Mikä tämä on sisältää kuvan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mustikoita poimimassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja se:
Huh, näyttää käärmeen puremalta.

oli jalka puutunut ja kävin päivystyksessä, eka sanoi että näyttäis kyyn puremalta , toinen sanoi että ei, kolmas sanoi että ehdottomasti ei koska jalkani ei ole sininen

mietin vain mikä hemmetti tuo on jolloin kyyn purema

Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Voi olla kyy mutta onko muita oireita?

ei nyt oikeastaan, pistoskohta ja koko tuo alue on oudon oloinen kyllä. Jospa se oli käärme mutta selvisin vähällä vai voiko niitä oireita tulla myös myöhemminkin?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Voi olla kyy mutta onko muita oireita?

ei nyt oikeastaan, pistoskohta ja koko tuo alue on oudon oloinen kyllä. Jospa se oli käärme mutta selvisin vähällä vai voiko niitä oireita tulla myös myöhemminkin?

Viikko sitten anoppia kyy tuikkasi oireena jumalaton turvotus,meni mustan siniseksi ja kova särky tätä kesti yli viikon

Lääkärikirja duodecimistä:
"Kahden myrkkyhampaan aiheuttama purema on tyypillisesti kaksi 3-4 mm:n etäisyydellä toisistaan sijaitsevaa pientä pistosreikää, mutta se voi olla muunkin näköinen. Kyyn myrkky sisältää kudosta vaurioittavia aineita, jotka aiheuttavat alkuun purema-alueella kudostuhoa ja turvotusta ja myöhemmässä vaiheessa yleisoireita kuten oksennuksia, ripulia, päänsärkyä, jopa tajunnan häiriöitä."

Pääsitkö lääkärin arvioon ollenkaan?

Minulla on kyyn purema pohkeessa vuodelta 1990.
ehkä kyy on ollut vaihtamassa hampaitaan kun on epämääräisiä jälkiä.
lääkäri väitti silloin että kirvojen puremia. Tuli inhottava tunne jalkaan ja jatkoin viikatteella leikkaamista kivi,kallio, risukko takapihalla, mummun pihamaalla.
Illalla kuume nousi, ja jalka turposi älyttömästi. olin silloin 20v. En pystynyt varaamaan jalalla ollenkaan moneen viikkoon. Lääkkeeksi määrättiin histamiini kuuri ja särkylääk.
Pistokohdat ei rusketu. kuulemma minulla olisi alkava allergia ötököihin. Mutta nyt 40v ei mitään siitepöly ja muitakaan ötökkä allergioita.. käärmeen purema se oli. Siitä lähtien on kyypakkaus päivitetty lääkekaapissa. Ikinä ei ole vielä tarvittu.

Yhteistyössä