Mikä syyhy mulle on tullut? KUVA! Kerro, veikkaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja syyhyinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Uimassa en ole käynyt.

Lintukirpuista luin, että tekee rivin näppyjä ja poistuu iholta.

Mulla siis alkoi nämä, kun istuin ikivanhan hiekkalaatikon reunalla. kotona alkoi vatsa kutista, pikkuhiljaa näpyt lisääntyneet, aluksi oli vain vatsassa, nyt on muuallakin.

Oletko käyttänyt lääkkeitä? Voi olla allerginen ihottuma. Kysyin siis lääkkeistä, koska lääkeaineallergian aiheuttama ihottuma voi näyttää juuri tuollaiselta pieninäppyiseltä, vähän rokkomaiselta. Ystävälläni oli, kesti aikansa ja lähti itsestään pois.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
En ole käyttänyt uusia lääkkeitä, mutta särkylääkkeitä jouduin syömään muutaman päivän ajan vähän enempi. Voiskohan se laukaista tuollaisen, ikinä ennen ei ole tullut!

Toivottavasti kyse on jostain muusta kuin luteista, tekee niin pahaa edes ajatella - ötökkäkammo!

Mitään uusia pesuaineita ym en ole käyttänyt, aurinkoihottumaa minulla ollut joskus eikä näytä eikä tunnu samalta. käyn vielä kattoo tuon lääke-eksanteema-kuvan...

Eniten ihottumaa vatsassa, josa se myös alkoi.

Joo, näyttäis samantyyliseltä kuin tuo kuva tuossa yhdessä linkissä. Jospa se ois vaan lääkkeistä eikä luteista, pitää silti tarkistaa kaikki lapsoset ja sänky ja petivaatteet ja seinät ja verhot, en muuten saa rauhaa sielulle...

Aurinkoihottumaa mulla on ollut joskus ennen, ei tunnu eikä näytä samalta. Aurinkoihottuma on mulla ollut sellaista tiheää ja pieninäppyistä ja tasaista,tullut vain käsivarsiin.

Aurinkoa en ole ottanut

Kiitti kaikille vastanneille :)

Mitään antihistamiinia mulla ei ole, koitan nyt selvitä kortisonin avulla ja varmaan pitää juoda myös paljon vettä?

Heissan ja hyvää kesää kaikille! :)

Onko ihottuma vain toisella puolella masua, silloin voi olla kyseessä vyöruusu?. Muuten veikkaisin aurinkoihottumaa, jota joillain tulee lääkekuurien aikana helpommin.

Mulla tuli tollasia, kun kävin paikassa jossa oli jotain purevia pikkuötököitä. Mäkäräisiäkin paljon pienempiä, lentäviä "kärpäsiä"
Kutina tuli vasta myöhemmin.

Hei, mulla just samanlaista ihottumaa useamman kuukauden. Hoidettu atooppisena ihottumana ja otettu verikokeita. Kaikki ok, eikä kortisonivoiteet auttaneet. Menin sitten yksityiselle ihotautilääkärille joka totesi samantien että syyhypunkkihan se on. Ei muuta kuin koko perheen hoito samaan aikaan (kahteen kertaan viikon välein) ja kova vaatteden pesurumba ja patjojen saunotus. Sillä siitä sitten päästiin. Sitä mistä syyhyn sain, en edelleenkään tiedä. Eikä se jostain syystä tarttunut lapsiin eikä mieheen.

Sehän vois olla syyhypunkki. Siskoni sai kaivaessaan varastosta vanhoja tavaroita. Kutisi, raapi ihoa koko ajan ja se levisi. Tarttui myös hänen ukkoonsa. Lääkäri määräsi rasvaa, jota laitetaan pari kertaa iholle ja sillä niistä pääsi. Se ötökkä on siis siellä ihon sisällä ja käy iholla parittelemassa.. =D =o

Yhteistyössä