Mikä sopiva määrä?lapselle tarroilla mukavaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie

Vieras
Siis aiotaan aloittaa sellanen et lapsi saa jokaisesta päivästä kun on käyttäytynyt hyvin niin tarran. sitä nyt vaan mietin et mikä olisi sopiva määrä päiviä/tarroja et saa palkkioksi jotain kivaa?esim. pääsee uimaan. Mietiskelin että olisko 5sopiva määrä?

Mä en oikein osaa kannattaa tuota tarratouhua...kun kunnolla kuuluu käyttäytyä ilman palkkiotakin.
Tosin mun pieni vasta käynnistelee uhmaansa, saa nähdä muuttuuko mun mielipide tässä tulevina vuosina. ;)

meillä toimi tarrakalenteri! Meillä noin 3-5 v. toimi parhaiten 4 tarraa. Aamutoimien jälkeen tarra, lounaan jälkeen tarra, ja sitten iltaruoan jälkeen tarra. Nukkumaan mennessä laitettiin vaikka iso tähtitarra jos oli päivä menny tosi hyvin, tai sitten joku muu tarra (silti positiivinen kuvatarra). Tykkäävät laskea tarroja, ja oppivat viikonpäivät myös! Lauantaina saa karkkia jos on tähtiä kalenterissa.

lapsi 5v. Meinaa hermo mennä kun ei käyttäydy kunnolla, kotona lähinnä. Siis ajattelin yhtä tarraa per päivä ja kun 5 tarraa on kertynyt tehdään yhdessä jotain kivaa.