Mikä tässä nostaa verensokeria??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja J-man
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

J-man

Vieras
Kevyeksi välipalaksi söin 4 hapankorppua, päällä hieman voita ja juustosiivut jokaisella, lasillinen fun light vadelmamehua sekä teetä jossa teelusikallinen hunajaa sekä loraus maitoa...

Ennen välipalaa mittaus 5.4 tunti sen jälkeen 8.6!?

Juu tiedän, että tuo hunaja on ainakin paha, mutta silti tuo arvo musta jotenkin tosi korkealla...

Mitäköhän helkuttia tässä voi sitten enää esim.välipalalla syödä kun ei saisi hedelmiäkään syödä kuin kerran päivässä eikä jogurtteja, muroja, mysliä, rahkaa... pelkkää salaattia vaan joka aterialla :( Tai kuivaa ruisleipää.

Argh.

Kevyeksi välipalaksi söin 4 hapankorppua, päällä hieman voita ja juustosiivut jokaisella, lasillinen fun light vadelmamehua sekä teetä jossa teelusikallinen hunajaa sekä loraus maitoa...

Ennen välipalaa mittaus 5.4 tunti sen jälkeen 8.6!?

Juu tiedän, että tuo hunaja on ainakin paha, mutta silti tuo arvo musta jotenkin tosi korkealla...

Yhdessä hapankorppusiivussa on 5,6 hiilaria.

Söit 20-30 hh.

hunaja tosi sokerista, fun light ei ole, juustossa vain vähän, sama voissa... maidossa 5 hh desissä.

No joo, kananmunat on ihan hyvä vinkki, kiitos :)

Hiilareita pitäisi kuitenkin jonkinverran saada, raskausajandiabeteksen kanssa painin ja tuntuu että kultaista keskitietä on hankalaa löytää..

Kaikki herkut pitänyt jättää, vaalen leivän oon jättänyt ja vaaleat pastat yms. Yritän syödä leivän himoon ruisleipää ja just nuo hapankorput on nyt mun 'herkkuja'. Täysjyväriisiä ja pastaa yms myös yrittänyt suosia.

Hiilareita pitäisi kuitenkin jonkinverran saada, raskausajandiabeteksen kanssa painin ja tuntuu että kultaista keskitietä on hankalaa löytää..

Kaikki herkut pitänyt jättää, vaalen leivän oon jättänyt ja vaaleat pastat yms. Yritän syödä leivän himoon ruisleipää ja just nuo hapankorput on nyt mun 'herkkuja'. Täysjyväriisiä ja pastaa yms myös yrittänyt suosia.

Mulla ei nostanut arvoja sokerimehu, hunaja, suklaa eikä pasta vaan RUISLEIPÄ! =)
Muuten söin normaalisti. Ihan täysin henk-kohtasta on mikä nostaa mikä ei. Monilla se on maito. Se mikä yleensä ei nosta, mutta täyttää mahaa, on maustamaton partaäijä-jogurtti, pähkinät, pähkinät, pähkinät ja avokado. Mulla oli kyllä lupa syödä hedelmiäkin niin paljon kuin napa veti. Ne sokerit laskikin nopeesti. Ja marjat. Mutta ruisleipä aamusta niin loppupäivänä ei olis numeroiden perusteella mitään syödä.

Eli ei auta kuin kokeilla. Älä tuijota hiilareiden määrää pelkästään, vaan myös laatua. Nopeet myös voi laskea nopeasti kun kyse on raskausdiabeteksesta. Tavallisessa ne on juurikin kai ne pahimmat. Ohjeet tulee aina tavallisen mukaan vaikka sairaus toimii aika eri tavalla.

Viimeksi muokattu:

Mä sain raskausdiabeteksen kuriin syömällä n. 50 g hiilareidta päivässä. Täysjyvissä on melkeen yhtä paljo hiilaria kuin vaaleissa, joten määrää pitää rajoittaa jos et halua että verensokeri nousee.

Yhteistyössä