan tuo on.

[QUOTE="aloittaja";29247403]Ei muakaan haitaa, vaikka ihminen haluaa lähteä reissuun samaan aikaan kuin miehensä.

Mutta mua haitaa, jos ystävyytemme on muuttunut joksikin välineeksi heidän parisuhteessaan.

Minä haluan olla ystävä, en joku "on mullakin kavereita" -esittelyesine. En halua, että joku pelailee ystävyydellämme jotain parisuhdepeliä. Ja minusta on törkeää vinkua yhteistä baari-iltaa ja sitten lähteä kesken pois.[/QUOTE]

Ymmärrän että harmittaa! Olet todellakin muuttunut välineeksi heidän parisuhteessaan, kaverisi ei arvosta sinua, vaan käyttää hyväkseen. En sopisi tapaamista uudestaan tällaisen kaverin kanssa, täysin itsekäs kaveri.